Avtomobili so nekoč veljali za statustni simbol. Dober avto si sicer želijo revni in bogati, o tem, katerega izberejo, pa odloča znesek denarja na računu in kreditna sposobnost. Poslovnežem z več deset milijonov vrednimi podjetji pa avto večinoma pomeni zgolj prevozno sredstvo. Mirko Strašek, Franc Jager in Sandi Češko se sicer ne vozijo v kripah, a glede na svoje bogastvo imajo razmeroma skromne avtomobile.
Vsota denarja v obratnem razmerju s ceno avta
Ljubljanski podjetnik Rok Furlan iz družbe Grep, ki se ni uvrstil na lestvico, ima vsaj tri zelo prestižne lepotce - mercedes-benza S 63AMG, rolls-roycea phantoma in lamborghinijamurcielago. Tako še za Roka Drašlerja, MDM, ki vozi prestižnega porscheja carrero GT, ki je kot nov stal pol milijona evrov, ali Lorisa Požarja iz Gold Cluba - njegov redki ali kar ekskluzivni ferrari je vreden najmanj 1,9, lahko pa celo skoraj tri milijone evrov, kaže ponudba le osmih tovrstnih vozil na največjem evropskem spletnem oglasniku www.mobile.de.
Ljubitelji zelo dragih avtomobilov so tudi Mihael Karner s športnim mercedesom SLS, vrednim okoli 200 tisoč evrov, Janez Ajlec s superšportnim mercedesom SLR, katerega vrednost je danes okoli 200 tisoč evrov, in Franc Riemer, ki je pred desetimi leti za maybacha odštel skoraj pol milijona evrov, danes pa se vrednost tega letnika vrti med 60 in 100 tisoč evrov. Nadzornik Luke Koper Rado Antolovič pa po navedbah Planeta TV vozi najdražji avto na trgu - porsche 918 spyder s ceno skoraj 800 tisoč evrov. Za Finance je sicer zanikal, da je v njegovi lasti. Povedal je, da je bil kupljen v Luksemburgu.
Skromni bogataši z vrha lestvice
Tisti, ki so na lestvici uvrščeni res visoko, pa imajo v garažah precej manj bahave avtomobile. Mirko Strašek iz KLS Ljubno denimo pravi, da mu avto pomeni le prevozno sredstvo, s katerim varno, zanesljivo in udobno pride na cilj, nikakor pa to zanj ni statusni simbol. »Vozim BMW,« nam je zaupal, kateri model, pa ni želel razkriti.
Tudi za Franca Jagra, lastnika družbe Jagros, ki ima v lasti verigo trgovin, je avto zgolj prevozno sredstvo. V preteklosti je vozil prejšnjo generacijo Audijevega luksuznega terenca Q7, zdaj pa čaka na nov model, opremljen s trililitrskim turbodizelskim motorjem, ki z nekaj opreme stane med 70 in 80 tisoč evri. Jager ga uporablja za službene in zasebne namene, na leto pa prevozi med 60 in 70 tisoč kilometri. Razmišljal je tudi o električnih avtomobilih, a mu v tem hipu ne ustrezajo. Pravi, da imajo premajhen doseg s polno baterijo, njeno polnjenje pa traja predolgo časa. »Ker sem veliko na cesti, si teh izgub ne morem privoščiti,« pojasnjuje sogovornik.
Rabljeni porsche Sandija Češka
Lastnik Studia Moderna Sandi Češko že nekaj let vozi Porschejevega luksuznega terenca cayenne letnik 2008, ki je danes vreden okoli 20 tisoč evrov. Kupil je rabljenega od sodelavca, ko je že izgubil precejšen del vrednosti, sodelavec je po Češkovih besedah pač bolj mahnjen na avtomobile kot on. Pri avtu stavi predvsem na varnost in udobje, zanj pa nerad odšteje preveč denarja. O tem, kakšno sporočilo o poslovnežu daje njegovo vozilo, pa sploh ne razmišlja. Prav tako v avtomobilih, denimo starodobnikih, ne vidi možnosti naložbe. Trend električnih avtomobilov ga je zajel prej kot druge bogate Slovence, saj je bil pred leti edini lastnik tesle roadster, ki teče zgolj na elektriko. Z njo pa je imel slabe izkušnje, predvsem z baterijo, zaradi nezaupanja v politiko podjetja pa ga je hitro prodal.