Vsako leto Slovenijo obiščejo prav posebne zvezde, karavana vozil Mercedes-Benz Star Experience pa je na svojem sedmem postanku pri nas upravičila pravljično število.
V centru varne vožnje na Vranskem sta se soncu premierno nastavljala mercedes GLC coupe in razred C kabriolet.
Okoli 250 obiskovalcev si je podajalo kljuke nekaj različic razreda C, razreda E, razreda V, malih smartov, uživaških kupejev C in S ter kabrioletov SLC in S, smetano na torti v vrednosti okoli milijon evrov in pol pa je pomenilo šest modelov z oznako AMG.
Adrenalin je brizgal v potokih, še preden smo sploh prijeli za kljuko prvega, saj je bil med njimi tudi prav poseben model – AMG GT S za četrt milijona evrov.
Proti Tuhinju kot bi bili na Azurni obali
A pot mimo njegovih osupljivih oblin in v objem pravega dirkaškega kokpita je sprva vodila skozi polurno panoramsko vožnjo z različnimi mercedesi.
Med šesterico sta poglede najbolj privlačila igrivi SLC in žlahtni kabriolet S, ki vozi v svet bentleyjev in rolls-royceov. Zanj se je med vožnjo zdelo, da pravzaprav drsi nekje ob slikoviti Azurni obali, ne pa sredi travnikov proti Tuhinju. Tako prepričljiv zna biti eden najbolj razkošnih kabrioletov na svetu, kjer so prestiž, prostor in vrhunska tehnika za 140 tisoč evrov brez davščin zaviti v elegantno karoserijo neskromnih zunanjih mer in začinjeni s pomično platneno streho.
Varnost je številka ena
Sledila je demonstracija mnogih varnostno-asistenčnih sistemov pod imenom Intelligent Drive (pametna vožnja) v razredu E. Nova generacija Mercedes-Benzovega poslovnega avtomobila namreč velja za eno najvarnejših avtomobilov na svetu, v praksi pa nas je osupnil, kako daleč pravzaprav gre v želji, da pred nesrečo zaščiti nas in tudi druge udeležence v prometu.
Pri »delu« mu pomagajo 3D-stereokamera, ultrazvok 250 metrov pred in 40 metrov za vozilom ter pet radarjev z dolgim, srednjim in kratkim dosegom ter kotom nadzora od 20 do 140 stopinj.
Sistem za preprečitev naleta so razširili tudi na pešce in promet s strani, kar je še posebej dobrodošlo v mestu. Aktivno samodejno zaviranje povsem ustavi vozilo do hitrosti 60 kilometrov na uro, pri tem je zmožno prepoznati tudi pešce, funkcija zaviranja pa je obogatena s samodejno spremembo smeri. Če naletimo na stoječo kolono in je ob strani prostor, nam bo mercedes z volanom nakazal smer in pomagal pri odvijanju.
Kratici, kjer ni dvomov ali kompromisov
Da vse skupaj poteka varno in brez zanašanja, že 21 let skrbi sistem ESP, elektronski sistem za uravnavanje vozne dinamike. Mercedes je bil z modelom S coupe pionir na tem področju, danes pa ESP rešuje življenja pri vseh znamkah in v še tako poceni novem vozilu.
»Ravnotežje« po centru varne vožnje smo lovili med vodnimi ovirami, pri čemer nam je zadek dodatno spodnesla premična plošča.
Tla pod nogami pa nam je na zadnji točki spodneslo srečanje s šestimi zvermi. Navodila inštruktorjev menda ni poslušal nihče, saj so pogledi hitro uhajali k modelom C43 coupe AMG in C43 AMG, CLA 45 AMG, SLC 400, E 400 in A45 AMG.
Oči, telefoni in fotoaparati vseh udeležencev pa so se najdlje časa ustavili pri najbolj atraktivnem paru: AMG GT in AMG GT S, ki že z vpadljivo rdečo barvo ni puščal dvomov, kdo bo glavni na progi.
AMG GT kot češnja na vrhu sladke torte
Atraktivni športni model AMG GT sicer najbolje združuje vse tisto, kar v svetu avtomobilizma pomeni AMG – hitrost, surovo moč, dirkaško tehnologijo, prvovrstno kakovost, ob tem pa tudi prestiž, ugled, eleganco in ekskluzivnost.
Njegove osupljive obline so med vsemi sprožile val vzdihov oooh in ahhhh, ob zaobljeni in zapeljivi ritki bi zardela tudi sama Jennifer Lopez, strupeno rdeči in še za kanček močnejši vrag s štirilitrskim osemvaljnikom in 510 »konji« v nosu ter sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom za zadnjo osjo pa je bil za nas jackpot dneva.
Razmeroma kratka kabina je zmes prestiža in dirkaštva, utrip srca pa spodbodejo merilnik hitrosti s številkami tja do 320 kilometrov na uro, tisti za vrtljaje z rdečim poljem pri sedem tisoč, obvolanski prestavni ročici in gumb, s katerim elektronika prilagodi delovanje menjalnika, volana, motorja in vzmetenja. A najprej je treba mrcino obuditi k življenju!
Športne sanje za četrt milijona evrov
Ob zagonu mogočnega motorja V8 so okolico Vranskega zapustili vsi ptiči, pogovor v bližini pa je zamrl. Brez snemanja s telefoni v bližini izpušnih cevi seveda ni šlo, ob rohnenju in pokanju pa je bil čas za vožnjo na vse.
Način Race smo pustili pri miru, zato pa je AMG GT S v načinu Sport + suvereno pokazal, da je dostojen tekmec najbolj zmogljivega »elferja«, porscheja 911 GT3.
Vrhunske pospeške in zmogljivosti na pisti, ki vsebino želodca postavijo pred resen preizkus, ter pojemke, ob katerih bi komu lahko izpadla zobna proteza, je podkrepila še izvrstna zvočna kulisa osemvaljnika. Nad Vranskim je znova grmelo in bobnelo, čeprav je bilo povsem jasno, po zvezdah pa smo lahko segli tudi pri belem dnevu.