85.450 evrov stane land rover range rover sport TDV6 HSE.
Land rover range rover sport in jeep grand cherokee sta avtomobila, ki sodita v današnje in prejšnje čase. Oba sta namreč hitra, razkošna, odlično opremljena, razmeroma varčna in se tudi na asfaltu počutita dobro, skoraj tako kot njuni tekmeci BMW X5, porsche cayenne, volkswagen touareg, mercedes-benz ML, volvo XC90 in drugi. Hkrati sta ostala klena, saj se znajdeta tudi na terenu, kamor ju glede na številko na ceniku ter velikost in bleščavost koles in karoserije kupci najbrž ne zapeljejo prav pogosto. Mi smo ju in izkazala sta se odlično, bolje od večine tekmecev, ki so zaradi bolj asfaltnih navad kupcev nekoliko pozabili na blato, strme kolovoze, peščene oaze in terenske poligone.
Kralja na terenu
Poligon za motokros v okolici Ljubljane je ponudil nekaj krepkih vzponov, visokih in kratkih grbin ter dovolj širine, da se dvometraša nista prekucnila v dolino. Tako anglež kot američan sta prek omenjenih grbin nasedla tako hitro kot zgoraj omenjeni tekmeci, a na srečo njuno zračno podvozje ponuja tristopenjsko nastavljivost višine, v zgornji legi se od tal odmakneta za 6,5 centimetra, na 28 centimetrov, kar je dovolj, da njun trebuh pri plezanju prek visokih kucljev ostane nedotaknjen. Temeljit štirikolesni pogon z elektronsko pametjo, ki pomaga pri plezanju, spustih in razdelitvi navora med kolesi, zaporo diferenciala, več programi glede na podlago pod kolesi je v obeh z lahkoto premagoval pošten teren. Pri plezanju v strmino se je uprl le nizek prednji odbijač grand cherokeeja, ki je hitro zajel prod in zemljo. Vseeno sta oba velikana prepričala, da lahko v hipu odvržeta polikano obleko ter poprimeta za delo na težkem terenu, kar njuni tekmeci ne znajo tako dobro.
Gospoda na asfaltu
Kaj pa asfalt, naravno okolje novodobnih terenskih velikanov? Ko gre za pogon, oba prepričata s šestvaljnima turbodizelskima motorjema. V range roverju sport stroj zmore 190, v grand cherokeeju pa 184 kilovatov. Na prvi pogled sta izenačena, v vožnji pa je občutna skoraj 300-kilogramska prednost angleža (ta vseeno tehta zajetnih 2.115 kilogramov), ki se v novi generaciji baha s povsem aluminijasto karoserijo, sposojeno pri največjem range roverju. Anglež je tako do stotice od američana hitrejši za šest desetink, doseže jo v 7,6 sekunde, in s porabo 10,2 litra še za pol litra manj žejen. Pomembnejša razlika prihaja izza volana, range rover sport je lahkotnejši in natančnejši, tudi nekoliko tišji od Američana, ki se v zavojih pretirano nagiba, voznik pa pogreša boljši stik volana s cesto. Oba pa se pri športnosti lahko priklonita BMW X5 in porscheju cayennu.
Velikana po merah in prostoru
Nasprotno lahko trdimo, ko gre za udobje, ki ga prinaša zračno vzmetenje jeepa in range roverja. Zato oba mehko pobirata luknje in skoraj nezaznavno plujeta prek cestnih valov. Pohvala velja tudi za mehko osemstopenjsko avtomatiko ter dobro zvočno zatesnitev in opremo, ki jo prinašata bogata paketa summit (grand cherokee) in HSE (range rover sport). Dovolj razkošna je tudi prostornost obeh, spredaj s centimetri ni težav, zadaj bodo v hrbtišča prednjih sedežev drsali le dvometraši, prtljažnik pa pri obeh s skoraj 800 osnovnimi litri, merjeno do stropa, z lahkoto pospravi 14-dnevno prtljago velike družine. Ko pade še naslonjalo po tretjini deljive zadnje klopi, se izkaže predvsem range rover sport s 1.761 litri prostora, 205 več kot grand cherokee, čeprav se njegova karoserija v dolžino razteza do 4,78, cherokeejeva pa do 4,83 metra.
Vtis in preglavice zajetnih mer
Številke na prvi pogled ne pomenijo kaj dosti, oba se po dolžini lahko merita z mazdo6 in volkswagnom passatom. A črna velikana na okolico naredita vtis s širino prek dveh in višino skoraj dva metra, ki potnikom prinese višji položaj sedežev in preglednost, trpijo pa ob spoznanju, da je zanju skoraj vsako parkirišče preozko. Pri cenah je preprosto le na prvi pogled. Bogato opremljeni grand cherokee 3.0 V6 multijet summit stane dobrih 71 tisoč evrov, prav tako dobro založen range rover sport TDV6 HSE pa več kot 85 tisoč evrov. Range je primerljiv z nemškimi tekmeci, jeep pa je opazno cenejši, v osnovni opremi laredo stane celo pod 55 tisoč evrov.
Američan zmaguje s ceno
Kupec, ki se bo iz starejšega terenca presedel v novega grand cherokeeja, bo zelo zadovoljen. Ne bosta ga zmotila plastika armaturne plošče in izdelava, ki ni povsem na ravni tekmecev, tudi nad bolj slišnim ropotom motorja, cenenim zaslonom na dotik in manj natančnim volanom ne bi nergal, pred sosedom z BMW X5 se bo pohvalil z reduktorjem in upravičenim terenskim slovesom američana. Le spraševal se bo, kje je že videl le eno obvolansko ročico. Aha, pri mercedes-benzih! Pred skoraj desetletjem propadli zakon med to nemško znamko in Chryslerjem (lastnikom Jeepa) še do danes ni pozabljen.
Anglež pa z modrokrvnostjo
Bolj zahtevni pa bodo z veseljem doplačali 14 tisočakov za range roverja sport, ki prinaša sodobnejšo tehniko, lahko gradnjo karoserije in angleško modrokrvnost v obliki odličnih materialov, ljubezni do podrobnosti in občutka domačnosti, ki je tudi tehnično morda še bolj izpopolnjeni nemci ne znajo pričarati; so preveč resni, togi in zato dolgočasni. Marsikdo bo v range roverju sport videl tudi odlično alternativo nekaj večjemu in več kot 40 tisoč evrov dražjemu range roverju, tudi mi smo jo. Tisti redki, ki ob teh cenah ne trenejo z očesom, pa bodo le navrgli, da je pravi range rover le največji. Podobna zgodba kot pri porscheju 911 in caymanu.
Foto: Miloš Milač