Veliki Henry Ford je dvignil klobuk, kadar jo je videl, velemojster Enzo Ferrari pa je zajokal kot otrok, ko ji je bil končno kos. Alfa Romeo je segla v srce največjih, njen mit v Italiji in drugod pa živi od leta 1910, ko so v Milanu ustanovili družbo ALFA, priimek pa ji je nekaj let pozneje nadel inženir in podjetnik Nicola Romeo.
Od takrat je slavna Italijanka doživljala vzpone in padce, po zadnjem pa naj bi se pobrala s povsem novo giulio. Uspešnica s takšnim imenom je srca kupcev in lovorike osvajala od leta 1962, v polnem desetletju so jih prodali kar milijon. Novodobna giulia je bila zadnja leta ena najbolj vročih snovi za pogovore med avtomobilistični navdušenci, sploh ker so Italijani sveto obljubili, da bo po 30 letih pogon spet zadaj.
Alfa Romeo je držala besedo, obenem pa so prefinjeno združili dediščino, hitrost in lepoto. Na cesti je nezgrešljiva, njeno pojavo okrepijo LED žarometi in biksenonske luči, s strani jo zaznamujeta kratek previs in dolg pokrov motorja, zadaj pa spojler. Kabina je zmes športnosti in elegance, primerno prostorna in zelo ergonomska.
Na seznamu varnostne opreme je ob šestih zračnih balzinah serijsko sistem za samodejno zaviranje v sili in opozorilo v primeru naleta, ki prepoznava pešce, giulia pa je tudi dobila 5 zvezdic na preizkusnem EuroNCAP trku. Na seznamu serijske opreme je med drugim dvopodročna klimatska naprava, DNA izbira profila vožnje (Dynamic, Natural in Advanced Efficiency), 6,5-palčni osrednji zaslon ter gumb za zagon motorja na volanu.
Pod pločevino so Italijani spletli športne gene. Spredaj so namreč dvojna prečna vodila, zadaj natančna večvodilska prema, kar omogoča natančno vožnjo, odzivnost in varnost, obenem se lahko pohvali z najmanjšim obračalnim krogom v segmentu – znaša 10,8 metra.
Težko pričakovana novost s kačo in ščitom je zdaj končno prišla tudi v Slovenijo, od prejšnjega tedna pa pravi Alfisti le še računajo, kdaj si jo bodo lahko privoščili. Kdor bo pohitel, lahko do konca leta računa na popust v višini 4.500 evrov, na voljo pa je več limuzinskih izvedenk – karavana za zdaj ne bo.
Na vrhu ponudbe je seveda različica QV z 2,9-litrskim šestvaljnim biturbo motorjem, ki so ga razvili pri Ferrariju. Da s svojo atraktivno podobo, ki jo poudarjajo štiri izpušne cevi in difuzor na zadku, aktivni spojler na nosu, kopica aerodinamičnih dodatkov iz ogljikovih vlaken ter posebna 19-palčna platišča privablja poglede ni dvoma, obenem pa odkrito tipa nemške mišice, ki se skrivajo za črkami AMG, M in RS.
Pravi balzam za dušo je tudi zvok, med slovensko premiero na Vranskem tako ni grmelo zgolj na nebu. Giulia QV pri nas stane najmanj 84.990 evrov, ne glede na ročni ali 8-stopenjski samodejni ZF menjalnik, užitek na cesti pa ob zmogljivem motorju podkrepi še sistem vektorskega usmerjanja navora v zadnjem diferencialu, ki ves čas usmerja navor na kolo z največ oprijema.
Manj pekoča je različica Veloce, ki bo na voljo v dveh motornih različicah. 2,2-litrski turbodizel bo postregel z močjo 154 kilovatov (210 KM) ter 470 Nm navora, dvolitrskim turbobencinar pa 206 kilovatov (280 KM) in 400 Nm navora. Obe sta opremljeni z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom ter štirikolesnim pogonom Q4, kjer se v osnovi 100-odstotkov moči prenaša na zadnji kolesni par, po potrebi pa do 60 odstotkov na prednji par. Veloce je tudi bogato opremljena, za dizel bo treba ošteti 46.990 evrov, za bencinarja pa 48.490 evrov.
Približno sto Slovencev na leto pa se bo odločilo za klasično limuzinsko izvedbo giulie, ki je do konca leta na voljo za 29.990 evrov. Kupec dobi 2,2-litrski turbodizel s 110 kilovati (150 KM) in 380 Nm navora ter 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Enak motor je na voljo tudi v močnejši, 180-konjski različici, ki ponudi 450 Nm navora, ljubitelje bencinskih hlapov pa bo potešil 2,0-litrski turbobencinar s 147 kilovati (200 KM) in 330 Nm navora.