Avto

Izdelovanje gum je kot kuhanje jedi

Zimske pnevmatike so danes povsem drugačne kot tiste pred več desetletji. Zasnova sodobne zimske pnevmatike tako ni rutinsko opravilo, temveč zahteven proces, ki zahteva veliko znanja in natančnosti v izdelavi

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.10.2014 22:30
Čas branja: 1 min

Namesto velikih, grobih blokov na tekalni površini imajo sodobne zimske pnevmatike vgrajene lamele, ki omogočajo boljši oprijem. K temu pripomore tudi dodajanje silike, sintetičnih kavčukov in raznih drugih dodatkov gumeni zmesi. Prav v zasnovi pnevmatike, torej v obliki dezena (profila) tekalne površine, vrezanih lamelah in seveda v izbiri dodatkov gumeni zmesi v pravem razmerju pa se skrivajo podrobnosti, ki lahko pomembno vplivajo na lastnosti določene pnevmatike.

GICL-Lab4.1412616286.jpg.o.600px.jpg
Z izdelavo pnevmatik je danes skoraj tako kot s kuhanjem jedi - osnovni recept je znan, vendar je od kuharja odvisno, kakšnega okusa bo jed.

Pnevmatiko "kuha" več kot 15 oddelkov

Razvojni proces pnevmatike se v Goodyearovem inovacijskem centru začne s skupnim sestankom več kot 15 oddelkov, ki k novemu izdelku prispevajo vsak svoje znanje in izkušnje. Vključeni so strokovnjaki za dezene, zmesi, materiale, proizvodnjo, kemijo, fiziko in trženje.

GICL-Lab1.1412628633.jpg.o.600px.jpg

Design.1412626945.jpg.n.600px.jpg

Ko enkrat na podlagi informacij, zbranih na trgu, opredelijo potrebe porabnikov in potrebe, ki jih bo morala pnevmatika zadovoljevati med kotaljenjem po cesti, si v projektnem studiu zamislijo osnovno konstrukcijo nove pnevmatike, ki predstavlja njene temelje. Na podlagi tega v različnih tehničnih oddelkih začnejo razvijati, testirati, znova razvijati in spet preizkušati nove izdelke, dokler ne zadovoljijo vseh zahtevanih standardov.

GICL-Lab2.1412627016.jpg.c.600px.jpg

GICL-Lab3.1412627215.jpg.c.600px.jpg

Do 30 sestavin v eni sami gumi

Gumena zmes za pnevmatiko sicer vsebuje do 30 sestavin. Deleži sestavin so odvisni od tega, kakšne zmogljivosti pnevmatike želi doseči proizvajalec. Zmes vsebuje različne vrste gume, polnil in drugih sestavin, ki jih zmešajo veliki stroji.

ICML.1412627329.jpg.c.600px.jpg

Ohlajena črna, elastična masa nato potuje v poseben kalandrirni stroj, ki jo razreže na trakove, ki bodo služili kot osnovni elementi zgradbe pnevmatike. Ta sicer nastaja od znotraj navzven. V konfekcionirni stroj vstavijo tekstilne elemente, jeklene pasove, elemente za nogo, vložke, tekalno plast in druge sestavne dele, stroj pa jih pravilno razporedi.

ICML2.1412627928.jpg.o.600px.jpg

Polizdelek iz tega stroja je že precej podoben končnemu izdelku, imenujemo ga surova pnevmatika. Ta gre v stiskalnico, ki stisne vse dele skupaj in da pnevmatiki končno obliko, vključno z dezenom tekalne plasti in oznakami na bočnici. Pred odpremo kupcem kontrolorji pnevmatiko še pazljivo pregledajo.

ICML3.1412628229.jpg.o.600px.jpg

ICML4.1412628537.jpg.o.600px.jpg

V procesu nastajanja je šla nova Goodyearova zimska pnevmatika skozi roke številnih inženirjev in strokovnjakov, izdelali so okoli tri tisoč prototipov, in sicer v štirih razvojnih obratih, med njimi v Good­yearovem objektu za izdelavo prototipov v Luksemburgu, v tovarni Debica na Poljskem in v tovarni Sava Tires v Sloveniji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

03.03.2015
11.06.2015
FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja 1
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.