Rusko Lado, v večinski lasti Renaulta Nissana, je zadnja leta težilo več bremen. Oblikovno in tehnično zastareli avtomobili so močno zaostajali za vse večjo evropsko in azijsko konkurenco, zato je znamka začela izgubljati tržni delež na domačem ruskem trgu in v državah nekdanje Sovjetske zveze. Znamka iz ruskega Toljatija je imela še pred desetletjem skoraj polovični tržni delež v takrat gospodarsko zaprti Rusiji, lani je ta upadel na manj kot 20 odstotkov, obenem pa se je zaradi gospodarskih pretresov in upada rublja sesul celoten trg.
Rusija vabi in straši naše dobavitelje
Naši dobavitelji na trnovo pot do avtovelikana
S skoraj treh milijonov prodanih avtomobilov se je do lani skrčil za polovico, na 1,6 milijona, Lada pa je prepričala le 269 tisoč kupcev, 34 odstotkov manj kot leta 2014. Februarja letos pa je tradicionalna znamka po nekaj letih znova začela rasti, v deležu in prodaji. Julija je Lada v Rusiji prodajo povečala za štiri odstotke, na slabih 22 tisoč vozil, medtem ko je trg zgrmel še za 17 odstotkov, na 109 tisoč vozil. V prvih sedmih mesecih letos je bilo v Rusiji prodanih 781 tisoč novih osebnih avtomobilov, 14 odstotkov manj kot v istem obdobju lani.
Vroči rusinji prihajata v Evropo, morda tudi k nam
Razlog za Ladino rast sta dva povsem nova modela vesta in xray, s katerima ruska znamka napada domači trg, konec tega leta pa bo z njima zapeljala tudi v Nemčijo in nekatere druge zahodnoevropske države. Ljubljanska družba Kreativni Najemi, ki prek bosanskega distributerja Lade pri nas prodaja model niva oziroma 4 x 4, o prihodu veste in xraya na naš trg še nima informacij. »Če bosta modela na voljo v Bosni, bosta zagotovo tudi pri nas in na Hrvaškem, je prepričan direktor družbe Zdravko Poljaševič.
Nova modela je oblikoval nekdanji Volvov oblikovalec Steve Mattin, tehniko in osnovo zanju je prispeval Renault, proizvodnja pa je ostala v ruskem Toljatiju, domu lad starejših letnic, vključno z nivo oziroma modelom 4 x 4, ki je še vedno v ponudbi. Vesta je 4,41 metra dolga limuzina z 2,63-metrskim medosjem, petimi sedeži in 480-litrskim prtljažnikom. Namenjena je tipično vzhodnjaškim trgom, njen neposreden tekmec pa je dacia logan, s katero si deli tudi nekatere dele. Lada pa bo z vesto vseeno vstopila na bolj zahtevne zahodnoevropske trge, njena glavna prednost pa bo še vedno cena, ki naj bi se začela pod desetimi tisočaki. Vesto poganja Renaultov 1,6-litrski klasični bencinski štirivaljnik brez turbo polnilnika z 78 do 81 kilovati (od 106 do 110 konjskimi močmi.
Najbrž bolj privlačen bo model xray, ki na nemški trg prav tako prihaja konec leta, stal pa naj bi nekaj več kot dacia sandero - torej od sedem do osem tisočakov. Mali športni terenec razreda B je dolg 4,16 metra, sedi na enaki osnovi kot vesta, ima privzdignjeno karoserijo in le sprednji pogon. Poleg 1,6-litrskega stroja pa ga poganja tudi 1,8-litrski bencinar z 90 kilovati (122 konjskih moči), moč pa se na kolesa prenaša prek petstopenjskega ročnega ali samodejnega menjalnika z enakim številom stopenj.