Avto

Tudi za počasneže do 25 na uro potrebni tehnični pregled, registracija in še zavarovanje?!

Več kot 20 tisoč koles z motorji bo po 1. maju 2017 treba registrirati in zavarovati, za mladoletne na kolesih pa bodo obvezne čelade

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
20.09.2016 11:20
Čas branja: 3 min

Motorni dvokolesnik bo po novem treba poslati v tehnični pregled in ga registrirati, za mladoletne kolesarje pa bodo obvezne čelade – to sta najpomembnejši novosti popravka zakonov o motornih vozilih in o pravilih cestnega prometa. Predlagali so ga koalicijski poslanci in jih bodo v četrtek v državnem zboru skoraj zanesljivo tudi potrdili, piše Delo. 

Katera vozila pridejo v poštev?

Novosti torej odpravljajo doslej znano kategorijo koles z motorji, zato bodo v primeru potrditve popravkov na cestah vozila le še kolesa in mopedi. Trenutni mejni primeri, ki jih bo nova zakonodaja uredila, so:

  • vozila, opremljena z motorji do 0,25 kilovata moči: ta bodo, če imajo tudi pedala, uvrščena med kolesa, sicer pa med mopede, ki jih bo treba registrirati in zavarovati;
  • vozila, opremljena z motorji do štirih kilovatov, katerih hitrost je omejena na 25 kilometrov na uro: ta bodo uvrščena med mopede, ki jih bo treba registrirati in zavarovati, obvezna pa bo tudi čelada;

Omenjena ureditev, ki jo je prvi predlagal poslanec SMC Igor Zorčič, naj bi zagotovila večjo prepoznavnost lastništva vozil in boljšo varnost za udeležence v prometu, saj bodo za voznike in sovoznike na mopedih obvezne čelade. Še vedno pa bo za motorna kolesa do hitrosti 25 kilometrov na uro dovoljena vožnja po kolesarskih poteh.

Prodaja Piaggiov naj bi upadla

Obsežno spremembo zakonodaje o kolesih z motorji je sicer že lani predlagala stranka NSi, vendar takrat ni bila sprejeta. Z novim predlogom pa se ne strinjajo, saj naj bi po nepotrebnem finančno in administrativno bremenil državljane.

Nova zakonodaja naj bi po mnenju Boštjana Laba, direktorja Motocentra Laba, povzročila precejšen upad prodaje motornih koles. Med slednjimi so najbolj znane znamke vozil Piaggio, Vespa, Gilera in Derbi - v primeru da bo predlog sprejet, vozila več ne bodo zanimiva za kupce. Glavne prednosti omenjenih vozil so namreč ravno tiste, ki jih predlog odpravlja. "Nobeden od predlagateljev verjetno ne razmišlja, da so omenjena vozila pod dosedanjimi pogoji uporabe precej priročna tako za šolarje kot starejše, zato bo sprememba marsikomu prinesla kup nevšečnosti," je za Delo še pripomnil Laba.

Nekatere zavarovalnice sicer že ponujajo zavarovanje koles s pomožnim motorjem, za katero se zdaj odločajo bolj previdni vozniki. Kljub temu pa bo po novem zavarovanje obvezno, za kar boste lastniki motornih koles letno morali odšteti vsaj 20 evrov. Točen znesek bo odvisen od zavarovalnice, ki jo boste izbrali, naj bi se pa cene do uveljavitve zakona malo znižale.

Mladoletni kolesarji bodo za vožnjo brez čelade plačali 125 evrov

Nova zakonodaja predlaga tudi obvezno nošenje čelade za vse mladoletne kolesarje, veljavna pa bi lahko bila že prihodnji mesec – odvisno od tega, kakšen bo izid četrtkove seje v državnem zboru. Kazen za mladoletne kršitelje, ki jo bodo plačali starši oziroma odgovorni zastopniki, bo 125 evrov.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
Moje finance
Razno
(video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 
Moje finance
RaznoAleš Novak (video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 

Gneča na poti do službe. In to vsak dan. To je moja najhujša mora. Zato sem preveril, kako najhitreje in seveda tudi najceneje v jutranji konici od doma do pisarne, kar je približno pet kilometrov. 

Moje finance
Varčevanje
Bo spornih praks iznajdljivih zavarovalnih zastopnikov zdaj končno konec?
Moje finance
VarčevanjeMarina Sreš Bo spornih praks iznajdljivih zavarovalnih zastopnikov zdaj končno konec?

Zadnje čase je vse več pritožb zavarovancev, češ da so bili pri sklenitvi življenjskega zavarovanja načrtno zavedeni oziroma jim je bil produkt prodan neetično. Omenjamo pet takšnih praks. Na srečo pa prihajajo spremembe, zaradi katerih bi lahko dosegli večji red na področju prodaje zavarovalnih polic.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Okolje & energija
 Z dajatvijo na odjavljena vozila do zmanjšanja števila divjih odlagališč
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Z dajatvijo na odjavljena vozila do zmanjšanja števila divjih odlagališč

Prvega aprila bo začel veljati Zakon o dajatvah za motorna vozila, ki uvaja dajatev na odjavljeno vozilo. Plačevati jo bodo morali tisti lastniki vozil, ki eno leto po odjavi vozila iz prometa vozila ne bodo ponovno registrirali ali predali v razgradnjo pooblaščenim izvajalcem.

FINANCE
Avto
Kako bomo državi plačevali cestno takso, registracije in davke na zapuščena vozila
Avto
AvtoAna Turk Kako bomo državi plačevali cestno takso, registracije in davke na zapuščena vozila

Z žegnom vlade Mira Cerarja za novo uredbo o cestnih taksah smo pod Alpami dobili nove številke za njen izračun. Namesto letne takse bomo zdaj računali dnevno. Komu to koristi?

FINANCE
Manager
Kako smo v Skandinaviji testirali vozila prihodnosti
Manager
ManagerNataša Koražija Kako smo v Skandinaviji testirali vozila prihodnosti 5

»Za elektrifikacijo potrebujemo 15 minut, ne 15 let,« pravijo na Švedskem, kjer smo preizkusili rešitev za elektrificiran cestni tovorni promet. Na Finskem pa smo testirali samovozeče robotske minibuse, ki bodo kmalu na rednih mestnih linijah.

FINANCE
Članki
Bruselj je uvedel začasne protidumpinške ukrepe zoper kitajska e-kolesa
Finance
FinanceAlbina Kenda Bruselj je uvedel začasne protidumpinške ukrepe zoper kitajska e-kolesa

Začasne zaščitne carine na uvoz kitajskih električnih koles v EU so zbudile zadovoljstvo pri proizvajalcih, so pa razburile evropske uvoznike