Pet limuzin, ki stanejo od 75 do 131 tisoč evrov, prek 1.500-glava skupna konjenica in vznemirjenje med devetimi odločevalci - direktorji slovenskih podjetij, ki so zadnje dni aprila sprejemali pomembno odločitev o najboljši menedžerski limuzini. To so skupne točke predzadnjega dejanja izbora Poslovni avto leta 2014, na katerem so direktorji po osemurnem spoznavanju limuzin oddali ocene od ena do pet. Te smo prišteli ocenam novinarjev Financ in vas, bralcev, ki ste glasovanje končali v torek opolnoči.
Pet finalistov, devet članov žirije
Letošnji člani menedžerske žirije PAL 2014, ki so glasovali za letošnje finaliste BMW serije 5, audija A8, mercedes-benza razreda E in S ter lexusa GS, so se v zadnjih dneh aprila z njimi zapeljali od Ljubljane prek Tuhinjske doline do Vranskega. Tam so v centru varne vožnje AMZS nabirali izkušnje na stezi in vijugali med stožci ter dan sklenili z adrenalinskim maseratijem ghiblijem, ki ga prvič v zgodovini te znamke poganjajo dizelski konji.
v tem nemškem razredu.
Po cesti po pravilih
V Ljubljani nas je na dan dogodka, kot skoraj vsa minula leta, pričakal dež. Člani žirije so po jutranji kavi kljub slabemu vremenu dobrovoljno sedli za volane in se odpeljali proti Vranskemu. Na zavitih cestah prek Tuhinjske doline so se člani žirije večkrat presedli za volani šestih limuzin, dinamično rezali zavoje, spoznavali številne tehnične prijeme letošnjih najboljših luksuznih avtomobilov in se že dobro ogreti pripeljali v center varne vožnje AMZS na Vranskem. Preden so zapeljali na tamkajšnji asfalt, sta jih s pravili vožnje, pastmi in posebnostmi vaj na progi ter informacijami o največjem tovrstnem objektu pri nas seznanila vodja centra Lucija Živec in inštruktor Brane Legan.
Najhitrejši mercedes E, med direktorji pa Miran Vršec
Po ogrevanju so se menedžerji preizkusili v vzvratni vožnji, slalomu, ki mu je sledil polkrožen zavoj po drseči ploskvi, in vnovičnem slalomu do konca proge. Dirka na čas je prinesla adrenalin in navdušenje, gume dvotonskih limuzin pa so vse bolj cvilile po grobem asfaltu, ki ga je osušilo sonce. Na progi so v tem vrstnem redu blesteli mercedes-benz E 400 z 245-kilovatnim šestvaljnim biturbo motorjem, dizelski BMW M550d xDrive z 283 kilovati, tremi turbopolnilniki in oprijemom štirikolesnega pogona ter lexus GS450h z bencinskim in električnim motorjem. Med vozniki pa sta bila v konkurenci menedžerjev najhitrejša Miran Vršec in Marjan Trobiš. Zunaj konkurence pa je najboljši čas dneva, 25 sekund in 79 stotink, postavil generalni direktor BMW Group Slovenija Lothar Schupet.
Velikana A8 in S sta blestela zunaj poligona
Velikana, mercedes-benz S350 CDI in audi A8 3.0 TDI quattro, ki v dolžino merita prek pet metrov in tehtata več kot dve toni, pa sta se med stožci znašla slabše kot njuni manjši in lažji kolegi. Spretnostna preizkušnja pač ni pisana na kožo največjim limuzinam, zato pa sta članom žirije zlezla pod kožo na drugih delih poligona in predvsem na poti do Vranskega, ko so lahko preizkušali udobje, prostornost, zmogljivosti, zvočno zatesnitev, delovanje samodejnih menjalnikov in drugo.
Tesen boj za zmago, rezultati v sredo
Člani žirije so ob koncu dogodka razvrstili finaliste od prvega do petega mesta, njihove ocene pa naj bodo za zdaj še skrivnost. Lahko zapišemo le, da so se finalisti precej enakovredno borili za zmago, vsak od njih je prepričal vsaj enega menedžerja, da ga je postavil na prvo mesto. Na koncu pa je bila razlika med njimi skromna, prvi je dosegel 29, peti pa 24 točk. Natančne ocene menedžerjev bomo skupaj z ocenami novinarske žirije in bralcev predstavili na sklepnem dogodku prihodnjo sredo na gradu Jable v Loki pri Mengšu. Na dogodku bodo znani letošnji managerski, poslovni, službeni, mali službeni avto leta in eko avto leta.
Foto: Aleš Beno