Avto

Grmenje, kakršnega skorajda ne slišimo več

Lexus GS F ni samo čistokrvna športna limuzina. Z atmosferskim osemvaljnim motorjem, ki ga je slišati daleč naokoli, je zadnji svoje vrste.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.05.2016 01:40
Čas branja: 4 min

Lexus-GS-F-032.1464216893.JPG.s.960px.jpg

Bili so časi, ko si težek in globok zvok klasičnega osemvaljnika slišal na kilometer ali dva. Zasvojenci z bencinskimi hlapi so obstali kot vkopani in čakali, kaj jim bo popestrilo dan, policisti poprijeli za radarski merilnik, tisti bolj ljudski pa so se pripravili na ustavljanje voznika zaradi firbca.

Lexus-GS-F-010.1464215504.JPG.e.960px.jpg

Prihajajoči rohneči zverini na štirih kolesih je vsaj nekaj pozornosti namenil vsak, ki se je po naključju znašel na njeni poti. Zmogljivi športni avtomobili danes seveda niso izginili iz salonov, s cest in dirkališč, tudi najhitrejše prestižne limuzine so na cenikih in v katalogih. Z vsako generacijo ali modelom imajo več moči, izboljšane zmog­ljivosti, osupljivo tehniko in še kaj, za kar premožni odštejejo sto ali 200 tisoč evrov.

Lexus-GS-F-036.1464217028.JPG.w.960px.jpg

A nekaj se je v zadnjih letih le spremenilo - v avtomobilsko drobovje je na vseh področjih krepko posegla ekologija. Proizvajalci se bolj kot z obliko, kilogrami in konji bojujejo z vse zahtevnejšimi ekološkimi standardi, nič drugače ni pri športnih modelih.

IMG-4987-BACK.1464214890.jpg.s.960px.jpg

Športni oddelki Audija, BMW in Mercedes-Benza so tako morali oditi po poti prisilnega polnjenja, žviž­ganje turbin pa se zdaj obvezno sliši tudi iz športne klasike, porscheja 911. Z zmanjševanjem prostornine motorjev, "rezanjem" valjev in prisilnim polnjenjem želijo proizvajalci zmanjšati porabo goriva in količino izpustov ogljikovega dioksida ter tako povečati energijsko učinkovitost svojih modelov.

Lexus-GS-F-030.1464217223.JPG.w.960px.jpg

Zmogljivosti na ravni letala

V razred luksuznih in vražje hitrih limuzin se je vmes iz ozadja prebil japonski lexus, ki šteje za luksuzno Toyotino znamko. V najzmogljivejšem modelu GS F za 123 tisoč evrov ob štirih vratih, razkošju za pet ljudi in navdušujočih voznih zmogljivostih daje tudi občutke, za katere se je zdelo, da so morda za vedno odšli iz avtomobilskega sveta.

Lexus-GS-F-128.1464217322.JPG.n.960px.jpg

Ob vžigu se izpod motornega pokrova oglasi bas mogočnega petlitrskega osemvaljnika, iz štirih vertikalnih izpušnih cevi pa zagrmi.

Lexus-GS-F-045.1464216608.JPG.n.960px.jpg

Na merilniku hitrosti je številka 340. Zdi se skoraj neverjetno. Osnovni model GS je namreč predvsem skoraj petmetrska poslovna limuzina, kot hibrid idealen za umirjeno in vse prej kot adrenalinsko vožnjo, ne pa za pospeške, pri katerih merilnik hitrosti čez stotko skoči po 4,6 sekunde, končna hitrost pa znaša 270 kilometrov na uro. Če hočeš, lahko z nekaj prednosti pospremiš reaktivno letalo pri vzletanju.

Lexus-GS-F-224.1464216678.JPG.n.960px.jpg

Motor pred izumrtjem

Globok zvok v nižjih vrtljajih, hipna odzivnost stopalke za plin, natančnost motorja in v živo modro obarvani kanali osmih sesalnih kolektorjev povozijo sicer izjemno zmogljive, a brezizrazne šestvaljnike pri konkurenci.

IMG-5120-M.1464214893.jpg.n.960px.jpg

Nam je GS F ponudil predvsem eno zadnjih možnosti za druženje z motorjem, ki je tako rekoč pred izumrtjem. Že pred dvema letoma se je od osemvaljnega motorja poslovila celo Formula 1, zvok aktualnega 1,6-litrskega šestvaljnega turbomotorja pa je nekdanji prvak Sebastian Vettel označil za "navadno sranje".

Lexus-GS-F-172.1464217458.JPG.c.960px.jpg

Kot kak zaljubljenec z metuljčki v trebuhu se počutiš, ko odločno pritisneš na plin in vrtljaji poskočijo prek 3.500 (in se iz zvočnikov brez potrebe oglasi še umetno generiran zvok motorja), med vmesnim pospeševanjem, hipnim prestavljanjem osemstopenjskega samodejnega menjalnika, nad sedem tisoč motornimi vrtljaji ter prenosom moči na zadnji kolesni par, kar v varnih okoliščinah zagotavlja tudi obilo zabave in uživaškega drsenja. Razvpiti Jeremy Clarkson je užitke z lexusom primerjal s tistimi ferrarija 458 italia, kar je dovolj veliko priznanje.

Lexus-GS-F-123.1464217551.JPG.n.960px.jpg
Foto: Jure Makovec

Nad sedem tisoč vrtljaji

Pri Lexusu so dodelali motor iz prejšnjega modela IS F, celo toliko so se mu posvetili, da gre skoraj za povsem nov agregat. Zaradi boljšega navora so dvignili kompresijsko razmerje na 12,3 proti ena (pri turbodesetvaljniku v BMW M5 je deset proti ena), hkrati pa izboljšali tudi moč.

Lexus-GS-F-131.1464218353.JPG.n.960px.jpg

Zaradi dovoda zraka iz titana in novih ventilov na izpušni strani, kovanih ojnic in novih izpušnih kolektorjev se motor zavrti vse do 7.300 vrtljajev. Stroj iz sebe iztisne 331 kilovatov oziroma 477 konjev, kar je manj od neposredne konkurence, vendar pa to doseže pri visokih 7.100 vrtljajih v minuti.

Lexus-GS-F-118.1464218558.JPG.e.960px.jpg
Foto: Jure Makovec

Navora ne primanjkuje, 530 newtonmetrov je med 4.800 in 5.600 vrtljaji, podajanje moči pa je glede na BMW M5 in njegovih 680 newton­metrov med 1.500 in 5.750 vrtljaji drugačno - lexus vleče že od začetka, vendar zahteva priganjanje v visoke vrtljaje, da se tudi v praksi občutijo obljubljeni kilovati.

Lexus-GS-F-112.1464218705.JPG.n.960px.jpg
Foto: Jure Makovec

Za prenos moči skrbi običajen osemstopenjski samodejni menjalnik, ki po natančnosti ni povsem na ravni robotiziranih dvosklopčnih pri konkurenci, vendar bodo nad njegovo hitrostjo in delovanjem vseeno padle le redke pritožbe.

Lexus-GS-F-156.1464218279.JPG.s.960px.jpg

Paket za pospešen utrip srca

Še manj bo pritožb na račun prenosa moči k zadnjemu kolesnem paru. GS F ima standardno Torsenov samozaporni diferencial, doplačljiv sistem pa na sredinski greben med sedežema prinese še stikalo z napisom TVD za nastavitev delovanja naprednega diferenciala z vektoriranjem navora.

Lexus-GS-F-208.1464218191.JPG.s.960px.jpg

Dva elektromotorja v tisočinki sekunde podajata moč na levo ali desno polgred, vozniku pa so na voljo tri nastavitve (normal, slalom in track), s katerimi še bolje nadzoruje vodljivost avtomobila. Ob tem elektronski stabilnostni sistem pozna štiri načine delovanja (normal, sport, off in expert), enako je tudi z delovanjem pogonskega sklopa, ki pozna načine eco, normal, sport S in sport S+.

Lexus-GS-F-105.1464217688.JPG.s.960px.jpg
Foto: Jure Makovec

Vodljivost, odzivnost stopalke za plin, čvrstost podvozja, učinkovito blaženje in natančen volan v kombinaciji z odličnimi sedeži in prefinjeno kabino poskrbijo za pospešen utrip srca, užitke med ovinki dviguje igrivost zadka, zabavo s pobesnelim japoncem pa dokončno začinijo odlične šestbatne Brembove zavore in velikanski zavorni koluti.

Lexus-GS-F-111.1464217835.JPG.c.960px.jpg
Foto: Jure Makovec

Če voznik tako želi, je GS F lahko tudi zelo krotek ali udoben družinski potovalnik. Skozi naselja pelje s tisoč vrtljaji v osmi prestavi, pri 130 kilometrih na uro pa z dva tisoč vrtljaji. Odločen pritisk na stopalko za plin v trenutku zbudi konjenico, menjalnik prestavi tja do tretje prestave. Pri 200 kilometrih na uro merilnik vrtljajev kaže le dobrih tri tisoč.

Lexus-GS-F-108.1464217918.JPG.n.960px.jpg
Foto: Jure Makovec

Lexus GS F morda ni tako zaželen, kot so zmogljivi nemci, vendar je v današnjih turbočasih čudovita redkost, še sploh, ko globoki zvok naznani eno zadnjih priložnosti druženja s klasičnim atmosferskim osemvaljnikom.

Lexus-GS-F-080.1464216775.JPG.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič, Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
(video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV 4

Japonski Lexus je pred uradno predstavitvijo na ženevskem avtosalonu razkril nekaj podrobnosti novega kompaktnega športnega terenca UX, na trgu bo predvidoma konec letošnjega leta

FINANCE
Avto
Gostoljubje iz prve roke
Avto
AvtoMiloš Milač Gostoljubje iz prve roke

Obiskali smo Lexusovo prestižno letališko ložo Lounge by Lexus na terminalu A bruseljskega letališča, s katero želi japonska znamka potencialnim kupcem nekoliko subtilneje zlesti pod kožo. Vstop vanjo imajo imetniki srebrnih in zlatih kartic združenja Star Alliance in vozovnic poslovnega razreda.

FINANCE
Avto
Nov prostor za okoljskega velikana
Avto
AvtoJanez Kovačič Nov prostor za okoljskega velikana

Lexus RX je v L-izvedbi 11 centimetrov daljši in s šestim oziroma sedmim sedežem, zato tudi težji, pa za približno tri tisoč evrov dražji od krajše izvedenke

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž
Avto
AvtoMiloš Milač Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž 4

V ljubljanskem salonu Lexusa so nam pokazali, kaj pomeni prava gostoljubnost

FINANCE
Avto
Lexusov luksuz za manjše množice
Avto
AvtoMiloš Milač Lexusov luksuz za manjše množice

Bili smo na evropski premieri novega lexusa ES, naslednika GS, ki se bo januarja 2019 v Slovenijo pripeljal kot zanimiva alternativa BMW serije 5, mercedes-benzu E, audiju A6 in volvu S90

FINANCE
Avto
Pet metrov japonske prefinjenosti za manj kot 50 tisočakov
Avto
AvtoMatej Kačič Pet metrov japonske prefinjenosti za manj kot 50 tisočakov 9

Hibridni lexus ES 300h bo pri nas novinec v razredu poslovnih limuzin, ob luksuzu in prostornosti na skoraj petih metrih dolžine pa v praksi navduši tudi z zmerno porabo in ne pretirano ceno.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)