Predstavljali so ga po kapljicah, zamaskiran se je vozil tudi na letošnji dirki Tour de France. Je prvi veliki športni terenec iz Mlade Boleslav in hkrati prva škoda, ki ima lahko tudi sedem sedežev. Letno bo zapeljal v 300 do 400 slovenskih garaž.
Škoda kodiaq seveda ni zgolj Škodin otrok, temveč tudi koncerna Volkswagen, saj je narejen na zdaj že znani platformi MQB. To med drugim pomeni, da se vsaj po tej strani očitno spogleduje z novim Volkswagnom tiguanom, čeprav pri češki avtomobilski hiši hitijo pripovedovati, da gre za avtomobila različnih potencialov in tudi ciljnih strank. Diši po kanibalizmu, s katerim se koncern Volkswagen, ki je stoodstotni lastnik Škode, ne srečuje prvič.
Številčna in ostra konkurenca
Kodiaq seveda odpira novo poglavje v tržnem in siceršnjem razvoju Škode, ki ji gre zadnja leta zelo dobro od rok. Njegova zunanja podoba je športnoterensko klasična, vendar dovolj prepoznavna in povezana s Škodo. V dolžino se avto razpotegne do 469 centimetrov ali štiri centimetre več kot octavia, kar pomeni, da se vsaj po tej strani primerja z nisanom X-trailom, kio sportage, tudi fordom kugo in številnimi tekmeci v tem razredu. Videti je kar mogočno, slogovno spominja tudi na prav tako hišnega audija Q5, pa še kakšna primerjava bi se našla. Tokrat si ga je lahko množica 600 avtomobilskih novinarjev, zbranih v opuščeni tovarni sredi nemške prestolnice, zgolj ogledala in malce dotikala, vozili ga bod(m)o pozneje.
Preprost in prostoren
Notranjost kodiaqa seveda dovolj očitno spominja na notranjost drugih škod, a deluje nekako čisto, tudi elegantno, seveda dovolj moderno. Ampak bistvenega le ni mogoče prezreti – notranje prostornosti in prtljažniške razsežnosti. Velja tako za sedenje zadaj kot spredaj, volumen prtljažnika, ki zmore ponuditi od najmanj 270 do največ 2.065 litrov, pa je navdušujoč. Pravijo, da je kodiaq v tem pogledu prvak v svojem razredu.
Od 17- do 20-palčna kolesa, 14 barv
Povsem razumljivo je, da bo aljaški medved evropskih korenin opremljen s številnimi elektronskimi asistenčnimi sistemi in aplikacijami, ki mu bodo zagotavljali vsakovrstno povezljivost z zunanjim svetom. Ponujali ga bodo v 14 barvah zunanjosti (dve sta začetni oziroma predstavitveni, pri čemer je najopaznejša bikoborsko rdeča) in 10 barvah notranje, torej ambientalne osvetlitve. Morda malenkosti, ki pa dokazujejo, da hoče biti škoda po tej strani bolj privlačna oziroma šik. Tudi nabor platišč bo pester, in sicer v velikosti od 17 do 20 palcev, pri čemer le ne smemo spregledati, da je 19-palčno platišče označeno kot triglav.
Pet motorjev, prednji pogon ali 4 x 4
Kot se za športnega terenca spodobi, bo imel kodiaq bodisi štirikolesni pogon bodisi pogon na sprednji kolesni par. Menjalnika bosta dva, in sicer šeststopenjski ročni ali samodejni DSG s sedmimi ali šestimi prestavami. Ker je bilo to prvo bližnje spoznavanje z novo škodo, je treba vsaj omeniti motorje. Načeloma in na začetku se bodo v avtu vrteli trije bencinski agregati TSI z gibno prostornino 1,4 oziroma dva litra in močmi v razponu od 92 do 132 kilovatov. Dizel bo en sam z gibno prostornino dva litra, pa v dveh variantah moči od 110 do 140 kilovatov. Jasno je, da bo pozneje na voljo še marsikaj, hkrati pa že zdaj napovedujejo izvedenko scout (prihodnje leto), pa sportline (tudi leta 2017) in še opremsko ter sicer imenitnejšo izvedenko L & K.
Slovenska prodaja od 300 do 400 na leto
Petr Podlipny, direktor programa Škoda pri Porscheju Slovenija, pravi, da bo prodaja kodiaqa na slovenskem trgu stekla spomladi oziroma marca, sicer pa bo avto najprej na voljo doma, torej na Češkem. Cene seveda še niso znane, a je mogoče domnevati, da bi bilo za posel s tem športnim terencem na slovenskem trgu dobro, da bi bil na censki ravni superba. V najcenejši izvedbi (1,4 TSI, 92 kilovatov, ročni menjalnik, opremski paket active) je ta naprodaj za 21.902 evra. »Letno lahko Slovencem prodamo od 300 do 400 kodiaqov,« je za Siol napovedal šef slovenske Škode Petr Podlipny.