Volkswagen je v prvi polovici leta zaslužil 7,5 milijarde evrov, kar predstavlja 7-odstotno rast. V istem obdobju lani so zabeležili 6,82 milijarde evrov dobička. V podjetju so dodatni 2,2 milijarde evrov sredstev rezervirali za poravnave v aferi prirejanja izpustov. Končni polletni dobiček tako znaša 5,3 milijarde evrov, s čimer so v podjetju zadovoljni.
Dodatni ukrepi se nanašajo predvsem na pravna tveganja v ZDA, kjer bi stroški škandala z izpusti lahko zrasli na skupaj več kot 18 milijard evrov. Volkswagen je lani septembra priznal, da so na več kot 11 milijonov dizelskih vozil po vsem svetu namestili nelegalno programsko opremo. Okoli 16,2 milijarde evrov so v podjetju rezervirali za plačilo tehničnih popravkov, odkupov vozil in sodnih stroškov. Koncern je v lanskem letu zato prvič po letu 1993 zabeležil čisto izgubo v višini 1,58 milijarde evrov.
Volkswagen z rezanjem stroškov pleza iz krize
Zasluge za izboljšanje uspešnosti poslovanja koncerna gredo blagovni znaki Volkswagen, ki je največja po prodaji, boljši prodaji avtomobilov v Evropi, zniževanju stroškov in boljši flotni prodaji vozil. Poslovni rezultati kažejo, da Volkswagen okreva, kljub temu, da se družba še naprej bori s pravnim posledicami škandala. »Številke kažejo rekorden rezultat v drugem trimesečju, kar je spektakularno, glede na vse s čimer se v podjetju soočajo,« pravi analitik Jürgen Pieper.
Nemški velikan se v celi skupini ukvarja z rezanjem stroškov, še posebej pa se posveča Volkswagnu, katerega profitne marže že dolgo zaostajajo za japonskim tekmecem Toyoto. Analitiki opozarjajo, da bo veliko odvisno od sedanjih pogovorov med vodstvom in sindikati. Te namreč vztrajajo pri stalnih proizvodnih kvotah in naložbah, ki bi lahko omejile prihranke.
Tožbe v ZDA: Nove odškodnine?
Generalni državni pravobranilec zveznih držav New York, Maryland in Massachusetts je v torek napovedal tožbe, saj naj bi goljufanje segalo vse do leta 1999, za kar naj bi vedeli inženirji in vodstvo podjetja. Za nelegalno priklopno napravo naj bi vedela tako Winterkorn in Müller. V Volkswagnu so nasprotno trdili, da je bila prevara delo majhne skupine zaposlenih.
Prejšnji mesec so v podjetju z ameriškimi organi dosegel dogovor o odškodnini oziroma poravnavi, ki bo podjetje stala več kot 13,6 milijarde evrov. Volkswagen se za sedaj uspešno upira pozivom evropskih skupin potrošnikov in politikov za nadomestilo približno 8,5 milijona prizadetim evropskim kupcem. Zaradi visokih odškodnin, izplačanih v ZDA, si česa podobnega ne moremo privoščiti tudi v Evropi, je eno od pojasnil šefa Volkswagna Matthiasa Müllerja.
Preberite tudi: