Da BMW zna izdelati odličen avto, vemo že dolgo. Da se zna tudi prilagoditi časom, zahtevam, smernicam in ne nazadnje tudi denarnicam kupcev, pa je odlika, ki ga povzdiguje nad večino tekmecev. Zadnja generacija BMW serije 5 je na trg zapeljala sicer že v razmeroma odmaknjenem letu 2010, a so jo inženirji in oblikovalci tako dobro sestavili, da je bila lanska prenova razmeroma skromna, predvsem je šla v podrobnosti. Peticam so preoblikovali prednje luči - njihov profil je zdaj ožji, namenili so jim še serijske ksenonske žaromete, za doplačilo prilagodljiva LED- svetila, v ohišja zunanjih ogledal pa so vključili bočna smernika. Preoblikovani so tudi rešetke hladilnika, odbijači in platišča.
Na področju varnostnih sistemov so petice bogatejše za zmogljivejši radarski tempomat (ta vzdržuje hitrost pred spredaj vozečim vozilom) s funkcijo stop & go, sistema night vision in dynamic light spot za prepoznavo ovir na cesti, tudi ljudi in živali, samodejni vklop in prilagajanje dolgih luči, ki ne slepijo nasproti vozečih. Jeseni pa petica dobi še povsem samodejnega parkirnega pomočnika. Sistem bo upravljal tudi pedala plina in zavore, torej bo bočno parkiral povsem brez pomoči voznika. Bistvo petice pa je ostalo - zelo dinamično in hkrati udobno podvozje, zmogljivi in varčni motorji, odlična osemstopenjska avtomatika in dovolj prostorna, predvsem pa ergonomsko in kakovostno odlična potniška kabina.
Ste že glasovali med finalisti PAL? Čakajo Vas bogate nagrade.
Naša izbira sta štirivaljna turbodizla v 520d in 525d s cenami 47 oziroma dobrih 51 tisoč evrov. Stroja nista popolna, manjka jima nekaj uglajenosti in bolj žlahten zvok. A ponujata dovolj moči in navora, znata varčevati s porabo in sta precej cenejša od šestvaljnih strojev. Tudi cene niso med najnižjimi v tem razredu, a petica s sabo vozi kar bogato opremo.
1.531 evrov je mesečni najem 525d z vsemi vključenimi storitvami za tri leta in 90 tisoč kilometrov. Vir: ALD Automotive
4,9 litra v povprečju porabi BMW 525d s 160 kilovati moči.