Avto

Škoda kodiaq nad tekmece s ceno in prostorom

S premiere v Berlinu: kodiaq je prvi veliki in zaresni Škodin športni terenec in hkrati tudi prvi avto iz Mlade Boleslav, ki ima lahko sedem sedežev. V 2017 zaradi omejenih dobav v Sloveniji 250 kodiaqov, v 2018 že 300 do 400

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.09.2016 22:30
Dopolnjeno: 06.09.2016 00:04
Čas branja: 4 min
Škoda kodiaq nad tekmece s ceno in prostorom
Dolgolasi Jozef Kaban, vodja Škodinega oblikovanja, je med drugim dejal, da so se pri oblikovanju kodiaqa zgledovali tudi po tistem, kar v tem pogledu ponuja še vedno dovolj slovit češki porcelan.

Predstavljali so ga po kapljicah, zamaskiran se je vozil tudi na letošnji dirki Tour de France. Je prvi veliki športni terenec iz Mlade Boleslav in hkrati prva škoda, ki ima lahko tudi sedem sedežev. Letno bo zapeljal v 300 do 400 slovenskih garaž.

Škoda kodiaq seveda ni zgolj Škodin otrok, temveč tudi koncerna Volkswagen, saj je narejen na zdaj že znani platformi MQB. To med drugim pomeni, da se vsaj po tej strani očitno spogleduje z novim Volkswagnom tiguanom, čeprav pri češki avtomobilski hiši hitijo pripovedovati, da gre za avtomobila različnih potencialov in tudi ciljnih strank. Diši po kanibalizmu, s katerim se koncern Volkswagen, ki je stoodstotni lastnik Škode, ne srečuje prvič.

Številčna in ostra konkurenca

Kodiaq seveda odpira novo poglavje v tržnem in siceršnjem razvoju Škode, ki ji gre zadnja leta zelo dobro od rok. Njegova zunanja podoba je športnoterensko klasična, vendar dovolj prepoznavna in povezana s Škodo. V dolžino se avto razpotegne do 469 centimetrov ali štiri centimetre več kot octavia, kar pomeni, da se vsaj po tej strani primerja z nisanom X-trailom, kio sportage, tudi fordom kugo in številnimi tekmeci v tem razredu. Videti je kar mogočno, slogovno spominja tudi na prav tako hišnega audija Q5, pa še kakšna primerjava bi se našla. Tokrat si ga je lahko množica 600 avtomobilskih novinarjev, zbranih v opuščeni tovarni sredi nemške prestolnice, zgolj ogledala in malce dotikala, vozili ga bod(m)o pozneje.

Preprost in prostoren

Notranjost kodiaqa seveda dovolj očitno spominja na notranjost drugih škod, a deluje nekako čisto, tudi elegantno, seveda dovolj moderno. Ampak bistvenega le ni mogoče prezreti – notranje prostornosti in prtljažniške razsežnosti. Velja tako za sedenje zadaj kot spredaj, volumen prtljažnika, ki zmore ponuditi od najmanj 270 do največ 2.065 litrov, pa je navdušujoč. Pravijo, da je kodiaq v tem pogledu prvak v svojem razredu.

Od 17- do 20-palčna kolesa, 14 barv

Povsem razumljivo je, da bo aljaški medved evropskih korenin opremljen s številnimi elektronskimi asistenčnimi sistemi in aplikacijami, ki mu bodo zagotavljali vsakovrstno povezljivost z zunanjim svetom. Ponujali ga bodo v 14 barvah zunanjosti (dve sta začetni oziroma predstavitveni, pri čemer je najopaznejša bikoborsko rdeča) in 10 barvah notranje, torej ambientalne osvetlitve. Morda malenkosti, ki pa dokazujejo, da hoče biti škoda po tej strani bolj privlačna oziroma šik. Tudi nabor platišč bo pester, in sicer v velikosti od 17 do 20 palcev, pri čemer le ne smemo spregledati, da je 19-palčno platišče označeno kot triglav.

Pet motorjev, prednji pogon ali 4 x 4

Kot se za športnega terenca spodobi, bo imel kodiaq bodisi štirikolesni pogon bodisi pogon na sprednji kolesni par. Menjalnika bosta dva, in sicer šeststopenjski ročni ali samodejni DSG s sedmimi ali šestimi prestavami. Ker je bilo to prvo bližnje spoznavanje z novo škodo, je treba vsaj omeniti motorje. Načeloma in na začetku se bodo v avtu vrteli trije bencinski agregati TSI z gibno prostornino 1,4 oziroma dva litra in močmi v razponu od 92 do 132 kilovatov. Dizel bo en sam z gibno prostornino dva litra, pa v dveh variantah moči od 110 do 140 kilovatov. Jasno je, da bo pozneje na voljo še marsikaj, hkrati pa že zdaj napovedujejo izvedenko scout (prihodnje leto), pa sportline (tudi leta 2017) in še opremsko ter sicer imenitnejšo izvedenko L & K.

Slovenska prodaja od 300 do 400 na leto

Petr Podlipny, direktor programa Škoda pri Porscheju Slovenija, pravi, da bo prodaja kodiaqa na slovenskem trgu stekla spomladi oziroma marca, sicer pa bo avto najprej na voljo doma, torej na Češkem. Cene seveda še niso znane, a je mogoče domnevati, da bi bilo za posel s tem športnim terencem na slovenskem trgu dobro, da bi bil na censki ravni superba. V najcenejši izvedbi (1,4 TSI, 92 kilovatov, ročni menjalnik, opremski paket active) je ta naprodaj za 21.902 evra. »Letno lahko Slovencem prodamo od 300 do 400 kodiaqov,« je za Siol napovedal šef slovenske Škode Petr Podlipny.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Mali korejec nesramno izziva konkurenco
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali korejec nesramno izziva konkurenco 7

Stonic napenja tržne razmere v razredu majhnih športnih terencev do vrelišča, saj je oblikovno simpatičen in vozno spodoben, za povrh pa še censko konkurenčen, kar je v teh krajih eden najpomembnejših adutov.

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
Avto
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo
Avto
AvtoUroš Božin Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo 5

Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.