Avto

Kaj dejansko zmoreta hibridna orjaka s sanjsko porabo

Primerjalni test: Lexus RX450h proti BMW X5 xDrive 40e iPerformance

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.06.2016 23:31
Čas branja: 4 min
Kaj dejansko zmoreta hibridna orjaka s sanjsko porabo
Pionir sodobne hibridne dobe lexus RX450h (levo) s klasičnim 3,5 litrskim V6 motorjem in dvema elektro motorjema brez zunanjega polnjenja in BMW X5 xDrive 40e iPerformance z dvolitrskim štirivaljnim turbomotorjem ter elektro motorjem na zunanje polnjenje.

Prek tristoglava konjenica, vsak zase debeli dve toni mase in poraba, ki se je ne bi sramovali niti mestni malčki. V primeru BMW le 3,3 litra, lexus obljublja bolj realnih 5,3 litra. Preverili smo, ali držita obljube in kateri je boljši.

Hibridi, priključni in klasični, so posledica neusmiljenih okoljskih predpisov. V Evropi bodo denimo povprečni izpusti leta 2021 le 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Če prevedemo v litre, to pomeni manj kot štiri litre!

To bo mogoče doseči z majhnimi avti ali povsem električnimi. Velikani, kot sta lexus RX450h in BMW X5, pa, ne da bi lastnike ob tem prikrajšala za motorni luksuz, pa rešitev iščejo v hibridih - klasičnih in priključnih.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Kako orjake navaditi varčevanja

Zakaj gre? Če bencinskemu motorju pritakneš električnega, pridobiš odzivnost pri speljevanju, poraba in izpusti pa se zmanjšajo. Po drugi strani se poveča masa avta (baterija in dodaten motor) ter seveda cena. Rešitev je več, majhna baterija zmogljivosti dveh kilovatnih ur, ki se napaja z generatorjem, in močna električna motorja v lexusu ali velika in težka baterija zmogljivosti devet kilovatnih ur v BMW X5. Preizkusili smo obe.

Galerija: lexus RX450h

Preprost in res učinkovit Lexusov pogon

Začnimo s pionirjem sodobne hibridne dobe - lexusom RX450h, ki se v takšni obliki vozi že v drugi generaciji. V zadnji še vroči RX ponuja 3,5-litrskega šestvaljnega bencinarja, ki mu pri pogonu pomagata dva električna motorja s skupno močjo 183 kilovatov, skupna sistemska moč je 230 kilovatov. Šibkejši med njima poganja zadnji kolesi, zato je RX tudi štirikolesno gnan. V praksi so številke nedosegljive, a tudi niso zelo daleč. Na kar zahtevni 300-kilometrski poti smo pri RX450h izmerili povprečje 7,7 litra, kar je odličen rezultat glede na zmogljivosti in maso skoraj 2,2 tone.

RX 450h se premakne neslišno, v mestu se na božanje plina odzove z večinoma električnim pogonom, na odprti cesti pa si stroji podajajo roko, ko deluje bencinski, generator polni baterije. Ob polnem plinu delujeta oba pogona, RX do stotice pospeši v manj kot osmih sekundah, ob tem pa kljub brezstopenjskemu menjalniku CVT nevsiljivo in nemoteče grgra. Prijetna in učinkovita hibridna izkušnja torej, v celoti brez odpovedovanja.

Galerija: BMW X5 xDrive 40e iPerformance

Visoke obljube BMW, drugačna realnost

BMW se je hibridne dobe lotil z elektromotorjem na zunanje polnjenje, ki vsaj v teoriji prinaša boljše rezultate. Srce pogona je dvolitrski štirivaljni turbo bencinar s 180 kilovati, pomaga pa mu elektromotor s 83 kilovati (skupna moč je enaka kot pri RX, torej 230 kilovatov), ki se napaja iz baterije z zmogljivostjo devet kilovatnih ur, pogon je pravi štirikolesni, neodvisno od napolnjenosti baterije. Ko je ta polna, se 2,3 tone težak SUV premakne z lahkoto in odzivnostjo mestnega avta, zgolj z elektromotorjem boste brez težav sledili prometu in v praksi naredili dobrih 20 kilometrov. Če boste previdni, boste neslišno dosegli hitrost 130 kilometrov na uro. Po kratki vožnji priklop na elektriko, če imate to možnost, polnjenje traja od tri do štiri ure.

Baterijo pa lahko napolnite tudi v programu save kar med vožnjo, a se v tem primeru poraba bencina opazno poveča. Če nimate možnosti pogostega priklopa na elektriko, bo X5 40e deloval kot klasičen hibrid, torej kot lexus RX450h. V tem primeru sodelovanje elektro- in bencinskega motorja deluje enako brezhibno kot v japoncu, klasičen osemstopenjski samodejni menjalnik ponuja še nekaj več akustičnega udobja, saj motorja ne vrti v višje vrtljaje. Majhen dvolitrski motor v X5 pa kljub skromnosti brez težav, predvsem zaradi ravne krivulje navora, sledi šestvaljniku v RX450h, le njegov zvok je bolj skromen, a prijetno uglašen. Davek na zasnovo in večjo maso pa izstavi poraba, ki je na enaki poti pri X5 znašala 9,6 litra, ob tem da smo se na 300-kilometrsko preizkušnjo podali s polno baterijo. Poln plin je razpon do japonca še povečal, saj je BMW spil 15, lexus RX450h pa le dobrih 11 litrov. Uradna poraba X5 je le 3,3 litre, znižana pa je tudi s pomočjo odpustka evropskih uradnikov, ki nagrajujejo le priključne hibride.

Kako primerljiva sta na drugih področjih

BMW X5 xDrive 40e iPerformance
Foto: Miloš Milač

Z vidika pogona je tehnika v lexusu bolj učinkovita, BMW bo prihranke omogočil le, če da boste baterijo redno polnili, za to pa sta potrebna čas in dostopna infrastruktura. A zgolj pogon ne more biti glavni razlog za izbiro enega ali drugega tekmeca, zato opozarjamo še na druge razlike med njima. Po velikosti sta orjaka podobna, merita okoli 4,9 metra, podobno razkošna pa sta tudi njuna kabina in prtljažnik (pri BMW je zaradi večje baterije nekaj skromnejši). BMW ob tem ponudi ergonomsko malce boljšo in tehnično bolje dodelano voznikovo okolje z izvrstnimi (doplačljivimi) sedeži, bolj natančnim volanom, brezhibnim menjalnikom in tudi pogonskim sklopom, ki ponudi več veselja v vožnji.

lexus Rx450h

Lexus je mehkejši, nežnejši in bolj razkošen, po materialih je bolj prestižen in se s tega vidika približuje sedmici. Razvaja še s 12,3-palčnim zaslonom, ki ga upravljamo z miško, največjim prikazovalnikom na prednje steklo in udobnejšimi, a manj oprijemljivimi sedež. V vožnji je tišji in bolj razvaja. Tudi med zavoji je RX v primerjavi s predhodnikom bistveno bolj natančen, a ne tako kot X5. Na manj utrjenih terenih pa pride do izraza le občasen pogon na zadnja kolesa, X5 ima stalni štirikolesni pogon. Pri osnovni ceni so razlike med njima skromne, lexus RX450h stane slabih 70, BMW X5 xdrive 40e pa 75 tisočakov. Dodajanje opreme, pri BMW s cenika, pri lexusu pa s pomočjo paketov, pa prepad med njima poveča. Če X5 40e opremite na raven lexusa RX450h s paketom luxury (ta stane 87.600 evrov), bo njegova cena presegla sto tisočakov.

Zakaj vzeti lexusa, zakaj BMW?

lexus RX450h in BMW X5 Xdrive 40e
Foto: Miloš Milač

Za tistega, ki bi rad tehniko uporabljal brez privajanja ali odpovedovanja, ob tem pa od velikega luksuznega terenca pričakuje predvsem udobje in nekaj drugačnosti, je lexus RX450h precej boljša izbira kot X5. Ta se po drugi strani izkaže z več športnega duha, boljšim pogonom in menjalnikom ter varčevalnim potencialom, le izkoristiti ga je težko.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
(video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV 4

Japonski Lexus je pred uradno predstavitvijo na ženevskem avtosalonu razkril nekaj podrobnosti novega kompaktnega športnega terenca UX, na trgu bo predvidoma konec letošnjega leta

FINANCE
Avto
Gostoljubje iz prve roke
Avto
AvtoMiloš Milač Gostoljubje iz prve roke

Obiskali smo Lexusovo prestižno letališko ložo Lounge by Lexus na terminalu A bruseljskega letališča, s katero želi japonska znamka potencialnim kupcem nekoliko subtilneje zlesti pod kožo. Vstop vanjo imajo imetniki srebrnih in zlatih kartic združenja Star Alliance in vozovnic poslovnega razreda.

FINANCE
Avto
Nov prostor za okoljskega velikana
Avto
AvtoJanez Kovačič Nov prostor za okoljskega velikana

Lexus RX je v L-izvedbi 11 centimetrov daljši in s šestim oziroma sedmim sedežem, zato tudi težji, pa za približno tri tisoč evrov dražji od krajše izvedenke

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž
Avto
AvtoMiloš Milač Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž 4

V ljubljanskem salonu Lexusa so nam pokazali, kaj pomeni prava gostoljubnost

FINANCE
Avto
Lexusov luksuz za manjše množice
Avto
AvtoMiloš Milač Lexusov luksuz za manjše množice

Bili smo na evropski premieri novega lexusa ES, naslednika GS, ki se bo januarja 2019 v Slovenijo pripeljal kot zanimiva alternativa BMW serije 5, mercedes-benzu E, audiju A6 in volvu S90

FINANCE
Avto
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice
Avto
AvtoMiloš Milač (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice 4

Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)