Avto

Futuristični twizy osupnil Ljubljano

Realnost električne mobilnosti pri nas je po ljubljanskih ulicah danes preverjal tudi Renaultov inovativni štirikolesnik twizy - osupli mimoidoči so ga sprejeli z navdušenjem

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.09.2014 15:00
Čas branja: 2 min

Le redkim mimoidočim in voznikom po slovenski prestolnici je bilo danes jasno, kaj jim je prekrižalo pot. Nejeverno so gledali, se spraševali, kakšno čudo je to, fotografirali posebneža in vse skupaj pospremili s pozitivnimi komentarji in tudi komplimenti.

20140903-121504-resized

"Kako je luštkan," smo tako ujeli od skupine deklet ob Slovenski cesti, fantje so ob tem prisluhnili in presenečeno ugotovili, da prav nič ne slišijo (twizy lahko na ukaz piska in s tem opozori nase). Trije so se takoj sporekli, ali ga lahko voziš brez izpita za avto (šibkejšega lahko), starejši so še enkrat preverili, ali imajo nataknjena očala, iz lokalov so nas spremljali radovedni pogledi in vnemale so se številne razprave glede "vesoljca".

20140903-120213-resized

20140903-120500-resized

Kaj sploh je to hecno čudo, kako hiter je (dovolj), koliko prostora ima... Da, električni inovativni štirikolesnik Renault twizy je danes osupnil del glavnega mesta, prejel številne simpatije mlajših in starejših, med drugim tudi voznika prav tako električnega Kavalirja in predvsem "potipal teren".

20140903-121343-resized

Renault namreč tudi na takšen način preverja realnost električne mobilnosti v Sloveniji. Projekt se je začel prvega avgusta s prevzemom električnega vozila zoe, z njim pa Francozi v sodelovanju s slovenskim zastopnikom zaganjajo procese, katerih končni cilj je začetek prodaje Renaultovih električnih vozil v Sloveniji v letu 2015.

20140903-121524-resized

Renault danes na izbranih trgih ponuja tri električna vozila, ki vsako v svojem segmentu izpolnjuje potrebe po čisti, tihi in okolju prijazni vožnji v mestnem in primestnem prometu. Med njimi je tudi simpatični in futuristični twizy, ki je bil razvit izključno kot električno vozilo, oblikovalsko naprednost pa je dokazal tudi s prejemom nagrade Red Dot.

20140903-120349-resized

Twizy je sicer že stari znanec elektro sveta, saj so ga predstavili pred dvema letoma. Inovativen štirikolesnik skuša svet urbane mobilnosti prevetriti predvsem s svojo predrznostjo in hkrati ponuja rešitev, ki v mestu uspešno nadomešča motorna kolesa. V nasprotju z njimi ob futurističnem in dinamičnem videzu zagotavlja še večjo raven varnosti in udobja (dobra zaščita pred vremenskimi vplivi, štiri kolesa za več stabilnosti, v različici cargo prevoz do 80 kg tovora ali dodatne osebe - ta sedi za voznikom), motor zanj pa je plod znanja slovenskega podjetja Letrika. (več v prihodnjih dneh)

20140903-123806-resized

Štirikolesni twizy je sicer na voljo z dvema elektromotorjema. Twizy 45 (7.090 evrov) omogoča vožnjo brez izpita za avto, saj ima moč omejeno na štiri kilovate (pet konjev), hitrost pa na 45 km/h. V močnejši izvedbi (7.790 evrov) ima twizy 13 kilovatov (17 konjev) ter največjo hitrost 80 km/h. Slednjo doseže brez večjih težav, niti za trenutek pa se v prometu nismo počutili kot ovira pač pa smo brez težav vozili z običajnim prometnim tokom po Ljubljani.

20140903-121916-resized

Z enim polnjenjem bi sicer lahko prevozili od 50 do sto kilometrov (bolj realno 50 do 80 km), odvisno od vremenskih razmer in načina vožnje. Kot cargo je primeren za hitro mestno dostavo manjših predmetov, dvosedežna različica pa je primerna za osebno rabo, kjer se zaradi ozkosti in okretnosti lažje prebijaš skozi mestno gnečo.

20140903-123756-resized

Cene za Slovenijo sicer še niso znane, nekaj težav zastopniku povzroča tudi Renaultova politika najema baterij. Kupec vozila namreč mesečno plačuje nadomestilo za uporabo baterije - v tujini za twizyja 50 evrov - s tem se zniža nabavna cena vozila, hkrati odpadejo vse skrbi z vzdrževanjem in zamenjavo baterije.

Renault twizy je v Ljubljano prišel v okviru demonstracijskega projekta električne mobilnosti CONOT. Več o projektu in drugih električnih Renaultih pa si boste prebrali v prihodnjih dneh.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

04.09.2014
11.03.2015
16.04.2015
FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja 1
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.