Bogati Nemci in Angleži so si portugalski Algarve ukrojili po svoje. Luksuzne hotele s ceno tisoč evrov in več na noč dopolnjujejo vile z bazeni, igrišča za golf in razkošni avtomobili. Življenje lordov, uspešnih podjetnikov in bogatih dedičev poteka umirjeno, kljub decembru pa jih na terasah ob izbrani hrani in pijači greje sonce.
»Na, zdaj pa ne bom potreboval sončnih očal, sem slišal grmenje v daljavi,« se je, ko je po dovozu zarohnel mercedes AMG E63S, v dvigalu pošalil gospod, čigar bogastvo so izdajali dizajnerska oblačila, dragocena ura in pred vhodom parkirani bentley s spuščeno streho.
Managerski avto leta v zelo športni opravi
Mercedes je po dovozni poti sicer nič kaj sramežljivo pripeljal zelo športno različico razreda E s podpisom ekipe najboljših inženirjev iz Affalterbacha, kjer zadnjih 40 let domuje športni oddelek AMG.
Od navadnega modela E, ki je tudi managerski avto leta, se njegova AMG-različica navzven razlikuje po agresivneje oblikovani motorni maski in odbijačih, razširjenih blatnikih, 20-palčnih platiščih iz lahke litine, doplačilnih karbonsko-keramičnih zavorah s kar 402-milimetrskim premerom sprednjih kolutov in šestbatnimi zavornimi čeljustmi, diskretnem spojlerju ter štirih izpušnih ceveh na zadku.
Dovolj prepričljivo, da zbudi pozornost petičneža iz dvigala. Pri AMG-različici klasičnega razreda E gre brez dvoma za eno najbolj luksuznih, tehnološko izpopolnjenih in zmogljivih limuzin, ki je kadarkoli zapeljala na ceste. Kot nalašč za direktorje, poslovneže, zbiratelje pločevine, povzpetnike in aristokrate s težko nogo, ki si z enako vnemo kot pijejo čaj ob petih, igrajo golf ali sklepajo milijonske posle tudi radi dajo duška za volanom.
Grmi, kot bi napovedoval nevihto
Že nekaj trenutkov pozneje med drugimi gosti v hotelu gotovo obudim debato o vremenu, ko za »show« parkrat pohodim plin. Iz štirih izpušnih cevi zagrmi, da se tresejo stekla hotela, sikanje pa prečeše bližnje grmovje, kot bi zapihal orkan. »Za tak avto potrebuješ pilotsko licenco, zelo velika jajca ali pa moraš biti malo nor,« pove gospod, s katerim sva se peljala v dvigalu.
Delno ima prav. Avto je velik, meri pet metrov, na navaden dan ponuja dovolj prostora in udobja za pet potnikov in nekaj tisoč jajc v 540-litrskem prtljažniku, zmore biti hitrejši od letala (sto kilometrov na uro doseže v 3,4 sekunde) in občutki za volanom so zares nori, ko ga z vratolomno hitrostjo zapelješ med ovinke, ali, še bolje, na dirkališče, kjer lahko doseže tudi hitrost 300 km/h. »Holy shit!« uide omikanemu sogovorniku.
Pod motornim pokrovom hrumečega AMGja je namreč 4,0-litrski V8 biturbo motor, kot ga ima tudi superšportni model AMG GT, ki se v bolj zmogljivi različici našega S baha s 612 »konji« oziroma 450 kilovati ter 850 newtonmetri navora.
Štirikolesni pogon 4Matic+ z vektoriranjem navora, elektronsko krmiljeni zadnji diferencial, 9-stopenjski avtomatski menjalnik z dvojno sklopko ter posebni program za »drift« oziroma drsenje (vsa moč gre samo h kolesom zadaj) pa so serijski tudi v šibkejši 571-konjski različici.
Uglajeni džentelmen …
Silne mišice so umetelno zapakirane tudi v kabini, kjer AMG E63S ponuja najboljše iz sveta športnosti in elegance. Mercedesova klasika je podprta z usnjenimi sedeži z izdatno oporo telesu, športni pridih pa dodajo vložki iz alkantare na volanu in ogljikovih vlaken na armaturi.
Ob tem ima AMG tudi celovit nabor varnostno-asistenčnih sistemov, zaradi katerih je že običajni Mercedes E ena izmed najbolj dovršenih limuzin na svetu. Med umirjeno vožnjo do izraza pride tudi tehnologija nezaznavnega izklapljanja štirih valjev, kar naj bi pomagalo k nižji porabi.
Športna limuzina, kakršni je novi AMG E ima tudi to lastnost, da je lahko povsem nenaporna, krotka in udobna za vsakodnevno vožnjo. Razgrajač je še bolje kot v prejšnji generaciji prilagojen različnim okusom pri kombiniranju udobja in športnosti. Serijsko vzmetenje je zračno, s kar tremi zračnimi komorami za vsako kolo ter zaradi tega večstopenjsko prilagodljivo glede na trenutne potrebe.
Po precej utrujenih cestah skozi Faro sem se za ogrevanje peljal kot na preprogi, mehko in udobno, kot na kakem turističnem izletu. In predvsem tiho, saj z grmenjem morda ne gre vznemirjati domačinov. A prav ti so bili s svojimi gestami, mobilnimi telefoni v rokah in vožnjo za ritjo pobudniki za to, da sem si na avtocesti proti Portimãu že dal nekaj duška.
… ali odbita pošast
Pomik stikala Dynamic Select ob desni nogi v Sport ali Sport+ avtomobilu v hipu spremeni značaj in ga našpiči skoraj do neprepoznavnosti. Volanski obroč in vzmetenje otrdita, stopalka za plin je bolj občutljiva, lopute v izpušnem sistemu pa se odprejo, kar je znamenje za začetek predstave. Uglajena limuzina se spremeni v raketo, hip za tem pa je njen zadek le še vroč spomin na srečanje z enim najbolj zmogljivih avtov na svetu.
Na prazni avtocesti ob pogledu na merilnik hitrosti zamižim na eno oko, med ovinki proti Marmeletu pa že hvalim natančnost volanskega mehanizma, predvidljivost avtomobila in vrhunsko lego, s katero AMG E63S kljubuje zakonom fizike.
Vsa štiri kolesa z vektorsko razporeditvijo navora grabijo asfalt kot gepard na lovu za antilopo, pred ovinkom pa karbonsko-keramične zavore v kolute ugriznejo z močjo pitbula. Ker človeška pamet vseh zmogljivosti avtomobila niti ne dohaja in vmes prefinjeno posega elektronska, obrnem proti Portimãu ter po široki aveniji z mnogimi sledmi zaviranja in raznih norčij zapeljem na dirkališče Autódromo Internacional do Algarve.
Ekstaza na dirkališču
Na svetu skoraj ni ceste oziroma odseka, kjer bi lahko varno preizkusil vse, kar AMG E63S zmore.
Dirkališče Algarve pa je kraj, ko si na glavo posadim čelado, stikalo med sedežema pomaknem v način Race, delno sprostim ESP ter zapeljem na tehnično zelo zahtevno stezo (tudi z vzponi in spusti), kjer je pred časom skrajne meje hibridnih superšportnikov preizkušal Jeremy Clarkson iz oddaje The Grand Tour.
Veličastna kulisa dirkališča, o kateri lahko pri nas le sanjamo, je hitro v drugem planu. Na startu z levo nogo do konca pohodim zavoro ter z desno do konca plin in sistem za hitro speljevanje oziroma Launch Control je že pripravljen.
Slišim in čutim, kako za mano grmi, vrtljaji pa se ustalijo pri 3.500. Sekundo za tem se že izstrelim proti prvemu zavoju, saj 4Matic+ ves mogočni navor povsem brez zdrsa koles hipoma prenese na asfalt.
Po dobrih treh sekundah že letim s sto kilometri na uro, menjalnik pretika s hitrostjo misli, glava pa komaj še dojema hitrost, s katero brzim med ovinki. Neverjetno, mercedes AMG E63S, s katerim bi še pred dobro uro umirjeno križaril ob peščenih plažah Atlantika, se je spremenil v grozeče glasno in divjo zver na steroidih.
A še tako strašen uboga na še tako rahel pomik volanskega obroča, zavore pa kljub temeljitemu izrabljanju ne popuščajo niti za ped.
Zadek med zaprtimi ovinki je dooooolgo nevtralen, nato pa uživaško oziroma obvladljivo živahen, ušesa ves čas prebadata bobnenje in pokanje iz izpušnih cevi, v zadnji hiter ovinek pred ciljno ravnino pa vstopim že na meji norosti. Med tribunami se grmenje še okrepi, merilnik hitrosti pa tik pred zaviranjem pokaže hitrost 254 kilometrov na uro.
V nov krog grem že bolj suvereno in še bolj na nož, iskanje meja avtomobila pa se meša z nasmehom na obrazu in vzkliki navdušenja. Cilj prevozim vsakič hitreje, ob koncu druženja pa na ovinkih preizkusim še drsenje, ko gre ves navor ob povsem izklopljeni elektroniki le na zadnja kolesa. Kaj vse avto zmore in pokaže....
Ni kaj, Mercedes je z novim AMG E63S meje športne limuzine definiral na novo.
Foto: Daimler