Kako izbrati najboljši avto glede na to, da imamo Evropejci tako drugačen okus in zahteve kot Američani, Azijci, Kitajci in drugi? Kako primerjati velike ameriške limuzine in športne terence z bolj razumnimi evropskimi avtomobili? Meter ni dovolj, avtomobile različnih »narodnosti« je treba spoznati v njihovem naravnem okolju, tam, kjer so nastali in imajo svoje glavne kupce.
To smo počeli v Los Angelesu na jesenskem delu testiranj kandidatov za svetovni avto leta 2018. Finance smo kot edini slovenski medij del 80-članske družine medijev oziroma žirantov z vsega sveta. Na testnih vožnjah pa smo ta teden spoznavali 26 kandidatov prav tako različnih »narodnosti«, od ameriških, japonskih, korejskih do evropskih. Med njimi je bilo tudi nekaj takšnih, ki sploh še niso zapeljali na uradne predstavitve, torej so sodili med zelo vroče, tudi predserijske modele.
Med zavoji Angeles Cresta
Poligon je bil enak kot lani. Vstopna točka je bil hotel Westin v Pasadeni v severnem delu Los Angelesa, kjer smo se elegantno izognili vrvežu velemesta na kalifornijski obali. Iz razmeroma mirne Pasadene, spalnega predela Los Angelesa, smo se s kandidati med osmo uro zjutraj in peto popoldne vozili v isto smer – po avtocesti 210 proti zavojem gorovja Angeles Crest na severu Los Angelesa. To je priljubljeno pribežališče kolesarjev, motoristov in tudi voznikov športnih avtomobilov. Kot kača zavita cesta, ne prav najbolje tlakovana in po sredini prebodena z utori v asfaltu.
Takšna je idealen poligon za preizkus lastnosti kandidatov za svetovni avto leta, ameriško okolje, od ljudi, širokih cest in še česa, pa ponuja vpogled v avtomobilsko kulturo Amerike in pojasnjuje tudi njihovo snovanje avtomobilov.
Preizkušanje začnemo s pravim američanom, ki je pred desetletji gostoval tudi v Evropi. Chrysler pacifica je naslednik voyagerja, nekdaj priljubljenega enoprostorca, ki ga je iz Evrope odneslo pomanjkanje povpraševanja po velikih kombijih. V ZDA pa so ti še vedno zelo priljubljeni. Pacifica na dobrih petih metrih ponuja prostor za sedem ljudi in njihovo prtljago, drsna vrata, močan hibridni stroj s šestvaljnikom kot osnovnim strojem, izjemno prijetno vozniško in bivalno okolje ter prijetno oblikovanje. Poleg tega pa še zelo dobro zvočno zatesnitev in odlično preglednost.
Kakšna je toyota za Američana
Drugi zmenek je prinesel še bolj prijetno presenečenje. Še predserijska toyota camry, eden najbolje prodajanih avtomobilov v ZDA, ki v Evropi prav tako nima dovolj kupcev, da bi tu nastopala. Za dobrih 20 tisoč evrov camry ponuja za Toyoto zelo drzno obliko, prostor za pet potnikov, dodelano armaturno ploščo z velikim sredinskim zaslonom in vsaj dobrih 200 bencinskih konjev v 2,5-litrskem štirivaljniku. Tudi vozne lastnosti camryja so po prvih vtisih zgledne, dovolj evropske, da bi znala zasvojiti tudi kupce na stari celini.
Tretja velika novost med 26 kandidati je Lexusova luksuzna limuzina LS, ki vozi tja, kjer kraljujejo mercedes-benz razreda S, BMW serije 7 in audi A8 – LS namreč prihodnje leto prihaja tudi v Evropo, v Los Angelesu pa smo ga vozili še pred svetovno premiero v Omanu, ki bo prihodnji teden.
Kaj ponuja novega? Predvsem precej drzno oblikovanje, ki je zadnja leta značilno za to japonsko znamko. Veliko razkošja v potniški kabini, nekaj rešitev iz kupeja LC500 (denimo vrtljive gumbe ob nadstrešku nad merilniki), velik drsnik na sredinski konzoli in hibridni ali klasični osemvaljni stroj ter izjemno zvočno izolacijo v potniški kabini, ki je bila vselej svetla stran avtomobilov te znamke.
Kako se pelje avto brez zavore?
Zadnji kandidat prvega testnega dneva pa je zbudil največ zanimanja. To je električni nissan leaf druge generacije, ki zamenjuje najbolje prodajan električni avto na svetu. V celoti nov avto na trg prihaja z visokimi ambicijami, 40 odstotkov večjim dosegom med polnjenji (s polno baterijo naredi 378 kilometrov), več prostora, opreme in nižjo ceno. V ZDA bo stal okoli 28 tisoč evrov, v Sloveniji pa (po odbitku subvencije Eko sklada 7.500 evrov) pa pod 26 tisočaki.
Kakšen je prvi vtis? Leaf s 110-kilovatnim električnim strojem potnike na semaforju izstreli, stotico doseže v le 7,9 sekunde. Še posebno zanimiva je praktična inovacija, e-pedal, ki omogoča, da leafa vozite le s pedalom za plin. V praksi deluje tako, da le z enim pedalom pospešujete in zavirate hkrati. Ob popuščanju boste zavirali, ob dodajanju pospeševali.
Kako sem sam doživljal e-pedal? Sprva z nekaj previdnosti in strahu. Po nekaj kilometrih pa sem ob pravilnem predvidevanju pravočasno popustil plin in tako sprožil ravno pravi zaviralni učinek, da se je avto vselej ustavil pred semaforjem ali drugim avtomobilom. Tako sem polurno testno vožnjo odpeljal le z enim pedalom, torej ne da bi se sploh dotaknil pedala zavore. Deluje, in to dobro!
Dobro deluje tudi sistem propilot, sklop rešitev, ki omogoča samodejno nadziranje razdalje do spredaj vozečega vozila pri hitrostih od 30 do sto kilometrov na uro ter avto ohranja na svojem voznem pasu in podobno.