Avto

Mazda3: na hitro k lepotnemu kirurgu, nato še k tehnikom

Japonska Mazda se je odločila za filigransko prenovo mazde3 zunaj in znotraj, nadgradila je nekatere elektronske asistenčne sisteme in izboljšala vodljivost. Vozili smo jo v Barceloni

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.12.2016 23:20
Čas branja: 5 min
Mazda3: na hitro k lepotnemu kirurgu, nato še k tehnikom
Tokratna prenova mazde3 je bila opravljena nekako lekarniško, torej zelo premišljeno, saj številke dokazujejo, da za obsežne spremembe ni prave potrebe. Foto: Mazda

Ker v japonski avtomobilski kulturi nič ne dajo na kakšno revolucijo, je mazda3 prenovljena zelo premišljeno, naj rečem prefinjeno. Odpeljala se je na kratek obisk k lepotnemu kirurgu, opravljena je bila tudi hitra tehnična pomada. Manira tokratne spremembe je zelo jasna: avta, ki gre dobro v promet, ne spreminjaš po dolgem in po čez.

Sedanja mazda3, tako v petvratni kot limuzinski oziroma štirivratni izvedbi, se je rodila na jesen 2013. Doslej se je hiši, ki je skoraj zacvetela po tistem, ko se je ločila od ameriškega Forda, posrečilo prodati več kot pet milijonov mazd3. Številka je spoštljiva, zato je prišla v poštev zgolj daljnovzhodno previdna evolucija.

Mazdin adut v nižjem srednjem razredu, točno tistem, ki mu na Stari celini pravijo golfov, je tako dobil malenkost drugačno masko, ki je bolj dominantna in z nekoliko nižje nameščenim tovarniškim logom, malce  so se pomudili pri lučeh (ki so lahko za doplačilo tudi v led izvedbi) in meglenkah, popravkov so bila deležna še 18-palčna platišča, stranski ogledali in zadnji odbijač petvratne variante. Dimenzije so ostale do milimetra enake – petvratna izvedenka so potegne do 447 centimetrov, limuzina je daljša skromnih enajst centimetrov. Trojka se lahko obleče v devet različnih barv, med najbolj priljubljenimi je tudi na slovenskem prostoru doplačilna soul rdeča.

Električna »ročna« zavora namesto klasične

Tudi ko si prepričan, da zmoreš prepoznati še tako minimalno spremembo notranjosti, potrebuješ pomoč oziroma pojasnilo. Seznam je skromen: drugačna je grafika edinega in okroglega merilnika (številke so nekaj večje in zato bolj berljive), sedempalčni zaslon na dotik tudi ni povsem enak, spremenili so volan, ki sedaj bolj »pade« v roke, s stikali na njem. Po novem si je mogoče omisliti tudi njegovo ogrevanje. Povsem verjetno je, da je najbolj opazno to, da ni več klasične ročne zavore z ročico, saj jo nadomestila električna z gumbom na sredinskem delu. Če omenim še prenovo različnih oblazinjenj in »popravljeno« sedenje za volanom, je to že vse.

Povsem enako ni niti podvozje, pri čemer so s sistemom G-Vectoring Control (GVC) izboljšali vodljivost in lego na cest. S tem so povečali voznikovo zaupanje v avto in udobnost vožnje, še posebej med vožnjo v ovinek. Toda roko na srce – vse to bi bilo to težko prepoznati, če ti ne bi povedali. Boljša oziroma učinkovitejša je tudi zvočna zatesnjenost potniškega prostora. Nadgrajeni so tudi nekateri elektronski asistenčni sistemi; jasno je, da je njihovo število odvisno od opremskega paketa, vsekakor tudi globine žepa v primeru, ko jih je treba doplačati.

Učinkovitejši elektronski varnostni sistemi

Po novem deluje elektronika, ki ima na skrbi zaviranje med vožnjo po mestu, v območju od štiri do 80 na uro (prej med 4-30 na uro); vsaj omeniti kaže, da deluje tudi med vzvratno vožnjo v razponu hitrosti od 2 do 8 kilometre na uro. Učinkovitejši je še sistem samodejnega zaviranja v sili, ki v nevarni situaciji voznika najprej zvočno opozori, nato pa – če ta ne ukrepa – zavira na vso moč, hitrostno območje njegovega delovanja pa je od 15 do 160 (prej do 145 kilometrov na uro).

Tisti, ki jim je naložena skrb za motorje, so bili tokrat brez dela. Na voljo je načeloma pet agregatov, in sicer trije bencinski ter dva dizla. Vsaj pri nas je dizel en sam (2,2-litrski s 110 kilovati ali 150 »konji«), saj 1,5-litrskega motorja ni v ponudbi. Bencinski začetni motor ima 74 kilovatov/100 »konjev« (1,5 litra gibne prostornine), 2,0-litrski pa je naprodaj v dveh izvedbah moči (88 kilovatov/120 konjev ter 121 kilovatov/165 »konjev«). Pogon je na prednji kolesni par, menjalnik bodisi 6-stopenjski ročni bodisi 6-stopenjski samodejni, torej tako kot doslej.

Lepotno-tehnična kura ni bila opravljena zato ali tako, da bi bistveno spremenila značaj avta. Pravzaprav je zgolj poudarila tisto, kar je bilo že sedaj dobro: ličnost karoserijske podobe (še posebej pri petvratni različici), vodljivost in lego na cesti ter varnost v smislu elektronskih asistenčnih sistemov. Majhne spremembe za še boljši vtis in občutke.

Na začetku letošnje zime predrugačena mazda3 bo na voljo z modelskim letom 2017, se pravi januarja. O cenah ni (še) nič znanega, a je mogoče domnevati, da ne bodo enake. Prenova, naj bo zgolj evolutivna in premišljena, ni zastonj. Niti pri Mazdi ne.

Slovenija: tisoč mazd3 v štirih letih

Številke kažejo, da je petvratna izvedenka bistveno bolj priljubljena kot limuzina, saj je bil njen delež le 19-odstoten. Tudi navdušenja nad dizelskim pogonom je zelo skromno, kajti vsega pet odstotkov kupcev se je odločilo za ta motorni pogon. Pri MMS, ki pri nas skrbi za japonsko avtomobilsko hišo, računajo, da bodo do konca letošnjega leta prodali približno 350 mazd3. Zanimivo je, da »trojka« ni več najbolje prodajana mazda pri nas, saj jo je v zadnjem času prehitela mazda CX-3, kar zgolj potrjuje skoraj nezaustavljivo tržno ofenzivo športnih terencev oziroma crossoverjev na slovenskem avtomobilskem prostoru.

Foto: Mazda

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Sprotno glajenje gubic mazde CX-5
Avto
AvtoMiloš Milač Sprotno glajenje gubic mazde CX-5

Mazda CX-5 ubira zanimivo pot, ki ji je v petih letih namenila prenovo, zato je še danes sveža in zelo sodobna. Po zadnji prenovi je še dražja (med 700 in 1.200 evrov), a jo dobra vsebina uvršča med najboljše avtomobile tega razreda na trgu.

FINANCE
Avto
Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred
Avto
AvtoMatej Kačič Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred 1

Za 40 tisoč evrov si v razredu družinskih športnih terencev težko predstavljamo avtomobil, ki bi vse čute razvajal bolj učinkovito, kot jih Mazda CX-5 s 175-konjskim turbodizlom, samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom in najbogatejšo opremo Revolution Top.

FINANCE
Avto
Mazda presenetila z novim SUV
Avto
AvtoUroš Božin Mazda presenetila z novim SUV 9

Japonci so skrivnost do salona v Ženevi dobro skrivali. Nova mazda CX-30 je mazda3 v visokih petah. Kako se primerja z višje vozečima sestrama CX-3 in CX-5?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Mazda, ki se ji bo težko upreti
Avto
AvtoMatej Kačič Mazda, ki se ji bo težko upreti

Z marcem bo na slovenske ceste zapeljala nova Mazda3, ki ji bodo kupci na račun atraktivne oblike, vrhunskih materialov, še boljših voznih lastnosti in bogate opreme oprostili nekoliko višjo ceno.

FINANCE
Avto
Je Mazda s CX-30 zadela magično formulo?
Avto
AvtoUroš Božin Je Mazda s CX-30 zadela magično formulo? 6

Nova mazda CX-30 je oblikovno vroča, vozniško prepričljiva in dovolj prostorna za družinske potrebe. Tu je še novi zmogljivi motor z odlikami dizla in bencina ter bogat seznam serijskih varnostnih sistemov.

FINANCE
Avto
Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla 9

Mazda v leto 2019 vstopa z mazdo3 četrte generacije. Poleg sveže oblike še popolnoma nova zasnova in prvi mehki hibrid te znamke.

FINANCE
Avto
Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega
Avto
AvtoMatej Kačič Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega 1

Prenova je Mazdini uspešnici CX-3 na pogled resda prinesla le subtilne spremembe, zato pa bodo mnoge novosti toliko bolj cenili voznik in sopotniki. K nam pride še ta mesec z začetno ceno 16 tisoč evrov.