Ford ima s svojim mondeom že od nekdaj dober posluh za poslovne potrebe, čemur pritrjujejo prodajne številke flotnim kupcem, od leta 1992 pa je zadovoljil tudi številne posameznike in družine. Tako ne preseneča, da so mnogi že nestrpno pričakovali naslednika uspešnega modela, še zlasti, ker so ga predstavili že leta 2012 in se čez lužo že nekaj časa prodaja pod imenom fusion. Mondeo je v Evropo zamujal zaradi zaprtja tovarne v belgijskem Genku, kjer so izdelovali prejšnje generacije, proizvodnjo pa so medtem premestili v špansko Valencio.
Napredni prilagodljivi žarometi
Z novim mondeom smo se iz oči v oči prvič srečali blizu njegovega dvorišča v skoraj poletno vroči Andaluziji, in čeprav je bilo mogoče pričakovati nekaj podobnosti s predhodnikom, je v živo deloval še neprimerno bolje kot na fotografijah. Podobnega mnenja so bili številni novinarski kolegi, Fordov paradni konj tako preseneti že ob prvem stiku. K temu pripomore v hišnem slogu oblikovan prednji del, ki prinaša veliko in prepoznavno trapezoidno masko, tanke in po želji povsem prilagodljive LED-žaromete s sedmimi programi kota osvetlitve in intenzivnosti svetlobe ter na več delov razdeljen motorni pokrov, kar še poudari dinamičnost. Prav takšna je tudi za štiri centimetre nižja bočna linija, zadek pa v spomin kaj hitro prikliče predhodnika - luči so seveda nove, spremenjene in predvsem ožje. Karoserijske različice so znova tri, štirivratna limuzina, petvratna kombilimuzina in karavan.
Prepričal naj bi tudi z bogato opremo
Mondeo na evropski trg morda prihaja prepozno in v precej težjih razmerah, saj je skoraj sočasno novega aduta pokazal tudi Volkswagen. Pri Fordu se bodo kljub temu poskušali vmešati v boj za vrh, za kar naj bi v začetku prihodnjega leta poskrbeli s konkurenčno ceno, vzporedno ali nižjo od passata. Kupce bodo poskušali ob skoraj enakih merah glede na predhodnika (4,87 metra dolžine, 1,85 metra višine, 2,85 metra medosja) prepričati s povsem novo notranjostjo, kakovostnejšo izdelavo, bogato serijsko opremo, prostornostjo, naprednim glasovnim upravljanjem sync2 in sodobno multimedijo v sodelovanju s Sonyjem. Asa v rokavu pomenijo še vsestranska izbira dizelskih in bencinskih turbomotorjev (kmalu tudi z večkrat nagrajenim litrskim ecoboostom) z močmi od 85 do 177 kilovatov - v ponudbi bo tudi hibrid s sistemsko močjo 138 kilovatov -, možnost štirikolesnega pogona in samodejnega menjalnika (tudi z dvojno sklopko) ter številni najsodobnejši varnostni pripomočki.
Na novo ukrojena notranjost
Med prvo vožnjo smo hvalili elegantno in prečiščeno notranjost. Oblikovalci so namreč z »lebdeče« sredinske konzole odstranili številne nepotrebne gumbe, njihove funkcije pa uspešno preselili na osempalčni zaslon, občutljiv za dotik. Voznika pred očmi pričakajo modni in všečni digitalno-analogni merilniki, zvok lahko prihaja iz do 12 zvočnikov, armaturna plošča je mehka na otip in skrbno obdelana. Sedeži so na novo oblikovani in tanjši, ponujajo blagodejno masažo sedalnega in ledvenega dela, glede na dinamičen ugled znamke pa bi lahko ponudili več bočne opore.
Prva izbira Slovencev bo dizel
Bencinski 1,5-litrski ecoboost s 160 »konji« je navdušil z močjo in veseljem do vrtenja v višje vrtljaje, dobro se je tudi kosal z 1,5 tone suhe mase karavana, na 150-kilometrski poti pa smo porabili okoli devet litrov goriva. Lega med ovinki je dobra, za kar gredo zasluge prenovljeni večvodilni zadnji premi, podvozje pa je bilo za evropski okus morda preveč ameriško udobno. Dizelski 2,0-litrski TDCi s 180 »konji« je zbudil simpatije predvsem s tihim delovanjem in prožnostjo, kar 400 newtonmetrov navora je na voljo od dva tisoč vrtljajev, vozilo pa je bilo opremljeno z aktivnim in v treh stopnjah nastavljivim vzmetenjem. S tršo izbiro je ponudil, kar smo pričakovali, in dokazal, da je po vozni dinamiki in vozniškem počutju v svojem razredu v samem vrhu.
Zadnja pasova kot zračna vreča
»Novi mondeo je tehnološko najnaprednejši Fordov model, kar jih je bilo kdaj na voljo v Evropi,« smo lahko slišali na predstavitvi. Približno 300 evrov vredna napihljiva varnostna pasova na zadnjih sedežih tako ob trku zadržita energijo na petkratni površini običajnih pasov in s tem dodatno ublažita posledice nesreče, Fordova pomoč pri preprečevanju trkov pa s kamero zaznava tudi pešce in v mejnih primerih samodejno zavira.
Gre za sila dobrodošel pripomoček v mestnem vrvežu, vožnjo ob tem lajšajo še izpopolnjen sistem samodejnega parkiranja, opozorilnik na nenadno menjavo voznega pasu in na oviro pred nami. Mondeo je izdelan večinoma iz lahkih, a izjemno trdnih materialov, skupna neto masa vozila je v primerjavi s predhodnikom manjša za sto kilogramov.