Avto

Konec za Zastavo Automobili in 330 milijonov evrov upnikov

Zastava Automobili ID je zaključilo 77-letno zgodbo, v preteklosti so izdelali 4,3 milijona avtomobilov, prodrli na 76 trgov, tudi v ZDA. Zapuščino Zastave nadaljuje mešana družba FAS v večinski lasti Fiata

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.10.2016 08:50
Čas branja: 1 min
Konec za Zastavo Automobili in 330 milijonov evrov upnikov
Daljnega leta 1985 je bil napad yuga na Ameriko v ponos takratnemu režimu, Jugoslovani smo želeli pokazati, kaj zna »čudež« komunističnega sistema, ki se je zaradi železne zavese in astronomskih davščin na uvožene avtomobile, ne zaradi visoke tržne vrednosti, hočeš nočeš zelo dobro prijel. Konec pa je bil klavrn, vojna za kupce se je spremenila v blitzkrieg poraz, osvajanje Amerike pa je prineslo tudi vrsto urbanih legend.

Sodišče v Kragujevcu je včeraj razglasilo stečaj nekdanjega jugoslovanskega velikana Zastava Automobili ID, poroča Al Džazira. Premoženje podjetja je ocenjeno na 5,25 milijona evrov, dolgov je za 330 milijonov evrov. Okoli milijon od podjetja terjajo delavci, gre za neizplačane plače v obdobju med 1997 in 2001.

Stečaj Zastave je bil razglašen že sredi julija, tri mesece kasneje je potekel trimesečni rok za reorganizacijo družbe. Načrt ni bil predložen, zato je jugoslovanski proizvajalec včeraj dočakal zadnji dan.

Zgodovina Zastave Avtomobili sega v daljno leto 1939, ko je podjetje pričelo sestavljati Chevroletove, od leta 1953 Jeepove avtomobile, od leta 1956 pa Fiatove licenčne avtomobile. Najuspešnejši samostojni izdelek je bil Yugo, zadnji Zastavin pa florida iz leta 1988. Do ustavitve proizvodnje je tovarna izdelovali licenčnega fiata punta.

Do leta 2008 je izdelalo 4,3 milijone vozil, izvažali so jih v 76 držav. Najboljše leto pa je bilo 1989, ko je v tovarni delalo 13.500 ljudi, izdelali so 220 tisoč vozil oziroma še nekaj več kot Revoz v najboljšem letu.

Podjetje je leta 2008 nadomestila nova družba FAS, Fiat Automobili Srbija v mešani vladi srbske vlade in Fiata. Ta deluje še danes, izdeluje modele fiat 500L, 500L living in trekking. A tudi tej ne gre najbolje, prodaja modelov 500L je skromna, na vidiku so odpuščanja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni
Avto
AvtoUroš Božin Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni 10

Fiatovi modeli, ki bodo preživeli čistko, lahko pričakujejo delno in polno elektrifikacijo, razkriva petletni poslovni načrt.

FINANCE
Avto
Umrl virtuoz, ki je rešil Fiat in Chrysler
Avto
AvtoUroš Božin Umrl virtuoz, ki je rešil Fiat in Chrysler 4

Marchionne je na čelo Fiata prišel leta 2004 in ga rešil pred propadom.

FINANCE
Avto
Nov udarec za Fiat v Srbiji, tokrat ni kriva slaba prodaja
Avto
AvtoMiloš Milač Nov udarec za Fiat v Srbiji, tokrat ni kriva slaba prodaja

Proizvodne številke v Kragujevcu šepajo že nekaj let. Zdaj jih zmanjšuje še koronavirus, ki je začasno ustavil tekoče trakove v Kragujevcu.

FINANCE
Avto
To so novi berlingo, combo in partner
Avto
AvtoMiloš Milač To so novi berlingo, combo in partner

Namesto dvojčkov prihajajo trojčki, nov član je opel combo (prejšnji je bil preoblečeni fiat). Niso več dostavniki, ampak vozila za prosti čas.

FINANCE
Manager
Kdo je prvi Neitalijan za volanom Fiat Chryslerja in kaj ga čaka
Manager
ManagerVanja Tekavec Kdo je prvi Neitalijan za volanom Fiat Chryslerja in kaj ga čaka

Britanca Mika Manleyja, novega šefa Fiat Chryslerja, čaka več izzivov: trgovinska politika ameriškega predsednika Donalda Trumpa, dvomi v Italiji, ali lahko podjetje vodi nekdo brez italijanskega potnega lista, najti pa bo tudi moral odgovor na vprašanje, ali bo Fiat Chrysler za velike naložbe v elektrifikacijo in razvoj alternativnih pogonov potreboval strateškega partnerja.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)