Ste ob izbiri motorja, denimo pri BMW serije 3, sploh kdaj pomislili na bencinski stroj, kaj pa na hibrida? Verjamemo, da ne prav pogosto, ker se sploh zadnja možnost večini zdi predraga. Kaj pa, če hibrida dobite za enak ali še manjši denar kot dizla!? Primerjali smo BMW 325d in 330e iPerformance.Tako je, BMW je v seriji 3 skorajda izenačil ceni dizelskega in hibridnega pogonskega sklopa. To je naredil razmeroma potiho in celo brez upoštevanja subvencij, najema baterij in podobnega drobnega tiska. Proizvajalec, ki se je hibridne dobe lotil razmeroma pozno, požrešnih serij 5 in 6 s klasičnimi hibridi pač ne štejemo med uspele poskuse, zdaj hiti z vgrajevanjem modularnih sklopov v vse serije, od 2 active tourerja do sedmice. Ključno pri omenjenem sklopu je, da je cenovno razumen, kar seveda omogoča tudi dovolj visoka cena klasičnih pogonov - dizelskega in bencinskega. Rezultat pa je precej večja konkurenčnost hibrida, kot jo za zdaj priznava trg.
Skoraj izenačena cena, brez subvencij
Gremo po vrsti; primerjali smo stroja iz sredine ponudbe serije 3, iz tistega dela torej, kjer ni veliko kupcev, ti se namreč odločajo za 318d, 320d ... Karavanski, v tej primerjavi smo vzeli limuzino, 325d z dvolitrskim dizelskim motorjem, tehnologijo twin scroll in odločnimi 170 kilovati z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom vas bo stal 44.917 evrov. Brez dodatkov seveda, v ceni ni niti kovinske barve. Tudi brez popustov, ki so pri BMW na našem trgu lahko zelo visoki, odvisno kako visoko sežete na VIP-lestvici. Dizelski 325d ima vse, kar ta avto potrebuje: močan in odziven motor, ki voznika do stotice odpelje v 6,1 sekunde, v vsakem hipu ponuja prožnost ali silovitost, ob tem porabi od dobrih pet do osem litrov nafte na sto kilometrov in se brez težav ustavi pri povprečju 6,4 litra. Tovarna sicer obljublja od 4,4 do 4,7 litra, kako je s temi obljubami, pa vemo, kajne. BMW ni nobena izjema!? Da je dizel, opozarja tudi s slišnim zvokom in vibracijami, so sicer tudi glasnejši dizli, seveda tudi tišji.
Dva motorja v boj s turbodizlom
Nato je tu hibridni 330e iPerformance, ki ga poganjata dva stroja. Dvolitrski turbobencinar z enako tehnologijo turbopolnilnika, v osnovi 135 kilovati (184 konjskimi močmi) in še s pomočjo električnega motorja, ki s 65 kilovati (88 konjskimi močmi) skupno moč sistema zaokroži na 185 kilovatov (252 konjskih moči). Ko je baterija z zmogljivostjo 7,6 kilovata polna (polnite jo prek zunanje vtičnice približno tri ure in obenem tudi z generatorjem med samo vožnjo), se trojka, s 165 kilogrami več kot 325d (330e tehta 1.735 kilogramov), do stotice izstreli v enako kratkem času - 6,1 sekunde. Ob tem se bencinsko visoko zavrti, ponuja skorajda enako prožnost v nižjem območju (pomoč električnega motorja), a seveda tudi porabi precej več. Hitra vožnja pri dizlu pomeni porabo 8,5 litra, pri hibridu pa 9,5 in še 20 kilovatov električne energije. Dodatna masa zahteva svoj davek, ki je občuten v hitrejših zavojih. A tudi 330e se pelje natančno in lahkotno. Poleg tega je prtljažnik hibrida manjši za 110 litrov - ima jih le 370, kar hitro povzroči zadrego.Avtocesta daje prednost dizlu
Večino časa, ko se vozimo po omejitvah, izkoriščamo navor motorjev in se občasno nekaj odločneje poženemo pri zeleni luči semaforja ali pri prehitevanju, je bilanca drugačna. Dobrih sedem litrov dizelskega goriva pri 325 in 8,2 litra bencina pri 330e in med deset in 15 kilovati elektrike, v tem tempu jo generator delno pridela tudi sam, delno pa baterijo napolnimo prek vtičnice. Ko s podeželske ceste zapeljemo v mesto, pa je nesporni zmagovalec 330e. Tudi ko porabimo energijo iz baterije, ta po tovarniških zagotovilih zadošča za 31 kilometrov vožnje, v praksi pa za 20 do 25, hibridni sklop poskrbi za vzajemno delovanje obeh motorjev, polnjenje baterije ob zaviranju in porabo bencina, ki zaradi električne pomoči in posledično tihe ali celo neslišne vožnje upade tudi pod pet litrov. Nikakor pa nikoli ne na dva litra, kot obljublja tovarna, umetno pa jo znižujejo tudi predpisi evropskih uradnikov. Predvsem pa je hibridna trojka prijetnejša, tišja, povsem brez tresljajev, obenem pa podobno odločna kot dizelska.
Mesto pa hibridu
Bilanca? Cena dizelske trojke s samodejnim menjalnikom je 44.917 evrov, hibridne pa 44.750 evrov (samodejni menjalnik je serijski) oziroma 40.250 evrov z odšteto subvencijo eko sklada. Hibrid je torej že pri nakupu cenejši, stroški z njim pa utegnejo razliko v ceni izničiti le pri voznikih, ki delajo veliko kilometrov, večinoma na avtocesti, in se ne želijo ukvarjati s polnjenjem. Res je, tudi elektrika ni vselej zastonj, doma in na polnilnicah na avtocestem križu jo boste plačali (330e ob tem ne omogoča hitrega polnjenja), v mestih pa je večinoma brezplačna, a tudi zamudna (polnjenje traja približno tri ure). Izkoristek sklopa je seveda najboljši, če karseda pogosto vozimo na elektriko. A tudi v zgolj hibridnem delovanju, ko stroja z roko v roki varčujeta pri hrupu in porabi, je 330e zelo zanimiva izbira z vidika cene, stroškov, bencinskega značaja in ekskluzivnosti, ki je v tem primeru na voljo za razmeroma ugodno ceno glede na razred, v katerega serija tri sodi, in seveda druge lastnosti, ki jih ta serija ponuja. Sami si 330e z lahkoto predstavljamo tudi kot alternativo bolje opremljenemu 318d ali 320d.