Ford ecosport in kuga sta v Sloveniji za družbo dobila še velikega brata, ki sliši na ime edge. Ford z njim vstopa tudi v razred premium športnih terencev, edge pa z udobjem, prostornostjo, dolgim seznamom serijske opreme in ceno od 46.300 evrov s popustom naprej ne želi igrati zgolj obrobne vloge. Letos naj bi našel 30 kupcev, prihodnje leto pa 60.
Edge sicer ni novost, drugo generacijo so predstavili pred dobrima dvema letoma, v ZDA pa žanje precejšen uspeh. Na evropske ceste je zapeljal lani, zdaj pa je stekla prodaja tudi pri nas.
Ford s tem zaokroža svojo ponudbo navzgor, saj je edge najdražji model v ponudbi. Pri Fordu zanj obljubljajo eno najboljših voznih dinamik v razredu skupaj z udobjem, prostornostjo in sodobnimi tehnologijami, bolj kot na terenu (20-centimetrski odmik od tal, nekaj plastičnih zaščit karoserije) pa naj bi se izkazal z udobjem.
Čeprav je Ford edge precej obilen terenec - v dolžino meri 4,81 metra, v širino X metra in v višino 1,69 metra - z opremo in pogonom vse prej kot komplicira.
Na voljo sta opremi Titanium ali Sport, dva motorja (150- in 210-konjski turbodizel), 6-stopenjski ročni (šibkejši) ali samodejni Powershift menjalnik (močnejši biturbo motor), za prenos moči na cesto pa vedno poskrbi inteligentni štirikolesni pogon. Ta v osnovi poganja prednji kolesni par, po potrebi pa do 70 odstotkov navora spravi na zadnjo os ter do 100 odstotkov na posamezno kolo.
- Cenik - Ford edge (0 KB)
Sport paket avto podraži za okoli 1.700 evrov, zastopnik pa pri vseh različicah ponuja popust v višini 3.400 evrov. Na voljo je 13 barv karoserije, šest različnih oblazinjenj in štiri vrste platišč v dimenzijah 19 in 20 palcev. Prostornina prtljažnika v osnovi znaša 602 litra, s podiranjem sedežev se poveča do 1.847 litrov, v notranjosti pa je dovolj prostora za pet potnikov.
Po besedah Davida Juriča, direktorja Summit Motorsa kot zastopnika znamke pri nas, je edge dobro pripravljen, da stopi v boj z nemškimi tekmeci (Audi Q5, BMW X3 in Mercedes GLC), obenem pa je dovolj velik, udoben, zmogljiv in prestižen, da bo premamil tudi direktorje.
Ford edge se že na prvi pogled loči od tekmecev, poleg drzne oblike pa je med aduti tudi bogat nabor serijske opreme. Ta med drugim obsega navigacijo, dvopodročno klimo, klimatizirana sedeža (hlajenje in ogrevanje), vzvratno kamero, tempomat s prilagajanjem omejitvam hitrosti ter 19-palčna platišča.
Različica Sport je še bolj atraktivna, k čemu pripomorejo 20-palčna platišča, športni zaključek izpušne cevi in agresivnejši odbijači, kupec pa za svoj denar dobi tudi Fordov Sync z glasovnim upravljanjem ter moderne varnostno-asistenčne sisteme, kot je sistem za preprečevanje naleta pri nizkih hitrostih s funkcijo prepoznavanja pešcev, zaščita pred prevračanjem, pomoč pri ohranjanju smeri na voznem pasu ter prepoznavanje prometnih znakov.
Na predstavitvi so poudarili, da je edge tudi prvi Ford s prilagodljivim volanskim mehanizmom, ki omogoča za 30 do 40 odstotkov manjši napor pri vrtenju volana. Med posebnostmi pa velja izpostaviti tako imenovani sistem za aktivni nadzor šumov, ki s pomočjo treh mikrofonov zaznava neželene zvoke motorja v notranjosti in jih izniči z nasprotnimi zvočnimi valovi iz zvočnega sistema.
Foto: Ford