»Prodaja avtomobilov v Sloveniji raste že dve leti, zato je čas, da se k nam vrne avtomobilski salon,« je prepričan predsednik sekcije ADS Marjan Murn. Po 11 letih bo razstava vozil aprila prihodnje leto, tokrat spet v Ljubljani.
Murn pojasnjuje, da prodaja avtomobilov v Sloveniji raste že zadnji dve leti, vrača se optimizem, kar je odlično tudi za slovensko gospodarstvo, zato je po njegovem mnenju po tako dolgem premoru napočil čas za avtomobilski salon. Kljub velikemu vložku avtomobilskih distributerjev - zadnji avtomobilski salon leta 2006 v Celju je distributerje stal okoli pet milijonov evrov - Murn verjame, da se organizacija splača, saj ima salon lahko velike trženjske učinke. Aprila prihodnje leto želijo distributerji avtomobilov na Gospodarsko razstavišče privabiti sto tisoč obiskovalcev. To bodo po Murnovih besedah obiskovalci, ki jih lahko obravnavajo enako kot obiskovalce njihovih prodajnih salonov. »Prepričan sem, da si ljudje želijo videti nove avtomobile, moramo jim pripraviti zanimivo predstavitev, jim pokazati novosti ... Danes ni dovolj le biti aktiven v naših prodajnih salonih, temveč je treba iti med ljudi - in avtosalon je odlična priložnost, da se avtomobilisti približamo ljudem, našim potencialnim kupcem,« pojasnjuje sogovornik.
Prodajni ali razstavni, je še odprto
V sekciji ADS se še odločajo, ali bo to le razstavni ali tudi prodajni salon, kot denimo salon v Beogradu, to odločitev bodo sprejemali letos jeseni. Nobenega dvoma pa ni več, da bo salon v Ljubljani. Člani sekcije ADS, distributerji avtomobilskih znamk v Sloveniji, so enotno podprli izvedbo salona na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani. Po Murnovih besedah so bile poleg lokacije v glavnem mestu odločilne tudi zelo dobra ponudba Gospodarskega razstavišča, cena kvadratnega metra in ugodna cena vstopnic. Poudaril je še, da bodo nečlani sekcije, znamke Opel, Kia, Volvo in Ssangyong, plačali višjo ceno najema kot člani.
Salon znova v Ljubljani
Na razpis se je prijavil tudi Celjski sejem, organizator zadnjega avtomobilskega salona, a je izpadel že v prvem krogu, po oddaji ponudbe. »Nekoliko sem razočaran, da nismo imeli možnosti pogajanj, saj smo odlično izpeljali zadnji salon, kar je leta 2006 potrdila tudi sekcija ADS. Salon je leta 2006 obiskalo rekordnih 83 tisoč obiskovalcev, več kot kateregakoli prej v Ljubljani,« nam je povedal Pangerl in izrazil še nekaj dvomov o primernosti Gospodarskega razstavišča, kjer je avtomobilski salon sicer potekal 22-krat, za izvedbo tako velikega projekta.
Danes ni dovolj le biti aktiven v naših prodajnih salonih, temveč je treba iti med ljudi - in avtosalon je odlična priložnost, da se avtomobilisti približamo ljudem, našim potencialnim kupcem.
Logističen izziv
»Gospodarsko razstavišče ni sposobno premagati logističnega izziva, pretovora in dostave avtomobilov v tako kratkem času, poleg tega Ljubljana ni sposobna pogoltniti dodatnih od sedem do deset tisoč avtomobilov na dan, ki bodo prišli na salon, že zdaj je gneča,« se je pridušal Pangerl. Murn pa je njegove pomisleke zavrnil s prepričanjem, da težav z logistiko in gnečo ne bo. »Avtomobilski salon bo izveden takoj po sejmu Dom, zato nam bodo na voljo dodatne razstavne površine v obliki montažnih objektov. Pretovor in dostava vozil ter morebitna gneča bodo z dobro logistično organizacijo obvladljivi, tudi zato, ker bomo terminsko salon raztegnili na predvidoma sedem dni, za primerjavo naj navedem, da je letos v Zagrebu trajal le pet dni,« je pojasnil Murn.
Sekcija ADS je še v letih 2007 in 2008 resno razmišljala o vnovični pripravi avtomobilskega salona. Leta 2007 je na razpisu za organizacijo že izbrala Celjski sejem in svojo odločitev pojasnila, da so Celjani ponudili boljšo infrastrukturo, organizacijsko podporo in nižje cene najema prostorov. Konec leta 2008 pa je sekcija zaradi gospodarske krize sklenila, da je takšna prireditev predraga, zato jo je prestavila za nedoločen čas.
Pet milijonov evrov za mega predstavo
In koliko stane izvedba? Marjan Murn o natančnih številkah ne želi govoriti. Sodeč po izjavah po zadnjem salonu, večje znamke za udeležbo odštejejo tudi nekaj sto tisoč evrov. Po naših izračunih pa takšen salon vse avtomobiliste skupaj stane okoli pet milijonov evrov. Stroške v nebo potisnejo predvsem drage kulise na razstavnih prostorih, najem avtomobilov, arhitekti in številni drugi stroški. »Najemnina razstavnih prostorov pomeni majhen delež celotnega stroška, je leta 2006 pojasnil takratni direktor Toyote Slovenije in zdajšnji župan Kranja Boštjan Trilar.
Preberite si še:
Avtomobilski saloni - ogrožena vrsta
Celju je uspelo, Ljubljana ostaja v boju za salon
Največji avtomobilistični dogodek doživel velik uspeh
Draga razstava pločevine v Celju