Avto

Češki medved, ki bo lomastil tudi v lastni družini

Iz premiere v Berlinu: Kodiaq je prvi veliki in zaresni Škodin športni terenec in hkrati tudi prvi avto iz Mlade Boleslav, ki ima lahko sedem sedežev.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.09.2016 00:48
Čas branja: 5 min
Češki medved, ki bo lomastil tudi v lastni družini
Dolgolasi Jozef Kaban, vodja Škodinega oblikovanja, je med drugim dejal, da so se pri oblikovanju kodiaqa zgledovali tudi po tistem, kar v tem pogledu ponuja še vedno dovolj sloviti češki porcelan.

Predstavljali so ga po kapljicah, zamaskiran se je vozil tudi na letošnjem Tour de France. Je prvi zaresni oziroma veliki športni terenec iz Mlade Boleslav in hkrati prva škoda, ki ima lahko tudi sedem sedežev. Kodiaq je novi avtomobilski otrok češke avtomobilske hiše, ki dokazuje, da zna pravočasno uganiti pričakovanja in zahteve trga oziroma kupcev.

Škoda kodiaq seveda ni zgolj Škodin otrok, pač pa tudi koncerna Volkswagen, saj je narejen na sedaj že znani platformi MQB. To med drugim pomeni, da se vsaj po tej strani očitno spogleduje z novim vw tiguanom, čeprav pri češki avtomobilski hiši hitijo pripovedovati, da gre za avtomobila različnih potencialov in tudi ciljnih publik. Diši po kanibalizmu,  s katerim se koncern Volkswagen, ki je stoodstotni lastnik Škode, ne srečuje prvič.

Številčna ter ostra konkurenca

Kodiaq seveda odpira novo poglavje v tržnem in siceršnjem razvoju Škode, ki ji gre zadnja leta zelo dobro od rok. Njegova zunanja podoba je športnoterensko klasična, vendar dovolj prepoznavna ter povezana s Škodo. V dolžino se avto razpotegne do 469 centimetrov ali štiri centimetre več kot octavia, kar pomeni, da se vsaj po tej strani primerja z nisanom X-trailom, pa kio sportage, tudi fordom kugo in številnimi konkurenti v tem razredu.

Videti je kar mogočno, slogovno spominja tudi na prav tako hišnega audija Q5, pa še kakšna primerjava bi se našla. Tokrat si ga je lahko množica 600 avtomobilskih novinarjev, zbranih v opuščeni tovarni sredi nemške prestolnice, zgolj ogledala in malce dotikala, vozili ga bod(m)o kasneje.

Dan pred uradno predstavitvijo kodiaqa je tovarna iz Mlade Boleslav pokazala tudi prve fotografije notranjosti, nekaj ur pred berlinsko premiero pa so bile na spletu že objavljene  »ukradene« uradne slike nove škode. Točno tako se je zgodilo tudi pri škodi superb in zdi se, da bodo morali znotraj Škode vendarle poiskati fotografskega žvižgača…

Notranjost kodiaqa seveda dovolj očitno spominja na notranjost drugih škod, a deluje nekako čisto, tudi elegantno, seveda dovolj moderno. Ampak bistvenega le ni mogoče prezreti – notranje prostornosti in prtljažniške razsežnosti. Velja tako za sedenje zadaj kot spredaj, volumen prtljažnika, ki zmore ponuditi od najmanj 270 do največ 2065 litrov, pa je navdušujoč . Pravijo, da je kodiaq v tem pogledu prvak v svojem razredu.

Štirinajst barv zunanjosti in platišča triglav

Povsem razumljivo je, da bo aljaški medved evropskih korenin opremljen s številnimi elektronskimi asistenčnimi sistemi in aplikacijami, ki mu bodo zagotavljali vsakovrstno povezljivost z zunanjim svetom. Ponujali ga bodo v 14 barvah zunanjosti (dve sta začetni oziroma predstavitveni, pri čemer opazno izstopa koridno rdeča) in 10 barvah notranje, torej ambientalne osvetlitve. Morda malenkosti, ki pa dokazujejo, da  hoče biti škoda po tej strani bolj privlačna oziroma šik. Tudi nabor platišč bo pester, in sicer v velikosti od 17 do 20-palcev, pri čemer le ne smeš spregledati, da 19-palčno nosi oznako triglav. 

Kot se za športnega terenca spodobi, bo imel kodiaq bodisi štirikolesni pogon bodisi pogon na sprednji kolesni par. Menjalnika bosta dva, in sicer 6-stopenjski ročni ali pa samodejni DSG s sedmimi ali šestimi prestavami. Ker je bilo to prvo nekaj bližnje spoznavanje z novo škodo, je treba vsaj omeniti motorizacijo. Načeloma in na začetku se bodo v avtu vrteli trije bencinski agregati TSI z gibno prostornino 1,4 oziroma 2,0 litra in močmi v razponu od 92 do 132 kilovatov. Dizel bo en sam z gibno prostornino 2,0-litra, pa v dveh variantah moči od 110 do 140 kilovatov. Na dlani je, da bo kasneje na voljo še marsikaj, hkrati pa že sedaj napovedujejo izvedenko scout (prihodnje leto), pa sportline (tudi 2017) in še opremsko ter sicer imenitnejšega L&K.

Petr Podlipny, direktor programa Škoda pri Porsche Slovenija, pravi, da bo prodaja kodiaqa na slovenskem trgu stekla spomladi oziroma marca, sicer pa bo avto najprej na voljo doma, torej na Češkem. Cene seveda še niso znano, a je mogoče domnevati, da bilo za posel s tam športnim terencem na slovenskem trgu dobro, ko bi bil na censki ravni superba. V najcenejši izvedbi (1,4 TSI, 92 kW, ročni menjalnik, opremski paket active) je ta naprodaj za 21.902 evra. In če bo to vsaj približno veljalo za kodiaqa, bi ne bilo pretirano reči, da se mu tudi pri nas napovedujejo kar ugodni tržni časi. Počakajmo.  

Foto: Janez Kovačič in Škoda

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Mali korejec nesramno izziva konkurenco
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali korejec nesramno izziva konkurenco 7

Stonic napenja tržne razmere v razredu majhnih športnih terencev do vrelišča, saj je oblikovno simpatičen in vozno spodoben, za povrh pa še censko konkurenčen, kar je v teh krajih eden najpomembnejših adutov.

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max

Cene se začnejo pri 700 evrih in se vzpenjajo do 13.500 evrov