Sodišče v Kragujevcu je včeraj razglasilo stečaj nekdanjega jugoslovanskega velikana Zastava Automobili ID, poroča Al Džazira. Premoženje podjetja je ocenjeno na 5,25 milijona evrov, dolgov je za 330 milijonov evrov. Okoli milijon od podjetja terjajo delavci, gre za neizplačane plače v obdobju med 1997 in 2001.
Stečaj Zastave je bil razglašen že sredi julija, tri mesece kasneje je potekel trimesečni rok za reorganizacijo družbe. Načrt ni bil predložen, zato je jugoslovanski proizvajalec včeraj dočakal zadnji dan.
Zgodovina Zastave Avtomobili sega v daljno leto 1939, ko je podjetje pričelo sestavljati Chevroletove, od leta 1953 Jeepove avtomobile, od leta 1956 pa Fiatove licenčne avtomobile. Najuspešnejši samostojni izdelek je bil Yugo, zadnji Zastavin pa florida iz leta 1988. Do ustavitve proizvodnje je tovarna izdelovali licenčnega fiata punta.
Do leta 2008 je izdelalo 4,3 milijone vozil, izvažali so jih v 76 držav. Najboljše leto pa je bilo 1989, ko je v tovarni delalo 13.500 ljudi, izdelali so 220 tisoč vozil oziroma še nekaj več kot Revoz v najboljšem letu.
Podjetje je leta 2008 nadomestila nova družba FAS, Fiat Automobili Srbija v mešani vladi srbske vlade in Fiata. Ta deluje še danes, izdeluje modele fiat 500L, 500L living in trekking. A tudi tej ne gre najbolje, prodaja modelov 500L je skromna, na vidiku so odpuščanja.