Avto

Suzukijev pogled na moderne križance

Suzuki za najmanj 16.700 evrov ponuja novi model SX4 S-Cross, ki želi približno 30 kupcev na mesec prepričati z markantnejšim videzom, bogatejšo opremo in predvsem novimi turbobencinskimi motorji

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.09.2016 00:01
Čas branja: 7 min

»Najprej sem mislil, da je kak Jeep pa mi radovednost ni dala miru, ker je podoben mojemu Suzukiju,« nas je na Krvavcu med fotografiranjem ujel starejši gospod. Predvsem pozimi za dostop do svojega kotička med planinami potrebuje zmogljiv štirikolesni pogon ter robustno podobo, vse leto pa zanesljiv, nezahteven in za vzdrževanje poceni avtomobil.

Vse to je našel v Suzukijevem modelu SX4, ki je med letoma 2006 in 2014 pri nas našla 1.924 kupcev in čeprav mu odlično služi, ga je novi SX4 S-Cross v kanjonsko rjavi kovinski barvi hitro prevzel.

Suzuki je prostoren, vsestransko uporaben in po želji štirikolesno gnan SX4 S-Cross predstavil leta 2013.

Z višjim položajem sedenja, lahkotnim upravljanjem, funkcionalnostjo, vso nujno potrebno opremo za udobje, spodobnim 430-litrskim prtljažnikom in z zmerno ceno je pri nas prepričal 473 kupcev (pretežno starejših in družin), zdaj pa je naprodaj prenovljena različica.

Slovenski zastopnik pravi, da gre pravzaprav za novo generacijo, saj 430 cm dolgi in 177 cm široki (enako kot prej) Suzukijev športni terenec vendarle prinaša toliko novosti. Teh je več, kot smo vajeni, nekatere so vidne tudi brez povečevalnega stekla, a kljub vsemu se najnovejši SX4 S-Cross naslanja na adute od prej, obenem pa skuša z bolj markantnim videzom, trendom prilagojeno notranjostjo ter sodobnimi in močnejšimi motorji pridobiti nove kupce.

Suzuki SX4 S-Cross nase hitro opozori s spremenjeno zunanjostjo, predvsem prednjega dela vozila, ki jo krasijo močnejše in poudarjene linije. S kromom obdana široka sprednja maska z desetimi prečkami je tista, ki najprej pritegne pozornost in zlahka spomni na Jeepa.

Postavljena je pokončno, nos je tako višji in bolj marakten, kot je bil prej. Sprednji LED žarometi, odbijač in zadnje luči v LED tehniki pri avtomobilu poudarijo eleganco, med novostmi glede videza pa so še štiri nove barve (dve sta bolj zadržani, dve bolj kričeči), večja platišča in gume, ki poskrbijo za dodaten centimeter odmika od tal (18 cm).

Spremembe zunanjosti so tako opazne, manj vidne so tiste v notranjosti na 260 cm medosne razdalje.

Preprosto zasnovana armaturna plošča ostaja kakovostna in prijetna na otip, ob novih materialih, obrobah sredinske konzole in rahlo spremenjenih merilnikih pa je SX4 S-Cross dobil še razmeroma velik zaslon na dotik, ki ga poznamo iz mladostne vitare.

Poleg izboljšane navigacije in povezave s pametnimi telefoni ponuja tudi kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, enako kot doslej pa so kupcem na voljo trije paketi opreme (Comfort, Premium in Elegance).

Pri Suzukiju niso pozabili na varnost in udobje med vožnjo, avtomobil ima radarsko vodeno samodejno zaviranje pred oviro, ki zmanjša nevarnost trčenja. Funkcija za pomoč pri speljevanju v klanec zna priti prav, enako kot aktivni tempomat za nadzor razdalje med vozili. SX4 S-Cross ima v vseh različicah sedem zračnih vreč, izboljšan ESP, senzor za nadzor tlaka v pnevmatikah (obvezno) in Stop&Start sistem.

Največji novosti pri Suzukiju pa sta očem skriti pod motornim pokrovom. Kupec poleg že znanega 1,6-litrskega DDiS turbodizla z 88 kilovati (120 KM) v kombinaciji s 6-stopenjskim točnim ali dvosklopčnim samodejnim menjalnikom zdaj lahko izbira med dvema novima turbobencinskima motorjema. Na prvi vožnji smo preizkusili litrski trivaljnik BoosterJet z 82 kilovati (112 KM), ki nadomešča zastareli 1,6-litrski atmosferski motor z 88 kilovati (120 KM) in je plod lastnega znanja.

Motorček zmore 170 Nm največjega navora med 2000-3500 vrtljaji, po cestah in brezpotjih pa ga vodi bodisi 5-stopenjski ročni ali 6-stopenjski samodejni menjalnik. Prvi vtisi so zelo pozitivni, predvsem je presenetila odlična zvočna zatesnjenost, uporabnost v širokem območju vrtljajev in dobri pospeški, svoj značaj in pomanjkanje valja pa zna tudi zelo dobro skriti.

Močnejši 1,4-litrski turbo štirivaljnik zmore 103 kilovate (140 KM) ter ponudi 220 Nm navora med 1500-4000 vrtljaji, ima 6-stopenjski ročni menjalnik ali 6-stopenjski samodejni. Motor je znan iz vitare, tam je požel same pohvale glede zmogljivosti in nizke porabe, tako predvidevamo, da je izkušnja v večjem SX4 S-Crossu lahko enako dobra.

Med sedežema je pri štirikolesno gnanih različicah tudi gumb, s katerim pri novi generaciji štirikolesnega pogona All Grip izbiramo med štirimi izbirnimi programi (auto, snow/mud, sport in lock). SX4 S-cross je namreč namenjen različnim slogom vožnje (izbor sport denimo izboljša odzivnost), še pomembneje pa je, da omogoča varno vožnjo v vseh vremenskih razmerah.

Na račun sredinske zapore diferenciala (do 60 km/h) zmore potešiti kar nekaj pustolovskega duha ali voznika izkopati iz kakega globokega blata ali snega. Nenazadnje se Suzuki s štirikolesnim pogonom ukvarja že skoraj pol stoletja!

Koliko stane novi SX4 S-Cross?” je bilo pričakovano vprašanje v naši debati Pr’ Florjan. Osnovni model (1.0 BoosterJet, 5-st. ročni menjalnik, oprema Comfort) stane 16.700 evrov, bogatejša oprema Premium ga podraži za 1.200 evrov, opremljen s samodejnim menjalnikom ali s štirikolesnim pogonom pa takšen stane 19.200 evrov. Za  močnejšega bencinarja je treba odšteti 18.900 evrov oziroma 20.200 s 4WD, vstopni dizel s Premium opremo pa stane 22.200 evrov.

Manjša vitara je za približno 2.000 evrov cenejša, glede na prej (upoštevaje edini primerljivi 1.6 DDiS motor) pa je SX4 S-Cross zdaj za okoli tisoč evrov dražji, vendar ima več opreme. Letos naj bi našel med 50 in 60 kupcev, prihodnje leto pa po 25 na mesec oziroma 300 na leto.

“Našega” SX4 S-Cross smo na Krvavcu že skoraj prodali, saj ga odlikujejo japonska tehnika, prijetna oblika, dobra prilagodljivost, spodobna vožnja in možnost uporabnega štirikolesnega pogona. Če k temu prištejemo še višje sedenje, zanesljivost in zmerno ceno, potem bi novinec na slovenskih cestah lahko ujel sloves in prodajne številke prve generacije.

Foto: Matej Kačič, Suzuki

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Japonec iz ozadja z odličnim paketom varnosti in tehnike
Avto
AvtoMatej Kačič Japonec iz ozadja z odličnim paketom varnosti in tehnike

Suzuki swift: Navihani suzuki swift nagovarja mlajše občinstvo, ponuja mladostno podobo, veliko asistenčnih sistemov in celo štirikolesni pogon.

FINANCE
Avto
Vitara novim uspehom naproti tudi brez dizlov
Avto
AvtoMatej Kačič Vitara novim uspehom naproti tudi brez dizlov

Suzuki je v lepotilni salon zapeljal športnega terenca vitaro, ob pričakovanem glajenju gubic na nekaj mestih pa je ohranila ugodno ceno, pridobila nekaj varnostno-asistenčnih sistemov in izgubila dizelski motor.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Dodatna točka za preverjen recept
Avto
AvtoMatej Kačič Dodatna točka za preverjen recept

Suzuki SX4 S-cross je praktičen, prostoren in uporaben avtomobil - kot blagi hibrid pa je lahko opremljen tudi z majhno baterijo in elektromotorjem, ki poskrbita za poskočnost in omilita porabo.

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
Avto
Čas je za najboljše avtomobile na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Čas je za najboljše avtomobile na svetu 2

Do konca tedna bomo glasovali za svetovni avto leta v petih kategorijah, letos izbiramo med 62 avtomobili, vse več je evropskih znamk, denimo Renault, Peugeot in Citroën

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.