Audijev zastavonoša A8 vozi že tretji krog, če ne štejemo modela V8. tretja generacija pa je stara že štiri leta, zato je dočakala kar temeljito prenovo. Na zunaj prav veliko sprememb ni, dodelana sta zadek in prednji del - ta ima bolj klasično obliko žarometov in novo masko.
Zadaj pa so posebnost dinamični smerniki, ki s posamičnim vklapljanjem LED-diod rišejo svetlobni trak v smeri, kamor zavijate. Veliko več novega je pod kožo, motorji so močnejši in tudi do liter varčnejši, pomembna novost so inovativnio žarometi LED matrix.
Nasproti vozeče oblijejo s svetlobo
Kako deluje audijeva domislica, prva tovrstna na svetu: prednja žarometa LED matrix imata le v nezasenčeni luči po 25 visokosvetlečih diod. Ko kamera zazna nasproti vozeči avto, samodejno izklaplja posamezne diode, dejansko prekine svetilni snop in zaobide avto, ki se vam približuje, hkrati pa vklaplja druge diode in tako osvetljuje druge dele ceste.
Za pametne žaromete od 1.185 do 3.554 evrov
Za trenutno najpametnejše žaromete na trgu boste odšteli vsaj 1.185 evrov, če bo vaš A8 že serijsko opremljen z LED žarometi oziroma 3.554 evrov, če bo opremljen s klasičnimi ksenonskimi žarometi.
Od 190 do 382 kilovatov moči
Izbira stroja v A8 določa njegovo ceno, brez dodatne opreme seveda. Na dnu cenika, čeprav se to sliši nekoliko nenavadno, je trilitrski turbodizel s 190 kilovati (258 konjskimi močmi), ki v povprečju ob serijskem pogonu quattro porabi le 5,9 litra. Nekaj sto evrov nad njim je motor 2.0 TFSI hybrid, ki združuje dvolitrski bencinski turbo in elektro motor s skupno močjo 180 kilovatov in porabo 6,2 litra. Najmanj 92.800 evrov boste odšteli za A8 3.0 TFSI s 228 kilovati in porabo 7,8 litra (liter manj kot prej). Za različice 4.0 TFSI, 4.2 TDI, S8 (to poganja štirilitrski biturbo s 382 kilovati) in 6,3 W12 pa boste odšteli prek sto, za zadnjega skoraj 200 tisočakov.
Večino modelov smo jeseni preizkusili na mednarodni predstavitvi novega A8. Najbolj se nam je vtisnil v spomin brutalni motor 4.2 TDI s 283 kilovati in 850 nevtonmetri navora, ki do stotice pospeši v 4,7 sekunde.
Odlične številke prinaša lahka karoserija
Za nizko porabo in zelo dobre zmogljivosti A8 v primerjavi s podobno zmogljivimi tekmeci je kriva predvsem njegova zasnova karoserije.
Ta je aluminijasta, v primerjavi s kovinsko tehta za 40 odstotkov manj. V primeru audija A8 je prihranek kar 231 kilogramov. Ko pogledamo najlažji A8, različico 3.0 TFSI, je ta s 1.830 kilogrami suhe teže najlažja štirikolesno gnana managerska limuzina na trgu. Aluminijasto karoserijo ima v tem razredu še jaguar XJ, ostali pa se naslanjajo na različne zlitine jekel različnih kakovosti in aluminija.