Avto

Veliki primerjalni test: devet karavanov za slovenske družine in poslovneže

S kolegi iz šestih drugih medijev smo na tridnevnem preizkusu primerjali devet karavanov razreda C: škodo octavio, VW golfa, seata leona, renaulta megana grandtour, peugeota 308 SW, toyoto auris touring sports, opla astro sports tourer, forda focusa in kio ceed wagon

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.11.2016 01:06
Čas branja: 14 min
Veliki primerjalni test: devet karavanov za slovenske družine in poslovneže
Karavani segmenta C ponujajo idealne lastnosti iz obeh svetov, okretnost in ugodno ceno segmenta C (dobro opremljeni dizelski modeli stanejo manj kot 20 tisoč evrov) in prostornost, vsaj v zadku, segmenta D. Foto: Gašper Pirman

Prostor, okretnost, varčnost, varnost in še kaj ... vse to za manj kot 20 tisoč evrov. To kupcem ponujajo le karavani razreda C, torej golf, astra, leon, octavia in drugi v tem razredu. Zato ni nenavadno, da so kompaktni avti s podaljšanimi zadki tako priljubljeni pri slovenskih družinah in poslovnih uporabnikih. 

Priljubljeni karavani segmenta C

Karavani segmenta C so priljubljeni tudi v obdobju manije s športnimi terenci, celo vse bolj. Njihov delež v Evropi se je v zadnjih petih letih povečal z 11 na 15 odstotkov. Prevedeno v slovenske številke to pomeni, da so si karavani segmenta C lani odrezali štiri odstotke celotnega trga, kar pomeni okoli 2.500 novih vozil. Po besedah poznavalca avtomobilskega trga pa je v Sloveniji delež karavanov večji od kot na celotnem evropskem trgu, saj ta oblika karoserije pri nas pomeni status in prestiž, v drugih evropskih državah pa imajo to oznako petvratne in limuzinske različice. Celoten razred C si je lani v Sloveniji sicer odrezal 27,7 odstotka trga, več od kateregakoli drugega velikostnega razreda.

Sedem medijev, devet karavanov, temeljit preizkus

V drugem skupnem projektu s šestimi slovenskimi mediji, Žurnalom, Avtomobilizem.com, Dnevnikom, Planet.siol.net, revijo Avto fokus in oddajo Volan, smo jih na tridnevnem primerjalnem preizkusu zbrali devet od skupaj 12 na trgu (kateri in zakaj manjkajo, spodaj v pojasnilu). Temeljito smo jih premerili in preizkusili na poligonu in v prometu. Prečesali smo cenike in preverili še cene na trgu – po popuste smo se odpravili v salone. Preverili smo še pakete opreme, kaj imajo in kaj jim manjka, ter jih na koncu razporedili po mestih od ena do devet.

Rezultati so za marsikoga presenetljivi, tudi za nas so bili. Na vrhu so pristali avtomobili, ki imajo najmanj napak, nikakor pa na vseh področjih ne sodijo v sam vrh. Preprosto pomenijo preprosto najboljše razmerje med ceno, uporabnostjo, stroški in drugimi lastnostmi.

Razvrstitev po mestih od prvega do zadnjega zato vzemite le za informacijo, pravi karavan zase pa boste našli v tabeli s posameznimi ocenjevalnimi sklopi.

 

Pomemben dejavnik pri odločitvi je cena, ki je precej relativna. Pot od cenikov do končnih vrednosti je dolga in nikakor ne enostavna. Prehodili smo jo tudi mi in ugotovili, da ceniki pri nekaterih znamkah zavajajo celo za pet tisoč evrov (za takšno vrednost je mogoče dobiti popust), pri nekaterih pa celo veljajo. Obisk salonov je dal nova spoznanja, predvsem, da je skoraj vselej treba doplačati za prevoz in pripravo, da je popust pogosto pogojen s financiranjem in da določeno opremo lahko dobite le v paketu, ponavadi kar dragem.

Najtežji del pri cenovnem elementu pa je bila primerjava opreme, saj so avtomobili opremljeni po receptu zavarovalniških ponudb – neprimerljivo! Pri vrednotenju smo jih zato dali na skupen imenovalec, kar je pomenilo še manjša odstopanja, kot sporoča cenik.

Zakaj manjkajo fiat tipo, civic tourer in hyundai i30

In spet nam manjka nekaj predstavnikov. V prvi vrsti je to karavanski fiat tipo, ki ob izvajanju tega testa še ni bil na voljo. Manjka tudi karavanski hyundai i30, ker v pričakovanju nove generacije njegov distributer meni, da ni več zanimiv. Manjka pa tudi honda civic tourer. Honda že drugič manjka na našem testu, prejšnjič je bil to HRV, tokrat pa pravijo, da v vsej Sloveniji niso našli niti enega karavanskega civica z dizelskim motorjem.

1. mesto – seat leon ST 1.6 TDI style

  • 72,4 % vseh točk
  • cena: 18.541 evrov
  • prtljažnik: 587 do 1.470 litrov
  • testna poraba: 5,67 l/100 km

Nikjer na vrhu, a povsod prepričljiv

Seat leon ST stavi na dinamičen videz, vsakodnevno uporabnost in prostornost, z velikim nahbrtnikom pa je namenjen predvsem družinski rabi, aktivnemu preživljanju prostega časa, zaradi ugodne cene in stroškov lastništva tudi poslu. S prvim mestom na primerjalnem testu je kljub mnogim odlikam presenetil vse, sploh, ker v nobeni kategoriji ni bil na vrhu in ker je sicer v senci VW golfa in Škodine octavie. V zadnji fazi testiranja pa je pri nas veljal za nekakšnega tihega favorita. Pelje se namreč odlično, 1,6-litrski turbodizel je zares zmogljiv in prožen, menjalnik natančen, podvozje uglašeno, poraba več kot ugodna, kar bodo cenili predvsem očetje, nežnejši polovici pa bo ponudil prav poseben izziv. S čim vse zapolniti njegov 587-litrski prtljažnik, ki ob podiranju zadnje klopi naraste na zavidljivih 1.470 litrov? Velik, dobro obdelan in prilagodljiv prtljažnik zares navduši, v splošnem je izdelava na zavidljivi ravni, materiali v kabini so kakovostni, malce preveč monotona in dolgočasna pa je armaturna plošča.

2. mesto – renault megane grandtour dCi110 zen

  • 71,6 % vseh točk
  • cena: 16.790 evrov
  • prtljažnik: 580 do 1.504 litrov
  • testna poraba: 6,55 l/100 km (merjeno pri 1.6 dCi 130)

Mušketir, ki mu ni para

Renault megane grandtour je najbolj svež med vsemi, na test je prispel skorajda iz lakirnice. Oblikovno je prava paša za oči in magnet za poglede, v kabini pričakovano moderen ter kot celota povsem v skladu s sodobnimi trendi. Glede na konkurenco ima zelo ugodno ceno, po stroških lastništva pa je v sivem povprečju. Že zaradi njegovega pedigreja – varnost je pri Renaultu že dolgo visoko zapisana – smo pričakovali najvišje ocene za varnostno-asistenčne sisteme. Karavanski megane se z delitvijo  prvega mesta v tej kategoriji ni izneveril pričakovanjem, mnoge pa je navdušil tudi za volanom. Udobje na sprednjih sedežih je na visoki ravni, motorja se v kabino skorajda ne sliši, stroj je odziven in menjalnik dokaj natančen. Kandidat za zmagovalca je bil vse dotlej, dokler se nismo ustavili na črpalki, saj je bil med najbolj požrešnimi, svoj davek na hipnotično obliko pa plačata tudi družinska prostornost in preglednost, kar je pri družinskem karavanu vseeno pomembno.

3. mesto – opel astra sports tourer 1.6 CDTI 110 enjoy

  • 71,0 % vseh točk
  • cena: 18.165 evrov
  • prtljažnik: 540 do 1.630 litrov
  • testna poraba: 5,75 l/100 km

Elegantna in napredna zvezda

Opel astra sports tourer je bila ena izmed težko pričakovanih novosti tega leta, saj je oblikovno in tehnično naredila velik preskok, obenem pa obdržala visoko raven uporabnosti in prostora. V kabini voznika pričakata udobje in eleganca, ki že malce dišita po razredu višje, dizel je eden tišjih na trgu in ima ob zmerni žeji dobre zmogljivosti. Počutje za volanom bo razočaralo le redke, po temeljiti shujševalni kuri pa je astra ST tudi po masi prišla na raven tekmecev in si za vozne lastnosti prislužila čisto desetko. Med testom se je največkrat pojavilo vprašanje, ali ima kljub vsemu dovolj točk, da se prebije pred megana. Pričakovano sta si s francozom razdelila prvo mesto na področju varnosti in asistence, edina med vsemi ima matrične LED-žaromete in sistem OnStar, ki je več kot le klic v sili. Astra ST je pred vsemi tudi, ko se pogled upre v prtljažnik in vanj začnemo zlagati prtljago, na koncu pa so jo najvišjo stopničko stali predvsem višja nabavna cena in stroški lastništva. Predvsem pri servisu je astra precej dražja od tekmecev.

4. mesto – kie cee'd wagon 1.6 CRDi VGT 135 LX champion

  • 66,0 % vseh točk
  • cena: 18.290 evrov
  • prtljažnik: 528 do 1.642 litrov
  • testna poraba: 5,51 l/100 km

Največ avta za svoj denar

Kia je najbolj znana po sloganu »Največ avta za svoj denar« in tudi karavanski cee'd se tej tradiciji ni izneveril. Z naskokom je odnesel zlato medaljo v kategoriji »cena« in »stroški lastništva«, kar je za marsikateri družinski proračun še kako pomembno. Cena pa ni edina stvar, s katero se lahko pohvali korejski družinski karavan. Poleg všečnega in vpadljivega videza z opremo GT line izstopa tudi z uporabnim in prostornim potniškim delom, v splošnem pa ima dobro ergonomijo, kar izboljša počutje za volanom. Slabše ocene glede na konkurenco je prejel prtljažnik, še najbolj zaostaja pri uporabnih litrih, kar nekaj prostora za izboljšanje se korejcem ponuja pri asistenčnih sistemih in doplačilu zanje. Z zadnjo prenovo so pri Kiji izboljšali krmilni sistem, zato je vozniško zdaj veliko boljši, malce manj pa je navdušil pogonski sklop z 1,6-litrskim turbodizlom. Ne da je motor slab, izkaže se kot eden tišjih, tudi poraba ne odstopa bistveno od tovarniške, lahko pa bi bil bolj odziven in menjalnik bolj natančen.

5. mesto – škoda octavia combi 1.6 TDI family

  • 65,4 % vseh točk
  • cena: 19.966 evrov
  • prtljažnik: 610 do 1.740 litrov
  • testna poraba: 5,77 l/100 km

Prostorna čehinja se zaveda svojih odlik

Če bi bila prostornost prtljažnika edina odločilna stvar, potem bi škodo octavio kar takoj lahko ovenčali z zlatom. Njenih 610 litrov v osnovni postavitvi je neulovljivih tudi za številko večje avtomobile, ob tem je prtljažnik zelo uporaben ter ponuja obilo pritrdilnih mest in mrežic za varen prevoz prtljage. V potniški kabini sta njeni vrlini udobje na zadnji klopi in ergonomija, motor in podvozje sta pričakovano v vrhu razreda, za potnike pa je zelo dobro poskrbljeno tudi po varnostni plati. Če je počutje za njenim volanom skoraj odlično, pa te lahko pusti hladnega s svojo zadržano zunanjo podobo. Čisto nasprotje pravim Čehinjam, njena cena pa je postala vse prej kot »češka« in že dosega nemškega bratranca, kar glede na njeno poslanstvo v zavesti Slovencev – biti poceni – le ni plus.

6. mesto – peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI 88 kW style

  • 65,3 % vseh točk
  • cena: 18.966 evrov
  • prtljažnik: 556 do 1.606 litrov
  • testna poraba: 5,63 l/100 km

Do družin prijazni in poceni lev

Družinski lev je z novo generacijo ujel sodobne modne smernice in postal bolj prestižen, za notranjost pa lahko rečemo, da je umirjena in kakovostno izdelana. Nase opozori predvsem z zelo udobnimi sedeži, ki te v hipu preselijo v okolje domače dnevne sobe. To ima tudi svojo slabšo plat, saj se po vozni dinamiki le ne more kosati z najboljšimi, vendar pa dirka med ovinki niti ni bistvo družinskega karavana. V potniškem delu malce razočara z dostopom in prostorom na zadnji klopi, ergonomijo spredaj pa mu zbija upravljanje nekaterih pomembnejših funkcij le prek zaslona na dotik. Z asistenčnimi sistemi, motorjem in menjalnikom je nekje v povprečju, višje na lestvici je z majhno porabo, položajem za volanom in prepričljivostjo celotnega paketa, navdušijo pa ugodna cena in predvsem nizki stroški vzdrževanja.

7. mesto – volkswagen golf variant 1.6 TDI comfortline

  • 64,9 % vseh točk
  • cena: 19.611 evrov
  • prtljažnik: 605 do 1.620 litrov
  • testna poraba: 5,98 l/100 km

Alfa in omega s temu primerno ceno

VW golf je tisti, ki je dal ime kar celotnemu razredu, s karavansko različico pa so počakali do tretje generacije. Kupci zdaj s pridom posegajo po sedmi generaciji, tudi nas je navdušil z uporabnostjo v potniškem delu in prostorom na zadnji klopi. Otročje lahka je predvsem namestitev otroških sedežev, avto ima polno priročnih odlagališč, kakovost materiala in izdelave ter ergonomija pa so najboljši v razredu. S 605-litrskim prtljažnikom je kavalirsko odstopil primat češki sestrični, seveda pa mu ta sledi v vsem drugem. Voznike navdušita vodljivost in predstavljanje informacij prek volana, odličen menjalnik pa nekoliko zasenči malce večja poraba. Z asistenčnimi sistemi in njihovo ceno je v povprečju, videz pa ne vzbudi toliko vzdihov občudovanja, kot jih počutje za volanom. Favorita za zmago je na koncu pohodila njegova nabavna cena, ki je glede na dobljeno upravičena, a je za družinski proračun vsak evro še kako pomemben dejavnik.

8. mesto – ford focus karavan 1.5 TDCi 120 style

  • 64,0 % vseh točk
  • cena: 17.630 evrov
  • prtljažnik: 490 do 1.516 litrov
  • testna poraba: 5,9 l/100 km

Ljubezen na drugi pogled

Da vozniška odličnost le ni dovolj za najvišja mesta, je pokazal karavanski ford focus. S prenovo je dobil bolj drzen videz, ohranil vse pozitivne lastnosti predhodnika ter jih nadgradil s prožnim in neproblematičnim 1,5-litrskim turbodizlom. Ta ni med najvarčnejšimi, obenem pa je tudi precej glasen, a tudi to ni tisti ključni jeziček na tehtnici, ki bi družino ali obrtnika odvrnil od nakupa. Prtljažni prostor pa je že nekaj drugega in tukaj je focus izgubil kar nekaj točk, predvsem na račun prostornosti, pritrdilnih mest in zlaganja naslonjal. Precej bolje se odreže v potniškem delu, kjer navdušita lahkotnost namestitve otroških sedežev in ergonomija. Pričakovano zelo dobro se je focus odrezal v vožnji in požel visoke ocene za počutje, malce nižje pa za videz in skupni vtis. Kdor bi na prvo žogo focusu zaradi tega obrnil hrbet, bi gotovo storil napako, saj si s ceno gotovo zasluži pozornost in priložnost.

9. mesto – toyota auris touring sports 1.6 D-4D style

  • 56,9 % vseh točk
  • cena: 19.250 evrov
  • prtljažnik: 530 do 1.658 litrov
  • testna poraba: 5,12 l/100 km

Ni razlogov za harakiri

Toyota auris TS je v nasprotju z nekaterimi drugimi dosegla tudi odličen vmesni čas, saj nas je prepričala z motorjem in menjalnikom. Toyota, prvakinja med hibridi, je dokazala, da je bila uporaba motorjev BMW v njenem modelu prava odločitev. Avtomobil se je izkazal z majhno porabo, ki je ob tem komaj kaj odstopala od tovarniških meritev. Pohvalno. Pri počutju za volanom smo imeli toplo-hladen občutek, prav takšen pa je samuraj tudi na pogled in v kabini. Ali te s svojimi linijami in samosvojo podobo »zakuri« ali pa si misliš svoje. Manj dvoma pusti pri varnostno-asistenčnih sistemih, kjer je prav pri vrhu, vozne lastnosti pa so korektne. Auris gotovo ne bo prepričal tistih, ki nujno potrebujejo veliko prostora v prtljažniku, prav tako pa je bolj skromen s prostorom na zadnji klopi.

Foto: Gašper Pirman

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
Avto
Mali korejec nesramno izziva konkurenco
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali korejec nesramno izziva konkurenco 7

Stonic napenja tržne razmere v razredu majhnih športnih terencev do vrelišča, saj je oblikovno simpatičen in vozno spodoben, za povrh pa še censko konkurenčen, kar je v teh krajih eden najpomembnejših adutov.