Pri Tesli so v puščavi Nevade odprli Gigatovarno, v kateri bodo gradili baterije za svoje električne avtomobile. V podjetju že dolgo uvažajo baterije iz Azije, ker pa načrtujejo proizvodnjo 500 tisoč avtomobilov letno, jih bodo morali izdelovati sami. Že v letu 2020 naj bi njihove potrebe presegle število baterij, ki jih je bilo leta 2013 proizvedenih po vsem svetu.
Del proizvodnje naj bi zagnali do konca leta
Z deli na tovarni so začeli junija leta 2014, načrtujejo pa, da bo partner Panasonic baterijske celice v tovarni začel proizvajati že do konca tega leta. Trenutno Panasonic v neprodušno zaprti tovarni v prostorih kjer nadzorujejo vlažnost zraka, namešča stroje in robote. Za zdaj v Gigatovarni Tesla sestavlja le baterije za domove in industrijske izdelke za skladiščenje energije. Teslove baterije za Model S in Model X se trenutno proizvajajo na Japonskem.
Tako Panasonic kot Tesla bosta v isti zgradbi upravljala vsak svoj del obrata. Panasonic bo proizvajal baterijske celice, Tesla pa jih bo sestavila v baterijske pakete. V Tesli ne razkrivajo koliko jih stane proizvodnja baterij, vendar obljubljajo, da bodo s proizvodnjo pod eno streho, ceno znižali za 30 odstotkov. Trenutno je končanih 14 odstotkov tovarne. Povsem mogoče je, da bo Tesla Gigatovarno zgradila tudi v Evropi, na Kitajskem in v Indiji, kjer bo potreba po baterijah velika, pravi Elon Musk.
evrov je vrednost celotne naložbe.
35 gigavatnih ur
letne proizvodnje kapacitete baterij.
0,54 kvadratnega kilometra
bo površina tovarne, ko bo končana.
6.500 novih delavnih mest
Gigatovatna je locirana strateško, le nekaj ur vožnje stran od tovarne v Freemontu v Kaliforniji, kjer izdelujejo Model S in Model X, ter kjer bodo baterije vgrajevali v novi Model 3. Surovine kot so litij, bodo dostavljali z vlakom, sicer ne direktno iz rudnika, vendar iz oskrbovalne verige, ki se začne nedaleč stran. V podjetju upajo, da bodo v tovarni do leta 2018 lahko zgradili dovolj baterij za proizvodnjo 500 tisoč avtomobilov letno. Prvotno so ta cilj želeli doseči do leta 2020, vendar so načrte s pospešitvijo gradnje delov tovarne in zgodnejšo vgradnjo opreme pospešili za dve leti.
Sedaj načrtujejo, da bodo do leta 2020 v Gigatovarni zadostili proizvodnji baterij za milijon in pol vozil letno. Ob tem velik del proizvodnje baterij ne bo namenjen avtomobilom, temveč stacionarnim baterijskim paketom za domove, po katerih povpraševanje naj bi rastlo hitreje kot po električnih avtomobilih.
V notranjosti rdeče opornice zagotavljajo varnost v primeru uničujočega potresa. Kljub temu, da tovarna na prvi pogled deluje kot ena zgradba, jo zaradi dodatne zaščite pred potresi gradijo kot niz ločenih objektov. Objekti imajo štiri nadstropja, ki pa so ponekod v notranjosti urejeni v dve ali tri etaže, da omogočajo namestitev višjih strojev in robotov. Ti bodo opravljali večino dela, ker pa vsega vseeno ne morejo narediti, bo v tovarni, ko bo ta obratovala z vsemi zmogljivostmi, zaposlenih okoli 6.500 ljudi.
Kako tovarna zgleda v notranjosti si lahko ogledate v spodnjem videu: