V Kaliforniji je odbor za kakovost zraka (CARB), zavrnil Volkswagnov predlog za popravilo trilitrskih šestvaljnih dizelskih motorjev. CARB je v pismu družbama Volkswagen in Porsche zapisal, da je predlagani program popravila, ki zadeva okoli 16 tisoč avtomobilov prodanih v Kaliforniji, nepopoln, znatno pomanjkljiv in daleč od izpolnjevanja zakonskih zahtev, ki bi vozila vrinila v oglaševano konfiguracijo. Že februarja so Volkswagnovo pismo, v katerem naj bi pojasnili, kako vozila ne izpolnjujejo zakonskih zahtev, v odboru zavrnili in ga označili kot pomanjkljivo.
Odločitev odbora je korak nazaj za nemški koncern, kjer so bili prepričan, da bodo vozila Porsche, Volkswagen in Audi s trilitrskim dizelskim motorjem, popravili le s posodobitvijo programske opreme. Trilitrski dizelski motor ni bil del pogajanj z ameriškimi upravnimi organi od začetka leta 2016. Poravnava napovedana konec junija obsega le avtomobile z dvolitrskim dizelskim motorjem.
Kako stroškovno učinkovito popraviti »čiste dizle«?
Odgovor kalifornijskega odbora je presenečenje, saj so pri Volkswagnu v preteklosti omenjali, da pričakujejo, da bo popravilo 3.0 TDi motorjev enostavno. Odločitev CARB otežuje položaj koncernu, ki poskuša najti stroškovno učinkovito rešitev popravila 16 tisoč vozil registriranih v Kaliforniji, skupno pa naj bi bilo v ZDA takšnih vozil okoli 85 tisoč.
Odziv CARB meče slabo luč na sposobnost Volkswagna, da popravi svoja vozila, hkrati pa so družbo kritizirali, ker ni razkrila več informacij o tem, kako naprava goljufa na testih izpustov. V pismu je CARB še zapisal, da Volkswagen vozil ne popravlja dovolj hitro.
Za zdaj niti CARB, niti zvezna Agencija za zaščito okolja (EPA), še ne omenjata odkupa vozil. Gre za prestižna osebna dizelska vozila Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne, in Audi Q5, Q7, A6, A7 in A8, modelnega leta od 2009 do 2016. V primeru, da ne bi našli primerne rešitve, pa bi lahko prišlo do odkupa prestižnih vozil, ki bi še krepko povišala stroške afere z izpusti.
Zakaj v Evropi kupci ne bodo deležni odškodnin, smo pisali v članku: Šef VW odločen: Evropski kupci ne bodo dobili odškodnine.
Preberite tudi: