Avto

Moč in dominanca v podobi GLC kupeja

Mercedes-Benz je s kupejevsko oblikovanim športnim terencem GLC zadel v polno, saj ukrade pozornost, kjerkoli se pojavi. V različici 250d in s štirikolesnim pogonom 4Matic pa je to lahko marsikje.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.11.2016 00:30
Čas branja: 11 min

Pogledam jo takole od strani. Že stotič si z rokami popravlja sicer brezhibno frizuro, z maskaro znova poudari dolge trepalnice ter po naličenih ustnicah spet podrgne šminko. Pred izložbo na hitro postane in se premeri od petk do klobučka, meni pa se počasi smeji. Zaskrbljena pokliče prijateljico in vpraša, ali je morda kaj zgrešila pri kombiniranju oblačil in obutve.

Čeprav lepa kot Afrodita in seksi kot Marilyn Monroe ji ne gre v glavo, zakaj pri izstopanju iz avtomobila vsi obrnejo pogled in ga kar tako ne spustijo. Ne zdržim več, prasnem v smeh in ji razložim: "Ne gledajo tebe, ampak avto! Verjemi, se navadiš."

V tistem trenutku ni vedela, ali bi mi »odprla glavo«, ali pa se smejala skupaj z menoj, vendar je šlo za čisto resnico. Mercedes GLC coupe nase vleče poglede kot magnet, pozornost na slehernem metru pa je že skoraj kraljevska. Že na testu izvornega športno-terenskega GLC sem opazil precejšnje zanimanje ljudi, vse skupaj pa se je še potenciralo med testom njegove kupejevske različice, pri kateri sta močno poudarjena športni duh in eleganca.

Pogledi drugih voznikov in mimoidočih pred semaforjem so bili očitno uprti vanj, enako je bilo tudi pri parkiranju ali med samo vožnjo. Zunanja podoba resnično prevzame mimoidoče. Sprva se čudiš, nato ti je od vsega občudovanja malo nerodno, na koncu pa se navadiš in potopiš v svet kakih estradnikov, na katere se povsod lepijo pogledi.

Mercedes GLC coupe je drzen, zanimiv, mogočen in posledično zelo opazen avtomobil. Praktično vsak delček karoserije izžareva moč in dominanco, naj gre za markanten sprednji del z “diamantno” motorno masko z enojno lamelo, drugačnim odbijačem in večjimi odprtinami za zajem zraka glede na GLC ali pa za atraktiven zadek, ki ga po vzoru C kupeja krasijo vodoravna LED svetila.

Ni dvoma, tudi tukaj je imel prste zraven vrhunski slovenski oblikovalec Robert Lešnik. Boki so napihnjeni in visoki, robustnost poudarijo z zaščitno plastiko obdani robovi karoserije, strešna linija pa skuša kar se da natančno posnemati kupejevsko obliko in se proti zadku položno spušča. Za dodaten vtis na mimoidoče poskrbijo še atraktivna 20-palčna AMG platišča z »valjarji« in zatemnjena stekla.

Mercedes GLC je do B stebrička precej podoben kompaktnemu športnemu terencu GLC, nato pa razliko naredi tipično kupejevsko razpet strešni lok. Športnik med terenci je od modela GLC daljši za domala osem centimetrov ter zaradi trših in krajših vzmeti nižji za skoraj štiri. Obline 4,79 metra dolgega, 1,89 metra širokega in 1,62 metra visokega manekena še najbolj spominjajo na večjega GLE Coupe, neposredna konkurenta pa ga opazujeta z Bavarske (BMW X4) in Otoka (trivratni Range Rover evoque).

Saj je samo avto, si kljub vsemu večkrat mislim, a kot kaže gre (znova) za »celebrity« z zvezdo na nosu, s katerim lahko neopazno na cilj prideš samo v popolni temi nekje na deželi ali v hribih. Drzno podobo namreč nadgrajujejo tudi terenske zmogljivosti.

GLC coupe je serijsko opremljen s prilagodljivim štirikolesnim pogonom 4Matic, trebuh je od tal oddaljen za 19 centimetrov, opcijsko zračno nastavljivo blaženje Air Body Control pa ga s pritiskom na gumb dvigne še za 15 milimetrov ter olajša vožnjo po slabše utrjenih podlagah. V praksi se gotovo ne bo mazal s peskom in blatom, ampak bo 4Matic prišel prav na mokrih in spolzkih cestah, pozimi pa bo še pred plugom dosegel kak elitni smučarski center.

Zračno vzmetenje in serijska izbira voznega profila (način Sport oziroma Sport+) omogočata, da se karoserija pri višjih hitrostih samodejno spusti za 15 milimetrov, skupaj s štirikolesnim pogonom pa kar kliče k hitrejšemu tempu vožnje.

GLC coupe na cesti skorajda ne pokaže svojih terenskih genov, tudi med hitreje odpeljanimi ovinki se pelje suvereno in prepričljivo, brez neprijetnega nagibanja karoserije. K temu pripomorejo tudi pnevmatike (spredaj 255/45/20, zadaj 285/40/20), na slabših podlagah pa kljub dokaj nizkopresečnim pnevmatikam ni pretrd oziroma neudoben (način Comfort).

Način izbire vožnje Dynamic Select sicer pozna pet načinov, ob omenjenih Comfort, Sport in Sport+ sta vozniku na voljo še Eco in nastavitev delovanja motorja, menjalnika, trdote volana in blažilnikov po želji.

Izbrani način opazno poseže v delovanje pogonskega sklopa, v načinu Comfort tako približa občutek vožnje v luksuzni limuzin, v načinu Sport+ in z izklopljenim ESP (gumb na sredinski konzoli) pa na primerni podlagi ukrade predstavo tudi kakšnemu »hot hatchu«.

GLC Coupe je imel v nosu močnejšo različico 2,1-litrskega štirivaljnega turbodizla s 150 kilovati oziroma 204 konji. Za 1.845 kg težak avtomobil se zdi kar dobra izbira, pospešuje zgledno (7,6 sekunde 0-100km/h), končna hitrost 222 km/h pa je tako ali tako krepko nad najvišjo dovoljeno pri nas. Kdor želi več, si lahko izbere AMG različico s 367 konji.

Živahni motor z večino 500 Nm ponujenega navora postreže že pri dobrih 1.500 vrtljajih. Motor si serijsko podaja roko z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prestavlja hitro in udobno, po želji pa mu lahko ukazujemo tudi z obvolanskimi ročicami.

Menjalnik je brez dvoma eden boljših na trgu, motor pa ves drži v optimalnem območju delovanja, kar ugodno vpliva tudi na porabo - dobrih osem litrov na sto prevoženih kilometrov (tovarna kombinirano 5,4 litra). Poraba goriva je zgledna tudi zaradi učinkovite aerodinamične oblike in nizkega koeficienta upora.

Notranjost v GLC coupeju s prostostoječim zaslonom, peščico gumbov in prepoznavno sredinsko upravljalno konzolo je povzeta po GLC-ju, vendar bodo zahtevnejše oziroma bolj razvajene kupce ob premium udobju potešili nekateri športni dodatki in posebne barvne kombinacije. Testni je bil po tej plati z rdeče-črno kombinacijo še posebej atraktiven.

Potniška kabina s kvalitetno izdelavo in bogato opremo zagotavlja dobro počutje voznika in tistega na njegovi desni, položaj za volanom pa je nekoliko nižji kot v sorodnem športnem terencu.

Kupejevska linija kljub vsemu terja svoj davek pri preglednosti nazaj in na zadnji klopi, kjer bosta dva povprečno visoka odrasla vsemu prestižu in 2,87 metra medosne razdalje navkljub komaj čakala, da bosta prišla na cilj.

GLC coupe je v prvi vrsti namenjen parom brez otrok, idealen pa je predvsem za tiste, ki uživajo v športu. Delno k temu pripomore nagnjenost k bolj športni vožnji, delno pa tudi razmeroma velik prtljažnik s 500 litri prostornine, ki se s podiranjem zadnje klopi poveča na 1.400 litrov.

Čeprav glede na GLC osiromašen za 50 litrov lahko vase spravi kolo, smuči ali golf opremo pa še bo ostalo nekaj prostora za potovalke.

Za varnost je seveda odlično poskrbljeno, začenši z odličnimi prilagodljivimi LED žarometi. Kupec si lahko omisli vse, česar so se pri Mercedesu domislili na področju varnostno-asistenčnih sistemov.

Samodejno zaviranje v sili je tako ali tako že standard, projicirni zaslon s kupom informacij vam drži oči v višini ceste, pri parkiranju in manevriranju zaradi slabše preglednosti prav prideta odlična 360-stopinjska kamera in pomočnik za parkiranje, če aktiviramo aktivni tempomat in asistenta za ohranjanje smeri pa v gneči vozi kar sam.

Mercedes-Benz GLC coupe res ni avto za tiste, ki si ne želijo pozornosti, ampak avto za nastopače, za tiste, ki se upajo in tudi imajo. Že s ceno 53.670 evrov naprej za različico 250d – seveda brez kupa dodatne opreme, ki se bohoti na kar nekaj listih cenika – daje vedeti, da ni za vsakega. Testni je stal dobrih 80 tisočakov, za kolikor se dobi tudi serijsko opremljen AMG, cene pa so sicer v okviru tistega, kar nudi BMW X4.

GLC coupe je za štiri do pet tisoč evrov dražji kot GLC, v pribitek pa so ob bogatejši serijski opremi všteti tudi atraktivna oblika, uživaška vožnja in garantirana pozornost. Če slednja gode tudi vam, boste morali pohiteti, saj je slovenski zastopnik za letos zagotovil le 35 vozil, tudi sicer pa se oba modela GLC prodajata kot vroče žemljice.

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Avto
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču
Avto
AvtoMatej Kačič Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 3

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!

FINANCE
Avto
Družinski mercedes na osvežitev v Lešnikov lepotilni salon
Avto
AvtoUroš Božin Družinski mercedes na osvežitev v Lešnikov lepotilni salon 4

Kaj vse so Nemci spremenili na Mercedesovem popularnem razredu GLC? S premišljenimi in izpiljenimi posodobitvami bo v slovenske prodajne salone prispel julija. Z njim se bo lahko že letos pogovarjalo 75 Slovencev, MBUX je namreč del serijske opreme.

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.