Avto

Unikat, ki sezuje tudi veličastne modele BMW M

Kot tretji medij na svetu smo se zapeljali z unikatom, predelanim BMW serije 2 predelovalca AC Schnitzer, ki ponuja dramo in zmogljivosti ferrarijev in porschejev

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

31.08.2016 23:00
Čas branja: 5 min
Unikat, ki sezuje tudi veličastne modele BMW M
BMW M235i je le osnova, AC Schnitzerjevega ACL2 pa je močno predelan, samostojen in zelo ekskluziven športni avto na ravni športnikov slovitih znamk.

V svetu, kamor vrhunska BMW-jeva športna konfekcija ne vstopi, se odlično znajde specialist za predelave BMW AC Schnitzer. Kot tretji medij na svetu smo med zavoje pognali unikatno zverino v telesu BMW serije 2 coupe – ACL2 s 1.450 kilogrami in 570 konji.

»To je najhitrejši avto, ki ste jih kdaj vozili,« me samozavestno nagovori predstavnik AC Schnitzerja Marko Keuchen, ko mi preda ključe zelene zverine, unikata ACL2. Vrnem mu nasmeh, pa tudi dvomljiv pogled, ki sporoča, da je njegova prodajna samozavest čisto O. K., pretiravati pa vseeno ni treba. ACL2 z obrisi BMW serije 2 coupe, a temeljito predelavo, je ta hip edini, sicer še nehomologiran primerek, ki pa bo tudi ostal osamljen. AC Schni­tzer bo trgu, v Sloveniji prek distributerja Auto Sowa, ponudil le posamezne dele na karoseriji, v kabini, kolesa, sčasoma tudi predelavo motorja.

Za serijsko proizvodnjo je predrag, zato bo ostal unikat

Predelovalec iz Aachna ga namreč ne bo nikoli poslal v serijsko proizvodnjo. »To bi bilo predrago, prodajni potencial pa je majhen, saj bi z ACL2 posegli v cenovni razred 100, 150 tisoč evrov,« mi pojasni Reiner Vogel, direktor nemške družbe s 40 zaposlenimi, od tega je sedem inženirjev. ACL2, izdelan na osnovi M235i in s predelanim motorjem M3, je z vsakega zornega kota poseben. Oblečen je v izzivalno britansko temno zeleno barvo, tokrat z mat črnimi, ne rdečimi dvobarvnimi 20-palčnimi kolesi kot na salonu v Ženevi, za katerimi se bleščijo karbonsko-keramične zavore s kar 40-centimetrskim premerom. Seveda ne moremo mimo orjaškega zadnjega spojlerja v celoti iz karbona (iz tega materiala je tudi motorni pokrov), ki se dviga 25 centimetrov nad pokrov prtljažnika, v njegovi družbi je polica za rože escorta coswortha prav skromna, konkurira ji le spojler porscheja 911 GT3 RS. Nič kaj skromna niso niti stranska in prednja karbonska krilca, blatniki ACL2 razširijo za 14 centimetrov, novi so še nastavljivi blažilniki, ki ga znižajo na le nekaj centimetrov nad tlemi, 25- do 95-odstotna zapora diferenciala. Zadaj pa rohni v difuzor vgrajen AC Schnitzerjev športni izpuh.

Slečen in lažji za 200 kilogramov

Potniška kabina je odeta v zeleno-črno usnje napa, pa tudi v plastiko in aluminij. Serijskih sedežev ni več, na njihovem mestu so dirkaško školjkasti iz karbona, klimatske naprave ni, ostali so le gumbi. Ročna zavora je klasična, menjalnik ročni, ker je lažji od dvosklopčnega iz M3, zadnje sedeže pa je predelovalec kar odstranil in praznino oblekel v blago, na koncu je seštel kar 200 kilogramov prihranka pri masi oziroma 1.450 kilogramov suhe mase. Razmerje med maso in močjo je 2,59 kilograma na konjsko moč, to je bolje kot pri slovitih superšportnikih ferrari 458 italia in porsche GT3 RS. Do stotice pospeši v 3,9, do 200 na uro v 10,9 sekunde ... pospešuje menda do 330 na uro.

Ko zverino spustim med zavoje ...

Dovolj teorije. Že se tlačim v fiksen prednji sedež, si z muko pripenjam varnostni pas, nekako se namestim za volanom in zaženem motor. Vrooom, se zadere vrstni šestvaljnik s kar 570 konjskimi močmi in 670 newtonmetri navora, ki so jih inženirji zvabili iz stroja v BMW M3/M4. Prestavna ročica je kratka, nekolika trda, a natančna. Sprehodim se do tretje prestave in nežno pritiskam na plin, motor se pritajeno oglaša in opozarja na zatišje pred nevihto, odzove se na vsak najmanjši gib na pedalu za plin. Med dolge zavoje podeželske ceste nad Aaachnom ga zapodim v četrti, peti prestavi, prožnost ne zahteva priganjanja, moči je toliko, da me vsakič sproti z lahkoto potegne iz zavoja.

... se na asfalt nalepi kot klop ...

Avto pa se ne premakne, niti za milimeter, karoserija ne zaniha, kratke neravnine pa kljub temu lepo požira, brez dirkaške trdote, a seveda tudi ne z udobjem serije 7. Počasi se opogumim, prestavljam navzdol, motorni zvok pri treh tisočakih otrdi in preide v zoprno glasen ropot, ki onemogoča pogovor v kabini. »Elektronika dela?« povprašam Keuchena. »Za preizkus na stezi Nürburgring jo izključimo, zdaj pa deluje v celoti. To je naš edini avto, upam, da razumete,« mi odgovori in dejansko pomiri.

... in se hip zatem grobo izstreli po ravnini

Upam si nekaj več, naslednje tri zavoje že odpeljem s polovico plina, pospešujem na polno v tretji prestavi nekje od 3.500 vrtljajev, elektronika poseže v vrtenje zadnjih koles in jih umiri tudi pri hitrostih nad 120 kilometrov na uro. Ko na ravnini popusti, me ACL2 grobo sune v sedež in se silovito, kričeče glasno zavrti do sedmih tisočakov. Ponovim v drugi prestavi, kljub grobemu asfaltu je na zavojih moči preveč, izhode iz zavoja pa ACL2 vsakič znova pospremi z izbruhi moči in silovitostjo dirkalnika, po mojih izkušnjah primerljivo s ferrarijem 430 scuderia. Pri vsaki zamenjavi prestav glasno poči skozi izpuh, ACL2 vabi k vklopu naslednje prestave, še bolj grobemu pritisku na plin, še hitreje odpeljanim zavojem. Ah, drama na vrhuncu! Obenem pa mi daje tisto, kar je najpomembneje – zaupanje. V podvozje, kirurško natančen volan, brezhibno elektroniko, zavore, v lepljivost Michelinovih pnevmatik in lego, ki se zdi stoodstotna, seveda skrbno nadzorovana z elektroniko.

Drama, tudi ko ga nehaš mučiti

Pred naslednjim zavojem se obesim na zavore, čeljusti grobo zagrizejo v 40-centimetrske kolute in me boleče priklenejo na varnostni pas. Po dobre pol ure s potnimi rokami in že nekaj zmanjšano koncentracijo umirim tempo, vidno si oddahne tudi Keuchen, ACL2 pa umirjeno brunda po podeželski cesti, oblačno zarjove, se bliskovito odrine, malo pokašlja, pa se spet umiri. »Koliko stane?« obudim pogovor. »Nima cene in ni naprodaj, s komponentami vred je vreden okoli 150 tisočakov pred davki. Nekaj kupcev nam je ponudilo 250 tisočakov, pa smo morali reči ne,« pravi Keuchen in mi vrne vprašanje: »Je najhitrejši?« »Težko odgovorim, je pa vsekakor med prvimi tremi!«

 
Foto: Miloš Milač in Andrej Kamin

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen