Avto

V 80 dneh okoli sveta z elektromotorjem iz Radomelj

Nizozemska ekipa STORM Eindhoven je okoli električnega motorja izumitelja Romana Sušnika zgradila motocikel, ki bo v 80 dneh obkrožil svet

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.06.2016 23:30
Dopolnjeno: 23.06.2016 01:07
Čas branja: 2 min
V 80 dneh okoli sveta z elektromotorjem iz Radomelj
Inovator iz Radomelj Roman Sušnik (družba Emrax) je za storm pulse prispeval električni motor s stalno močjo 35, trenutno pa 70 konjskih moči. O njegovi vzdržljivosti na poti okoli sveta ne dvomi. »Dokazal se je v letalstvu, tam je zanesljivost vse!«
Fotomontaža: Sandi Baumkirher

Električni motor Romana Sušnika bo poganjal nizozemski motocikel na rekordni vožnji okoli sveta. V 80 dneh bo ekipa prevozila 26 tisoč kilometrov.

Roman Sušnik, inovator iz Ljubljane in lastnik podjetja za izdelavo električnih motorjev Emrax (nekdanji Enstroj), se pripravlja na nov podvig. Skupina 23 študentov nizozemske univerze za tehnologijo je sestavila motocikel, vanj vgradila elektromotor Romana Sušnika (Emrax) in si postavila cilj, da z njim v 80 dneh obkroži svet. Motocikel storm pulse so zasnovali sami. Nanj so nataknili Dunlopove turne pnevmatike roadsmart III, sprednja lahko prevozi kar 82 odstotkov več kilometrov od povprečja največjih tekmecev. Osrednji del motocikla pa je elektromotor slovenskega inovatorja Romana Sušnika iz družbe Emrax iz Radomelj, ki je znan izdelovalec elektromotorjev za letala (dobavlja jih tudi Pipistrelu). Njegovi motorji poganjajo tudi avtomobile, tovornjake, avtobuse, čolne, ladje, kmetijske stroje, elektrarne, industrijske stroje in robote.

Okvar se ne bojim, pravi Sušnik

Sušnik je za STORM pripravil motor s 35 stalnimi oziroma 70 trenutnimi konjskimi močmi ter navorom med 120 in 240 newtonmetrov, ki se napaja iz litij-ionskih baterij zmogljivosti 28,5 kilovatne ure. Sušnika na rekordni poti morebitne okvare ne skrbijo. »Naš motor emrax 228 se je že izkazal v letalstvu, kjer je zanesljivost nujna. Ne dvomim, da ne bi zdržal poti okoli sveta,« je komentiral in dodal, da je njegov motor boljši od tekmecev zaradi posebnega hladilnega sistema, ki motorju omogoča veliko večjo konstantno moč.

storm-pulse-2.1466620179.jpg
Motocikel storm pulse je izdelala skupina nizozemskih študentov, z njim se bodo sredi avgusta letos odpravili na 26 tisoč kilometrov dolgo pot okoli sveta, ki jo želijo prevoziti v 80 dneh. Prek platforme za množično financiranje želijo zbrati 40 tisoč evrov, ta hip so na pol poti.

S polno baterijo do 380 kilometrov na dan

Ekipa STORM se bo z motociklom sredi avgusta letos odpravila na 26 tisoč kilometrov dolgo pot okoli sveta, želijo jo prevoziti v pravljičnih (iz časov Julesa Verna) 80 dneh in tako dokazati potencial elektromobilnosti. Motocikel storm pulse po njihovih navedbah zmore s polno baterijo prevoziti 380 kilometrov, ekipa pa si je naložila, da dnevno prevozi 500 kilometrov. Baterija je modularne zasnove, zato jo je mogoče zamenjati v sedmih minutah. Na krajših razdaljah bodo denimo uporabili le manjši baterijski modul, motocikel bo tako lažji in bolj obvladljiv. Na klasični vtičnici se celoten sklop baterij polni osem ur, na hitri pa se do 80 odstotkov napolni v 38 minutah. Motocikel brez baterije tehta 160 kilogramov, z njo pa verjetno še enkrat toliko. Do sto kilometrov na uro pospeši v petih sekundah in zmore največjo hitrost 160 kilometrov na uro.

Kaj načrtuje inovator iz Radomelj

Roman Sušnik ta hip izdela okoli 50 elektromotorjev na mesec. V družbi Emrax so trije redno zaposleni, štirje delavci pa prek lastnih espejev delajo v proizvodnji. V preteklosti se je z večjimi proizvajalci že pogovarjal o množični proizvodnji, pred štirimi leti je denimo zavrnil Siemens, še vedno pa tehta, ali naj izdelavo prepustiti partnerju ali jo zažene sam. Sušnik 99 odstotkov motorjev izvozi, pred kratkim je za znamko Emrax vložil mednarodno patentno prijavo, hkrati pa se pripravlja na prijavo na razpis za nepovratna sredstva ministrstva za finance, ki jih potrebuje za nadaljnji razvoj motorjev.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Transport in logistika
Norvežani hočejo potniška letala na elektriko
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Norvežani hočejo potniška letala na elektriko 10

Do leta 2040 hočejo na Norveškem vse polete, ki so krajši od ure in pol, opraviti z električnimi letali

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Hyundai predstavil električni SUV z dosegom skoraj 500 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Hyundai predstavil električni SUV z dosegom skoraj 500 kilometrov 7

Zmogljivejša različica kone electric ima 150 kilovatov, do stotice pospeši v 7,6 sekunde, zmore 167 kilometrov na uro največje hitrosti, ponuja 395 newtonmetrov navora, motor pa se napaja iz 64-kilovatne baterije. Doseg med polnjenji je kar 470 kilometrov.

FINANCE
Avto
Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
Avto
AvtoMiloš Milač Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu… 27

To je pred odprtjem ženevskega avtosalona napovedal Matthias Müller, predsednik uprave Volkswagna, ki je jeseni 2015 zagrešil prevaro z dizelskimi motorji in za odpravo posledic afere plačal že prek 30 milijard evrov

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

Moje finance
Razno
(video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 
Moje finance
RaznoAleš Novak (video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 

Gneča na poti do službe. In to vsak dan. To je moja najhujša mora. Zato sem preveril, kako najhitreje in seveda tudi najceneje v jutranji konici od doma do pisarne, kar je približno pet kilometrov.