Krčenje proizvodnje, prisilni dopusti, odpuščanja, ukinjanje izmen, na dvorišču zaloge neprodanih avtomobilov...vsem vidni znaki krize, s katerimi se še vedno spopada svet. "Kriza? Kakšna kriza? Mi je ne poznamo," se ta trenutek lahko pohvalijo pri britanskem izdelovalcu vozil Jaguar Land Rover, saj nikakor ne morejo zadostiti globalnega povpraševanja po njihovih modelih range rover in range rover sport - slednje načrte presega za 40 odstotkov.
Na superdrage avte se čaka več kot pol leta
Za Jaguar Land Rover se je še pred petimi leti sicer zdelo, da zanj ni rešitve. Iz brezna večletnih izgub ga je rešila indijska Tata Motors, vložila denar, inženirjem pustila prosto pot, zdaj pa si vsi skupaj zadovoljno manejo roke. Povpraševanje po modelih range rover in range rover sport - cene pri nas se začnejo pri 133.000 oziroma 76.000 evrov - je namreč takšno, da evropski kupci na prvega čakajo najmanj devet mesecev, na različico sport pa pol leta. H krajšim dobavnim rokom ne pomaga niti to, da angleška tovarna v Solihullu dela 24 ur na dan vse dni v tednu, zatika pa se tudi pri dobavi motorjev, ki jih izdeluje Ford.
Kitajci lahko za 60 tisoč evrov preskočijo vrsto
Posebna zgodba je Kitajska, ki je lačna avtomobilov, še posebej prestižnih. Seznam kupcev tam je tako vse daljši, range rover pa pri tem kljub močno zasoljeni ceni okoli 340 tisoč evrov ni nobena izjema. Pri Jaguar Land Roverju so hitro našli rešitev, kako ugoditi najbolj nestrpnim Kitajcem in jim pri tem še dodatno sprazniti denarnico. Za 60 tisoč evrov doplačila se ti lahko uvrstijo višje na čakalni listi in tako pred drugimi pridejo do svojega jeklenega lepotca.