Avto

Luksuzni avti se vračajo, bogatijo pa tuje davčne uprave

Kupcev za drage avtomobile je po kriznem zatišju spet več, toda zaradi visokih davkov se marsikateri odloči za registracijo v tujini.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.06.2016 23:00
Dopolnjeno: 18.06.2016 22:40
Čas branja: 5 min
Luksuzni avti se vračajo, bogatijo pa tuje davčne uprave
Porsche 718 boxster z novim dvolitrskim bokserskim štirivaljnikom je skoraj čez noč postal tudi davčno ugoden. Stroj s 300 "konji" s samodejnim menjalnikom v ozračje izpusti le 158 gramov CO2 na kilometer, poraba je 6.9 litra. Slovenski DMV na prostornino je zato ničen, na izpuste pa šestodstoten. Posledično je nemški športnik tudi ncenovno razmeroma ugoden, s ceno 61 tisočakov stane denimo manj kot BMW M2.

Luksuzni avtomobili se spet prodajajo bolje kot v zadnjih letih, potrjujejo predstavniki Mercedes-Benza, Porscheja, BMW in Audija. Z rastjo prodaje avtov s ceno prek sto tisoč evrov pa raste tudi število registracij v tujini, s katerimi se slovenski kupci izognejo visoki obdavčitvi; davek na motorna vozila (DMV), ki ga je treba plačati v Sloveniji, ob 22-odstotnem DDV namreč lahko seže do 47-odstotkov osnovne cene.

Po sanjskem letu 2008 od lani vnovična rast

Leto 2008 je bilo nepozabno, v Sloveniji je bilo po naših ocenah, ki temeljijo na statistiki registracij novih vozil, prodanih prek 200 avtomobilov v vrednosti vsaj sto tisoč evrov. Nato je prišla kriza, leta 2012 pa še dodaten davek, in sicer na motorna vozila (DMV), ki je avtomobile z večjimi izpusti kaznoval z do 31-odstotno stopnjo (danes 28-odstotno, saj večina motorjev ustreza najstrožjim okoljskim standardom Euro6), vezano na izpuste, in še do 16-odstotno stopnjo, vezano na prostornino motorjev. Pri avtomobilu z nabavno vrednostjo sto tisočakov je kupec tako plačal 47 tisoč evrov DMV in še 32 tisoč evrov DDV oziroma skupaj 179 tisočakov. Visoka obdavčitev je tako dodatno odganjala kupce, katerih vrste je že tako razredčila gospodarska kriza, tisti, ki so si avto lahko privoščili, pa so se radi odločili za »davčno optimizacijo«, ki jo omogoča najem ali nakup avtomobila v drugi državi EU. Najpogosteje v Nemčiji, ki predpisuje le 19-odstotno plačilo DDV, prihranek pri opisanem primeru je tako natanko 60 tisoč evrov.

M-audi-RS6.1466098065.jpg.c.960px.jpg
Slovenski kupec si je letos omislil audi RS6 s prek 600 konji. Če je plačal slovenske davke, ga je stal 190 tisoč evrov, če nemške, le 145 tisoč.

Luksuzni davek je povečal Fursove prihodke

Ministrstvo za finance je izkupiček od DMV od leta 2012 sicer povečevalo, leta 2013 in 2014 je zbralo 3,5 oziroma 3,7 milijona evrov, lani že 6,1 milijona evrov, a je obenem izgubilo milijone evrov davka na motorna vozila in tudi DMV, saj so kupci pogosto uporabili recept davčne optimizacije.

Po besedah Zdravka Poljaševiča iz Kreativnih najemov, ki pri nas prodaja različne avtomobile luksuznih znamk, slovenski kupci vselej iščejo in tudi najdejo cenejše možnosti nakupa, kar jih vodi do registracije sicer v Sloveniji kupljenega avtomobila v tujini. S tem se kupec izogne visokim slovenskim davkom, v Nemčiji denimo plača le 19-odstotni DDV, DMV ali podobnega davka Nemčija ne pozna.

Največkrat se odločijo za najem prek lizinške hiše v Nemčiji kot alternativo lastništvu vozila v Sloveniji. Poljaševič je prepričan, da finančna uprava (Furs) zaradi visoke obdavčitve po nepotrebnem izgublja denar, saj poleg DMV pri omenjenih avtih izgubi tudi 22-odstotni DDV. V Kreativnih najemih sicer opažajo rast prodaje luksuznih vozil, do lani so prodali od enega do treh vozil z vrednostjo nad sto tisoč evrov na leto. V letu 2015 se je povpraševanje po omenjenih vozilih povečalo in se še krepi.

Kupci izbirajo manjše, davčno manj obremenjene motorje

Visok davek, vezan na izpuste in prostornino motorja (do 2.500 kubičnih centimetrov je stopnja nična, nad štiri tisoč pa 16-odstotna), je po besedah direktorja slovenskega Audija Francija Bolte spremenil tudi navade kupcev in proizvajalcev. »Danes kupci tudi pri luksuznih avtih pogosteje posegajo po manjših motorjih, še leta 2008 je bilo v Sloveniji registriranih 2.200 novih avtomobilov s prostornino prek 2.500 kubičnih centimetrov, lani le 868. Res pa je, da je razlika velika tudi zaradi večjega uvoza mimo uradne mreže prodajalcev in davčnih utaj, pri katerih so se trgovci prek slamnatih družb izognili plačilu davka,« pravi Bolta. Najbolj razvpit primer je Avto moto Černe. Ta je, kot smo že pisali na avtoportalu Financ (Černe naj bi utajeval davke in oddajal najete avte), avtomobile prodajal lizinškim podjetjem, jih nato najel in oddal naprej.

M-mercedes-S-coupe.1466098063.jpg.s.960px.jpg
Mercedes-Benz je lani slovenskim kupcem prodal 20 avtomobilov s povprečno ceno med sto in 300 tisoč evri, med drugim tudi sedem S coupejev (na fotografiji). Okoli polovica teh vozil je po besedah direktorja slovenskega Mercedesa Andreja Berganta dobila tuje tablice.

Polovica dragih mercedesov dobi tuje tablice

Mercedes-Benz je lani slovenskim kupcem prodal 20 avtomobilov s povprečno ceno med sto in 300 tisoč evri (gre za 12 modelov razreda S, sedem S coupejev, en AMG GT in še nekatere druge), od tega je po besedah direktorja slovenskega Mercedesa Andreja Berganta okoli polovica teh vozil, sploh najdražji z nabavno ceno okoli 150 tisoč evrov, dobila tuje tablice. Torej so kupci davek plačali v drugih državah EU, s čimer se je po naših ocenah Furs obrisal pod nosom za okoli milijon evrov davkov. V Autocommerceu so sicer zadovoljni s prodajo najdražjih modelov, v primerjavi z letom 2014 je ta zrasla za 86 odstotkov. »V precejšnji meri je rast posledica prihoda novih in atraktivnih modelov. Pri najdražjih je prodaja navadno visoka v prvem letu po predstavitvi, potem pa hitro upade,« je komentiral Bergant.

Porscheji v nižje cenovne razrede

Prebujanje prodaje dragih avtomobilov v Sloveniji opaža tudi vodja prodaje Porscheja Vasja Potočnik. Letos si je že pet kupcev omislilo dražje različice športnika 911 (različice turbo in turbo S) s ceno okoli 200 tisoč evrov, toliko kot v letih 2014 in 2015 skupaj. Glede davčne optimizacije pravi, da se kupci pogosto ozirajo po možnostih registracije v tujini. Vendar Potočnik v nasprotju z drugimi našimi sogovorniki pravi, da zaradi pravnih, stroškovnih in drugih razlogov navadno ostane le pri razmišljanju. Kot pravi, kupci tudi polagoma spoznavajo, da porsche ne stane nujno najmanj sto tisoč evrov. Tudi zaradi skromnih izpustov so novi modeli davčno manj obremenjeni in zato dostopnejši. »Novi macan in 718 boxster in cayman imajo le dvolitrski motor, skromno obdavčitev z DMV in zato ceno le okoli 60 tisoč evrov,« poudarja Potočnik.

M-porsche-boxster.1466098067.jpg.c.960px.jpg
Porscheji niso tako dragi, kot se zdi kupcem. Tudi zaradi skromnih izpustov so novi modeli davčno manj obremenjeni in zato dostopnejši, roadster boxster z dvolitrskim motorjem stane le dobrih 60 tisočakov.

Davčni prihranek pri audiju RS6 - 45 tisoč evrov

Tudi pri Audiju od lani opažajo rast prodaje luksuznih avtov, kar je posledica boljšega splošnega gospodarskega položaja, zato si kupci upajo v takšne investicije, pravi Franci Bolta. Letos vsak četrti v Sloveniji prodani audi stane vsaj 60 tisoč evrov. V slabem letu dni je družba prodala 96 luksuznih terencev Q7, vsak drugi je stal prek sto tisoč evrov, najdražji letos prodani audi je RS6 s ceno 190 tisoč evrov, v salonu pa na kupca še čaka superšportnik R8 V10 plus s ceno 290 tisoč evrov. Najdražji audiji se po opažanju Bolte še vedno registrirajo v tujini, pri omenjenem modelu RS6 s ceno 190 tisoč evrov je davčni prihranek 45 tisočakov.

BMW serija 7 prva med luksuznimi limuzinami

Podoben trend opaža tudi slovenski predstavnik znamke BMW. Prodaja modelov BMW in BMW i nad vrednostjo sto tisoč evrov je lani v primerjavi z letom 2014 zrasla za 61 odstotkov, do konca maja 2016 pa je številka registracij dragih avtov dosegla že 60 odstotkov minulega leta, natančnih številk ne razkrivajo. Poudarjajo le, da izjemne rezultate v družbi dosegajo s prodajo luksuzne limuzine BMW serije 7, ki je daleč najbolje prodajani avto v svojem razredu v Sloveniji.

Bodo davek znižali? Kdo bi razumel ...

Predstavniki luksuznih znamk v Sloveniji so prepričani, da bi skromnejša obdavčitev izboljšala njihovo prodajo, obenem pa bi tudi povečala davčne prilive, ki jih Slovenija zdaj izgublja zaradi registracij avtomobilov v tujini. Na ministrstvu za finance odgovarjajo, da »bodo izboljšali konkurenčnost poslovnega okolja v Sloveniji, predvsem z odpravo administrativnih ter prestrukturiranjem davčnih bremen ter prilagoditvijo davčnih stopenj, a šele, ko bodo poskrbeli za prioritetne ukrepe«. Kateri so to in kaj so s tem mislili, nam niso pojasnili.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S 7

Mercedes-benz razreda A je poln dobrih domislic. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, bo še tri minute po tistem, ko bo avto že parkiran, opazovala okolico in opozarjala na morebitne kolesarje.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Avto
Tesla v Evropi porazila Nemce, ki se poslužujejo tudi nenavadnih praks
Avto
AvtoUroš Božin Tesla v Evropi porazila Nemce, ki se poslužujejo tudi nenavadnih praks 52

Alarm za tradicionalne proizvajalce avtomobilov. Tesla postaja resen konkurent nemškim premijskim proizvajalcem, ki napovedujejo električni odgovor, a ta je še leto ali dve stran.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)