PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Jaguar vozi v nedotakljivo nemško družbo

V petih letih želi Jaguar prodati 230 tisoč modelov XE, kar pomeni skoraj letno proizvodnjo tekmecev BMW serije 3, audija A4 in mercedes-benza razreda C

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.09.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Prestižni srednji razred je zadnje desetletje nedotakljiv. Znamke BMW, Audi in Mercedes-Benz si skupaj režejo več kot 80-odstotni tržni delež, Jaguar pa v drugem poskusu z modelom XE cilja na približno desetino pogače.

Jaguar-XE-1.1410372405.jpg.o.600px.jpg
Novi jaguar XE bo na našem trgu spomladi prihodnje leto, s klasično zasnovo zadnjega pogona in aluminijasto karoserijo se bo odpravil v boj z nemško prestižno trojico.

Prvič se je jaguar v prestižni srednji razred odpravil med letoma 2001 in 2009 z modelom X-type. Po izdelanih 350 tisoč vozilih, številnih kritikah kupcev, da gre le za nekoliko preoblikovani ford mondeo, in globoki luknji v bilanci takratnega lastnika znamke Forda je X-type predčasno zapeljal v muzej, za seboj pa zapustil še 300 izgubljenih delovnih mest. Novi lastnik znamke, indijska Tata, se je zaradi klavrne zgodovine X-typa dolgo ubadal z zamislijo o vrnitvi v ta razred, ki ga sicer v 80 odstotkih obvladuje nemška trojica BMW, Audi in Mercedes-Benz. Odločili so se za nov poskus, v projekt vložili dve milijardi evrov in v ponedeljek predstavili novo orožje - limuzino XE. V prihodnjih petih letih želijo izdelati in prodati 230 tisoč vozil, največjo prodajo pa bi radi dosegli leta 2016 - 65 tisoč vozil.

Jaguar-XE-2.1410372406.jpg.o.600px.jpg
Lažji prikazovalnik na prednje steklo, tempomat za manjše hitrosti in možnost predvajanja videokonference so del inovacij novega XE.

Novi XE je oblikovno sodoben, nič presenetljiv in nikakor ne tako klasičen kot njegov predhodnik X-type. Novinec je oblikovan v nezamenljivem, pričakovanem hišnem slogu limuzine s poudarjeno masko, dolgim in nizkim motornim pokrovom, ozkimi žarometi, kupolasto streho, ki se strmo spušča proti limuzinskemu zadku s klasično zasnovo. Angleži niso eksperimentirali, obliko so večinoma povzeli po razred večjem XF, več inovacij pa so vgradili pod karoserijo novega XF.

Skromna teža, karoserija večinoma iz aluminija

Novinec z dolžino 4,67, širino 1,85 in višino 1,42 metra vseeno prinaša kar nekaj novosti in v teoriji dobre številke. Karoserija je v 75 odstotkih izdelana iz aluminija, kar XE prinaša zelo skromno težo. Izračunano na primeru najbogateje opremljene različice XE S s trilitrskim turbomotorjem - ta je s 1.475 kilogrami z vsemi tekočinami od tekmeca BMW 335i lažja za 89 kilogramov. Novi XE je klasično zasnovana limuzina s pogonom na zadnja ali doplačilno vsa štiri kolesa. Podvozje spredaj namesto Mcphersonove preme zaznamujejo dvoja prečna vodila, zadaj pa večvodilna prema, ki po besedah Jaguarja prinaša idealno prečno in vzdolžno čvrstost. Rezultat pa so, v povezavi s skromno težo in natančnim električnim servoojačevalnikom volana, ta zamenjuje hidravličnega, zelo natančno vodenje in športne lastnosti novega XE, ki naj bi bil zelo vozniško naravnan avto.

Pomočniki, ki znanje črpajo iz Land Roverja

Anglež v kabini ponuja klasične oblike armaturne plošče, nizko in široko sredinsko konzolo ter obilo dodatkov. Kot prvi na svetu predstavlja sistem all surface progress control (ASPC), katerega korenine segajo v preteklost terenske znamke Land Rover. V praksi deluje kot tempomat pri nizkih hitrostih, opisuje tovarna. Aktiven je pri hitrostih med 3,6 in 30 kilometrov na uro, v tem območju pa natančno nadzoruje zavore in motor ter zagotavlja optimalen stik s kolesi tudi na zelo spolzkih podlagah, ne da bi voznik aktivno posegel vmes. Druga novost je laserski prikazovalnik informacij na vetrobransko steklo (head-up display) v visoki ločljivosti in barvah, ki prikazuje hitrost, podatke navigacijske naprave in nekatere druge podatke. »Sistem je manjši in za tretjino lažji od konkurenčnih,« zagotavlja Jaguar. Stereokamera meri razdaljo pred spredaj vozečimi in prilagaja hitrost, pospešuje ali zavira, glede na njihovo gibanje. Kamera ob tem prepoznava prometne znake, nanje opozori voznika, nadzoruje in opozarja ob nenamerni prekoračitvi sredinske in stranske črte na cestišču ter zaznava vozila v mrtvem kotu in pomaga pri parkiranju. Osempalčni informacijski zaslon na sredinski konzoli se odziva na glasovne ukaze, ponuja povezljivost s pametnimi telefoni in povezavo do spleta za več povezanih naprav, androidnih in Applovih mobilnikov in tablic. Prek njih lahko v XE nastavljate zamik delovanja klimatske naprave, nastavljate zaklepanje in odklepanje vrat ter celo zaženete motor. Prek zaslona lahko spremljate tudi videokonference.

Varčen dizel, turbobencinar iz XF

XE bo imel tudi nove motorje, ki prihajajo iz nove tovarne v Angliji. Za zdaj sta znani le dve različici, trilitrski šestvaljni turbobencinar iz modelov XF in F-type z 250 kilovati, ki, povezan z osemstopenjsko avtomatiko XE S, do stotice požene v 4,9 sekunde, ter nov dvolitrski turbodizel s 120 kilovati (163 konjskih moč), ki v povprečju porabi po tovarniških podatkih le 3,7 litra.

F številke

35 tisoč evrov bo okvirna cena jaguarja XE, uradne bodo znane v začetku prihodnjega leta.

75% karoserije sestavlja aluminij, preostalo pa različna jekla.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

09.09.2014
FINANCE
Vlagatelj Maks
Kam lahko ambicije NLB povzdignejo delnico?
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Kam lahko ambicije NLB povzdignejo delnico?

Četrtletni rezultati so dali pospešek delnici NLB.

FINANCE
Nepremičnine: pozabite na upad cen?
Finance
tedenski pregled
Jurij Šimac Nepremičnine: pozabite na upad cen?

Pregled tedenskega dogajanja na področju nepremičnin

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
To so izhodišča gospodarskega ministrstva za omejevanje Airbnbja
Finance
AIRBNB
Tanja Smrekar To so izhodišča gospodarskega ministrstva za omejevanje Airbnbja 1

Predlog novega zakona o gostinstvu, ki bo omejeval kratkoročno oddajanje turistom, bo ministrstvo za gospodarstvo dalo v javno obravnavo v ponedeljek; objavljamo predvidene spremembe glede obratovalnega časa gostincev.

FINANCE
Zakaj gospodarstvo vztrajno navija za oblikovanje regij
Finance
Jana Petkovšek Štakul Zakaj gospodarstvo vztrajno navija za oblikovanje regij 2

Po mnenju severnoprimorske gospodarske zbornice bi bile regije veliko bolj relevantni partnerji obmejnim območjem in veliko bolj konkurenčne v Evropi.

FINANCE
Živilci
Puklavec Family Wines: gradijo na premijskem segmentu, saj povpraševanje raste
Naj živilci
ODLIČNO ŽIVILSKO PODJETJE
Naj živilciJana Petkovšek Štakul Puklavec Family Wines: gradijo na premijskem segmentu, saj povpraševanje raste

Klet Puklavec Family Wines zadnja leta doživlja preobrazbo – povečujejo obseg izdelkov najvišje kakovosti, spreminjajo organizacijsko kulturo, načrtujejo za pet milijonov evrov vlaganj.

FINANCE
Od umrljive do mrtve Evrope
Finance
matej avbelj
Matej Avbelj Od umrljive do mrtve Evrope 29

V današnjem svetu Evropa kot mehka sila, na katero je kot mirovni projekt stavila vse od svojega nastanka, nima šans. Bolj preprosto kot to se pač ne da povedati.