Motorni dvokolesnik bo po novem treba poslati v tehnični pregled in ga registrirati, za mladoletne kolesarje pa bodo obvezne čelade – to sta najpomembnejši novosti popravka zakonov o motornih vozilih in o pravilih cestnega prometa. Predlagali so ga koalicijski poslanci in jih bodo v četrtek v državnem zboru skoraj zanesljivo tudi potrdili, piše Delo.
Katera vozila pridejo v poštev?
Novosti torej odpravljajo doslej znano kategorijo koles z motorji, zato bodo v primeru potrditve popravkov na cestah vozila le še kolesa in mopedi. Trenutni mejni primeri, ki jih bo nova zakonodaja uredila, so:
- vozila, opremljena z motorji do 0,25 kilovata moči: ta bodo, če imajo tudi pedala, uvrščena med kolesa, sicer pa med mopede, ki jih bo treba registrirati in zavarovati;
- vozila, opremljena z motorji do štirih kilovatov, katerih hitrost je omejena na 25 kilometrov na uro: ta bodo uvrščena med mopede, ki jih bo treba registrirati in zavarovati, obvezna pa bo tudi čelada;
Omenjena ureditev, ki jo je prvi predlagal poslanec SMC Igor Zorčič, naj bi zagotovila večjo prepoznavnost lastništva vozil in boljšo varnost za udeležence v prometu, saj bodo za voznike in sovoznike na mopedih obvezne čelade. Še vedno pa bo za motorna kolesa do hitrosti 25 kilometrov na uro dovoljena vožnja po kolesarskih poteh.
Prodaja Piaggiov naj bi upadla
Obsežno spremembo zakonodaje o kolesih z motorji je sicer že lani predlagala stranka NSi, vendar takrat ni bila sprejeta. Z novim predlogom pa se ne strinjajo, saj naj bi po nepotrebnem finančno in administrativno bremenil državljane.
Nova zakonodaja naj bi po mnenju Boštjana Laba, direktorja Motocentra Laba, povzročila precejšen upad prodaje motornih koles. Med slednjimi so najbolj znane znamke vozil Piaggio, Vespa, Gilera in Derbi - v primeru da bo predlog sprejet, vozila več ne bodo zanimiva za kupce. Glavne prednosti omenjenih vozil so namreč ravno tiste, ki jih predlog odpravlja. "Nobeden od predlagateljev verjetno ne razmišlja, da so omenjena vozila pod dosedanjimi pogoji uporabe precej priročna tako za šolarje kot starejše, zato bo sprememba marsikomu prinesla kup nevšečnosti," je za Delo še pripomnil Laba.
Nekatere zavarovalnice sicer že ponujajo zavarovanje koles s pomožnim motorjem, za katero se zdaj odločajo bolj previdni vozniki. Kljub temu pa bo po novem zavarovanje obvezno, za kar boste lastniki motornih koles letno morali odšteti vsaj 20 evrov. Točen znesek bo odvisen od zavarovalnice, ki jo boste izbrali, naj bi se pa cene do uveljavitve zakona malo znižale.
Mladoletni kolesarji bodo za vožnjo brez čelade plačali 125 evrov
Nova zakonodaja predlaga tudi obvezno nošenje čelade za vse mladoletne kolesarje, veljavna pa bi lahko bila že prihodnji mesec – odvisno od tega, kakšen bo izid četrtkove seje v državnem zboru. Kazen za mladoletne kršitelje, ki jo bodo plačali starši oziroma odgovorni zastopniki, bo 125 evrov.