Električni motor Romana Sušnika bo poganjal nizozemski motocikel na rekordni vožnji okoli sveta. V 80 dneh bo ekipa prevozila 26 tisoč kilometrov.
Roman Sušnik, inovator iz Ljubljane in lastnik podjetja za izdelavo električnih motorjev Emrax (nekdanji Enstroj), se pripravlja na nov podvig. Skupina 23 študentov nizozemske univerze za tehnologijo je sestavila motocikel, vanj vgradila elektromotor Romana Sušnika (Emrax) in si postavila cilj, da z njim v 80 dneh obkroži svet. Motocikel storm pulse so zasnovali sami. Nanj so nataknili Dunlopove turne pnevmatike roadsmart III, sprednja lahko prevozi kar 82 odstotkov več kilometrov od povprečja največjih tekmecev. Osrednji del motocikla pa je elektromotor slovenskega inovatorja Romana Sušnika iz družbe Emrax iz Radomelj, ki je znan izdelovalec elektromotorjev za letala (dobavlja jih tudi Pipistrelu). Njegovi motorji poganjajo tudi avtomobile, tovornjake, avtobuse, čolne, ladje, kmetijske stroje, elektrarne, industrijske stroje in robote.
Okvar se ne bojim, pravi Sušnik
Sušnik je za STORM pripravil motor s 35 stalnimi oziroma 70 trenutnimi konjskimi močmi ter navorom med 120 in 240 newtonmetrov, ki se napaja iz litij-ionskih baterij zmogljivosti 28,5 kilovatne ure. Sušnika na rekordni poti morebitne okvare ne skrbijo. »Naš motor emrax 228 se je že izkazal v letalstvu, kjer je zanesljivost nujna. Ne dvomim, da ne bi zdržal poti okoli sveta,« je komentiral in dodal, da je njegov motor boljši od tekmecev zaradi posebnega hladilnega sistema, ki motorju omogoča veliko večjo konstantno moč.
S polno baterijo do 380 kilometrov na dan
Ekipa STORM se bo z motociklom sredi avgusta letos odpravila na 26 tisoč kilometrov dolgo pot okoli sveta, želijo jo prevoziti v pravljičnih (iz časov Julesa Verna) 80 dneh in tako dokazati potencial elektromobilnosti. Motocikel storm pulse po njihovih navedbah zmore s polno baterijo prevoziti 380 kilometrov, ekipa pa si je naložila, da dnevno prevozi 500 kilometrov. Baterija je modularne zasnove, zato jo je mogoče zamenjati v sedmih minutah. Na krajših razdaljah bodo denimo uporabili le manjši baterijski modul, motocikel bo tako lažji in bolj obvladljiv. Na klasični vtičnici se celoten sklop baterij polni osem ur, na hitri pa se do 80 odstotkov napolni v 38 minutah. Motocikel brez baterije tehta 160 kilogramov, z njo pa verjetno še enkrat toliko. Do sto kilometrov na uro pospeši v petih sekundah in zmore največjo hitrost 160 kilometrov na uro.
Kaj načrtuje inovator iz Radomelj
Roman Sušnik ta hip izdela okoli 50 elektromotorjev na mesec. V družbi Emrax so trije redno zaposleni, štirje delavci pa prek lastnih espejev delajo v proizvodnji. V preteklosti se je z večjimi proizvajalci že pogovarjal o množični proizvodnji, pred štirimi leti je denimo zavrnil Siemens, še vedno pa tehta, ali naj izdelavo prepustiti partnerju ali jo zažene sam. Sušnik 99 odstotkov motorjev izvozi, pred kratkim je za znamko Emrax vložil mednarodno patentno prijavo, hkrati pa se pripravlja na prijavo na razpis za nepovratna sredstva ministrstva za finance, ki jih potrebuje za nadaljnji razvoj motorjev.