Dogaja se podobno kot v kriznih letih, a krize je v avtoposlu konec. Avtomobilski proizvajalci vse bolj množično odpovedujejo udeležbo na avtomobilskih salonih, tudi tako pomembnih kot je pariški, ki se odpre prihodnjo soboto.
Veliki avtomobilski saloni v Detroitu, Ženevi, V Frankfurtu in v Parizu imajo več kot polstoletno tradicijo. Pod salonske luči vsako leto pritegnejo med 500 tisoč in milijonom obiskovalcev. Pariški avtosalon jih je leta 2014 pritegnil celo 1,25 milijona, kar je več od drugih tovrstnih predstav v tistem letu. Druga plat medalje so stroški, udeležba vsakega avtomobilskega proizvajalca stane na desetine milijonov evrov.
V zadnjem desetletju se je sicer marsikaj spremenilo, moč evropskih salonov, kjer v preteklosti oziroma vsaj do začetka krize ni manjkala nobena vidnejša avtomobilska znamka, so del moči vzeli saloni na rastočih avtomobilskih trgih. V Šanghaju in Pekingu, do krize tudi v Moskvi. V ZDA sta salon v Detroitu nekoliko oslabili predstavi v Los Angelesu in v New Yorku. Nekaj je dodal še splet in odločitev proizvajalcev, da večino novosti razkrijejo pred salonom, na njemu pa vabijo le na ogled modelov v živo, ne več na razkritja. Ponovno rast avtoposla pa je vseeno, vsaj navidezno, stvari postavila na nekdanje mesto. Do letošnjega Pariza.
Pariški salon, ki se jeseni bienalno izmenjuje s frankfurtskim, je najpomembnejša jesenska avtomobilska salonska prireditev. Po številu obiskovalcev in tudi avtomobilskih premier prekaša ameriške salone, v Aziji v tem delu leta nima konkurence.
Kljub temu je letos spisek tistih, ki jih ne bo na salon precej dolg in nikakor ne vključuje le majhnih ekskluzivnih znamk. Med njimi so Mazda, Ford in Volvo, med manjšimi pa še Bentley, Lamborghini, Aston Martin in Rolls Royce. Po zapisu Autonewsa so se znamke predstavi izognile zato, ker lahko milijone evrov namenjene salonu zapravijo drugače, bolj učinkovito.
Mazdin evropski šef Jeff Guyton navaja več razlogov za odsotnost. “Težko je doseči učinek na salonu, kjer dominirata domača proizvajalca PSA in Renault, namesto na salonu bomo sprožili kampanjo pri našh trgovcih v Franciji in tako pritegnili pozornost kupcev,” pravi Guyton. S to določitvijo se Mazda sicer ne umika iz tovrstnih avtomobilskih predstav. “Veliki saloni so odlična platforma za komunikacijo znamke s kupci,” pravijo v Mazdi.
Ford bo marketinška sredstva sicer raje namenil novim pristopom v marketingu. Podobno kot Mazda se bo osredotočil neposredno na kupce, v Franciji bo denimo organiziral daljše testne vožnje in tako skušal izboljšati posel.
Volkswagnovi prestižni znamki Bentley in Lamborghini bosta pariško predstavo spustili v duhu varčevanja povezanega z visokimi stroški škandala dieselgate. Bentley bo namesto ve veliko predstavo raje vlagal v manjše, nišne, dogodke s katerimi bo bolj učinkovito nagovoril svoje kupce. Podobno razmišlja še bolj nišni Lamborghini. Bolj neposreden stik s kupci pa si želi tudi Volvo.
Medtem ko veliki avtosaloni venijo, se avtomobilski salon po 11. letih odsotnosti vrača v naše kraje.
»Prodaja avtomobilov v Sloveniji raste že dve leti, zato je čas, da se k nam vrne avtomobilski salon,« je prepričan predsednik sekcije ADS Marjan Murn. Po 11 letih bo razstava vozil aprila prihodnje leto, tokrat spet v Ljubljani. Murn pojasnjuje, da prodaja avtomobilov v Sloveniji raste že zadnji dve leti, vrača se optimizem, kar je odlično tudi za slovensko gospodarstvo, zato je po njegovem mnenju po tako dolgem premoru napočil čas za avtomobilski salon..