Allroad, alltrack in scout so oznake, ki jih neguje Skupina Volkswagen. Vse pa označujejo terenske različice klasičnih karavanov, ki se vozijo vzporednos s precej bolj priljubljenimi športnimi terenci. Oznaka scout pripada škodini octavii v karavanski različici, ta pa je pretekli teden zapeljala na naš trg s cenami med 28 in 32 tisoč evrov.
Volkswagen pri tej, danes precej nišni, zasnovi najbrž ne bi vztrajal, če za te avtomobile ne bi našel dovolj kupcev. Poleg tega ima zasnova terenskega karavana tudi številne prednosti pred klasičnimi športnimi terenci istega razreda. V primeru octavie scout so to vsekakor uporabnost, torej velikost in dolžina prtljažnega prostora, ki sega do 610 oziroma 1.740 litrov ob podrti zadnji klopi, ugodnejša cena v primerjavi s pravimi športnimi terenci, skromnejša teža in posledično boljše zmogljivosti ob enakem pogonu ter manjša poraba goriva in boljše vozne lastnosti na cesti.
Višja in robustnejša
Nova octavia scout je ob tem, še bolj kot njena predhodnica, precej zmogljiva tudi zunaj asfaltiranih cest. To ji omogoča 17,1 centimetrska oddaljenost od tal (za 3,1 centimetre več od klasične octavie combi), štirikolesni pogon z elektronsko razdelitvijo moči in haldex sklopko pete generacije, serijska elektronska zapora diferenciala EDS ter zaščita podvozja, ki tega varuje pred poškodbami na terenu.
Pogon je enak kot v octavii kombi 4x4, ostale spremembe pa scouta tudi optično precej ločijo od klasične octavie.
Vselej štirikolesni pogon in le zmogljivi motorji
Kot se spodobi je scout vselej gnan prek štirih koles, pod motornim pokrovom pa so le zelo zmogljivi motorji. Najcenejši je scout z dvolitrskim turbodizlom s 103 kilovati, ki stane dobrih 28 tisočakov. Za bencinski 1.8 TFSI s 132 kilovati boste odšteli 31 tisočakov, za dizelski scout z zmogljivejšim motorjem 2.0 TDI s 135 kilovati pa 32 tisoč evrov.
Foto: Mila Pečoler