Nemški Ford je aktualno generacijo prodajal kar devet let, in to zelo uspešno, še lani je bila prva v prodaji majhnih avtov v Evropi, letos je bila druga. Nova fiesta, razkrita včeraj, tako s seboj vozi težko breme uspešne predhodnice. Kaj ponuja?
Aktualna ford fiesta je lani, kljub osmim letom starosti tega modela z vmesno prenovo, osvojila prestol v prodaji malih avtomobilov B-razreda v Evropi. Našla je prek 314 tisoč kupcev in s tem rezultatom ugnala precej mlajše tekmice. V prvih treh četrtletjih je njena sapa nekoliko pošla, prepričala je 230.375 kupcev, kar je sedem odstotkov manj kot v istem obdobju lani in dobrih sedem tisoč manj od prvouvrščenega volkswagna pola.
Prav zaradi uspešne predhodnice nova fiesta na zunaj ne ponuja revolucionarnih sprememb. Prednji del je ohranil šestkotno masko, v blatnike zajedajoče se podolgovate žaromete in hitro spuščajoč motorni pokrov. Stranska linija je zelo podobna, zadek pa ima zajetnejše žaromete, ki so podobni tistim pri enoprostorskem bratrancu B-maxu.
Fiesta active s pustolovskim duhom
Fiesta bo v novi izdaji na voljo s številnimi paketi, med drugim s športnim ST line, razkošnim vignale, titanium in novim active, ki prinaša nekaj pustolovskega duha. Opremljena bo s plastičnimi obrobami blatnikov in pragov, strešnimi vodili in drugačnimi tkaninami v kabini. Ob tem bo nekaj višja od klasične fieste.
Fiesta je v dolžino pridobila sedem centimetrov (zdaj meri 4,04 metra). Prednji kolotek je širši za tri centimetre, zadnji za centimeter, medosna razdalja pa se je podaljšala za štiri milimetre. Spremembe bodo še izboljšale vozniško izkušnjo in dinamiko fieste, obljubljajo v Fordu. V odprtine bodo sodila tudi 18-palčna kolesa, zračni upor nove fieste pa je s koeficientom 0,286 nekoliko izboljšan.
V potniški kabini nova fiesta prinaša veliko svežine. Po trditvah inženirjev je armaturna plošča oblečena v kakovostnejšo plastiko, velik 6,5- ali osempalčni osrednji zaslon na sredinski konzoli je odnesel polovico gumbov. Fiesta bo kupcem ponudila komunikacijski in infozabavni sistem SYNC tretje generacije, ki bo omogočal nastavljanje radia, navigacije, povezljivost s telefoni in drugimi napravami s preprostimi govornimi ukazi. Z ukazi »I need a coffee«, »I need a petrol« vas bo fiesta z navigacijskimi podatki usmerila do prvega lokala ali bencinske črpalke. SYNC 3, povezljiv z androidnimi in Applovimi napravami, prinaša tudi kopico uporabnih aplikacij.
Inženirji so delno odpravili tudi eno največjih pomanjkljivosti aktualne fieste – utesnjenost zadnje kopi. Potniki na zadnjih sedežih pa so pridobili 16 milimetrov prostora za kolena, sedeži so mehkejši in ob tem ponujajo boljšo bočno oporo. Sredinski naslon za roke med prednjima sedežema po trditvah Forda omogoča primeren položaj 19 odstotkom več voznikov kot prej. Po višini nastavljiv voznikov sedež ponuja boljšo oporo hrbtenici, izboljšan je tudi položaj vzglavnika.
Predal pred sopotnikom je večji za 20 odstotkov, odprtina na sredinski konzoli sprejme litrsko plastenko, v zadnja stranska vrata pa lahko pospravite pollitrsko plastenko. Odprtina prtljažnika je širša, zato omogoča lažje nakladanje vanj.
Fiesta je veliko pridobila tudi na področju varnosti. Nekatere različice bodo opremljene z asistenčnimi sistemi z dvema kamerama, tremi radarji in 12 senzorji, ki bodo spremljali okolico v 360-stopinjskem kotu in 130 metrov daleč. Fiesta bo prvi ford z nadgrajenim sistemom za zaviranje v sili, ki bo zaznaval tudi pešce na ali ob cesti. Novost je tudi samodejno parkiranje, ko bo samodejno vklopil zavoro ob približevanju z naslednjim vozilom.
Fiesta bo imela tudi sistem za prepoznavo prometnih znakov, samodejni vklop nezasenčenih žarometov in sistem za opozarjanje pred trkom z drugim vozilom, ko bomo vzvratno zapeljali s parkirnega mesta. Poleg tega si boste v fiesti lahko omislili aktivni radarski tempomat, sistem za prepoznavo prometa v mrtvem kotu, omejevalnik hitrosti, opozorilnik premajhne razdalje pred spredaj vozečimi, sistem za vožnjo znotraj voznega pasu in sistem za opozorilo pred čelnim trkom.
Motorni del bo zgrajen okoli znanega litrskega turbotrivaljnika 1.0 ecoboost v treh zmogljivostnih različicah s 74, 92 in 103 kilovati (100, 125 in 140 konjskih moči). Povezani bodo z novim šeststopenjskim ročnim menjalnikom z zmanjšanim trenjem in znanim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom v najšibkejši različici motorja 1.0 ecoboost. Na dnu ponudbe bo 1,1-litrski klasični trivaljnik z 51 oziroma 63 kilovati (70 oziroma 85 konjskih moči). Dizelski del ponudbe pa bo pomenil 1,5-litrski TDCi z močjo do 88 kilovatov (120 konjskih moči).