Avto

Evropa proizvajalcem dovoljuje tisto, za kar je VW drago plačal v ZDA

Dopolnilo zakona o izpustih omogoča uporabo programske opreme v razmerah, ko bi lahko pripomogla k varnosti avtomobila in trpežnosti motorja - in to so proizvajalci spretno izkoristili

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.08.2016 22:45
Čas branja: 2 min

Dizelski motorji v Evropi, po zaslugi luknje v zakonodaji, lahko izpuščajo presežne izpuste dušikovega oksida in uporabljajo programsko opremo, ki je Volkswagen v ZDA stala ugled in 18 milijard evrov kazni ter odškodnin.

Volkswagnova afera, v kateri je pri dizelskih motorjih uporabil nedovoljeno programsko opremo, ki je poskrbela, da so njihovi dizelski motorji le na uradnih meritvah izpuščali manjše količine dušikovega oksida kot v prometu, odmeva še danes. Hkrati pa je razkrila, da so podobne prijeme uporabljali tudi drugi proizvajalci avtomobilov, a z dovoljenjem evropske zakonodaje. To jim je dopuščala luknja v evropski zakonodaji, ki pravi, da lahko v določenih primerih izključijo naprave za čiščenje izpušnih plinov zaradi varnosti in večje trpežnosti motorjev, je poročal Autonews.

Tudi za 13-krat preseženi izpusti dušikovega oksida

Posledica te luknje so presežni izpusti dušikovega oksida, izmerjeni na neodvisnih meritvah. Nemško ministrstvo za gospodarstvo je pred kratkim izvedlo preizkus 53 dizelskih avtomobilov in ugotovilo velika odstopanja. Denimo dizelski motor v BMW serije 2 je v laboratorijih izmerjene vrednosti izpusta dušikovega oksida presegel za petkrat, 1,5-litrski turbodizel v dacii sandero pa kar za 13-krat.

Goljufija oziroma izogibanje ...

Kdo je kriv za to luknjo, je za Autonews neuradno komentiral specialist za preizkušanje motorjev, meritve in razvoj. Po njegovih besedah so za zakonske luknje krivi tako avtomobilski proizvajalci kot politika, ki je pisala zakon, oboji so natančno vedeli, za kaj gre. Pred devetimi leti je bil v Bruslju sprejet zakon o homologaciji osebnih motornih vozil, ki je prepovedoval uporabo posebne programske opreme, ki bi kakorkoli zmanjšala učinkovitost delovanja naprav za merjenje izpustov.

... pod pretvezo varnosti

Obenem pa so dodali dopolnilo zakona, ki omogoča uporabo programske opreme v razmerah, ko bi lahko pripomogla k varnosti avtomobila in trpežnosti motorja, kljub temu da hkrati zmanjša ali povsem ustavi delovanje naprav za čiščenje izpušnih plinov. To dopolnilo je proizvajalcem ponudilo možnost uporabe programske opreme v skoraj vsaki situaciji, kot izgovor pa so najpogosteje uporabili varnost. Renault, Suzuki in Hyundai so denimo opremo uporabili pri višjih temperaturah, s tem pa so zaščitili motor pred okvaro, poroča poslovni spletni portal.

Strožji zakoni, skoraj nobenega učinka

Posledica je močno povečan razpon med laboratorijskimi in v prometu izmerjenimi izpusti toplogrednih plinov, predvsem pri dizelskih motorjih spornega dušikovega oksida. Čeprav okoljski predpisi Euro6 danes dovoljujejo precej manjše izpuste dušikovega oksida kot pred leti, se količina izpustov v prometu ni občutneje zmanjšala, povečalo se je le razhajanje med uradnimi in realnimi izpusti. Po zapisu Autonewsa so najsodobnejši dizelski motorji evropskih proizvajalcev laboratorijske vrednosti v prometu presegli za sedemkrat, leta 2005 pa le za trikrat. To ne velja le za Volkswagen, ampak še za številne druge proizvajalce, je dokazal preizkus mednarodnega odbora za čist promet (ICCT). Po njihovih podatkih je le en dizelski motor po meritvah WLTC, ki ponazarjajo izpuste v realnem prometu, ustrezal laboratorijskim vrednostim. Najslabši pa so jih presegli tudi za 24- oziroma 25-krat.

Drage in poceni naprave za čiščenje

Vicente Franco, višji raziskovalec pri ICCT, je rezultate pojasnil z uporabo različnih naprav za čiščenje izpušnih plinov pri dizelskih motorjih. Naprave, ki za ta namen uporabljajo sečnino (adblue), so drage in zahtevne za vgradnjo, saj zahtevajo dodatno posodo za tekočino adblue, so pa ob tem bolj učinkovite. Naprave LNT pa so cenejše in manj učinkovite, ob tem povečajo porabo goriva.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
Avto
AvtoMiloš Milač Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu… 27

To je pred odprtjem ženevskega avtosalona napovedal Matthias Müller, predsednik uprave Volkswagna, ki je jeseni 2015 zagrešil prevaro z dizelskimi motorji in za odpravo posledic afere plačal že prek 30 milijard evrov

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji

FINANCE
Avto
Delnice Volkswagna – kot da škandala sploh ne bi bilo
Avto
AvtoAlbina Kenda Delnice Volkswagna – kot da škandala sploh ne bi bilo 2

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal
Avto
AvtoAlbina Kenda Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal 5

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Manager
Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav
Manager
ManagerSabina Petrov Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav

45 tisoč oškodovancev zaradi afere Dieselgate je v Sloveniji, kažejo podatki Zveze potrošnikov Slovenije.

FINANCE
Avto
Padla je odločitev: nemška mesta smejo omejiti promet z dizelskimi vozili
Avto
AvtoAlbina Kenda Padla je odločitev: nemška mesta smejo omejiti promet z dizelskimi vozili 16

Nemško sodišče, ki je danes odločalo o usodi dizlov v nemških mestih, je odločilo, da so prepovedi prometa v mestnih središčih zakonite

FINANCE
Avto
Volkswagnu težave ne pridejo do živega