Avto

Renault se je spet naredil ''francoza'', a mu tega ne gre zameriti

Renaultova vožnja na slovenski trg poslovih limuzin je, kot v preteklosti, vratolomna, odločna in precej iskrena. Brez velikih besed, le z veliko pločevine in vsebine za res razumno ceno

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.05.2016 00:47
Čas branja: 4 min
Renault se je spet naredil ''francoza'', a mu tega ne gre zameriti
Velik, po zasnovi klasičen, po videzu pa postavljaški talisman je pravi skromnež ko gre za ceno. Renaultova velika limuzina četrtega junija na trg prihaja za 20 tisočakov in brezplačnim paketom jamstva, vzdrževanja in zavarovanja.

Da se Francozi radi naredijo "francoza", izjaha iz 18. stoletja. Zdi pa se, da se jih opis drži še danes. Takrat se je organist in čembalist Louis Marchand spretno izognil glasbenemu dvoboju z, v tistih časih še nepriznanim, Johannom Sebastianom Bachom tako, da jo je preprosto popihal oziroma "odšel po francosko", kot so označili njegov odhod.

Na kakšen teren je zapeljal talisman, kakšna je zapuščina njegovih predhodnikov

Iz prve vožnje danes že pozabljenega renaulta latituda

Renaultu odhod po francosko ni nič tuj, ali zaradi porekla znamke ali česa drugega, bi se dalo debatirati. Jasno pa je, da je bil Renault v preteklosti pošteno prisoten v razredu velikih, ne bom zapisal limuzin, avtomobilov. Pogosto se je bolj ali manj uspešno poigraval z novimi rešitvami (renault 25 in safrane), oblinami oziroma robovi (vel satis, avantime), varnostjo (laguna II) in tehniko oziroma njeno vzdržljivostjo (ponovno laguna II).

renault-latitude-mm.1463436977.jpg.s.960px.jpg
Latitude - Korejec s katerim se je Renault naredil francoza in si prislužil natanko takšen uspeh kot si ga je zaslužil glede na vložen trud.

Rad je igral tudi poker, stavil na slepo in takrat izgubil (latitude), se naredil francoza in se potihem umaknil s trga, a se vselej znova pobral in se pokončno odpeljal naprej (novi talisman). Glede na zgodovino velikih Renaultov lahko od novega talismana pričakujem veliko kreativnosti in drugačnosti, vsekakor ne povprečnega, obenem pa tudi ne popolnega izdelka. Lahko pričakujem uspeh? Nikakor ne, obenem pa ga tudi ne morem takoj odpisati. Renault je dokazal, da se zna učiti na napakah. To dokazujejo, če ne drugo, bilance francoske družbe.

P5130189.1463437187.JPG.e.960px.jpg

Talisman je začel dobro, že ob prihodu se je kar nekajkrat naredil francoza in dokazal, da je pravi Francoz, kar sploh ni tako slabo, kot se morda sliši. Za oblikovno (ne)inovativnost je poskrbel prvi mož oblikovanja Laurens van den Acker, ki nam je leta 2007 zatrjeval, da morajo prednje gnane mazde pustiti takšen vtis kot zadaj gnani BMW, a je obenem zatrdil, da se pri oblikovanju šestice ni oziral po nobenem tekmecu.

Talisman je sicer daleč od kakšne kopije, tudi avtomobilskega dolgočasja ali, bog ne daj, skromnosti. A od znamke, ki je ustvarila vel satisa in avantima ter celo večnost vztrajala pri petvratnih avtih, je klasična limuzina pač precej nerazburljiv način vrnitve na trg.

Razlog je jasen, evropski in tudi drugi kupci v tem razredu imajo radi limuzine in karavane, vse bolj pa tudi športne terence - zato se vrača avanturistični latitude - koleos. Zato je talisman, ki je julija lani spektakularno pripeljal na svet, limuzina, a nikakor ne povsem običajna.

Frano Susnjara
Kaj si kupci še želijo v tem razredu? "Dober dizajn, udobje, sodobno tehnologijo, kakovost in ceno okoli 25 tisoč evrov," je preprost recept Frana Šušnjare, 33 letnega Hrvata, ki bdi nad Renaultovimi avtomobili D segmenta, kamor sodi tudi talisman.

Intervju s Franom Šušnjaro, 33-letnim Hrvatom, ki Renault vrača v poslovni razred

Talisman v samozavestnem slogu nosi podpis znamke - led luči zavihane globoko v prednji odbijač, na zadku pa v slogu audija S4 iz 90. let polnijo skoraj celotno njegovo širino. Talismanu ob tem ne manjka kroma, visokih in napihnjenih bokov, karoserijskih centimetrov (dolg je 4,85 do 4,865 metra, širok 1,87 metra) in prostora v kabini kjer v stilu predhodnikov, razen lagune, razvaja tudi s širokimi in udobnimi sedeži ter veliko prostora za kolena zadajsedečih. Tudi prtljažnik s 608 litri v limuzini in 572 v karavanskem grandtourju ni skromen.

renault talisman
Foto: Miloš Milač

Poročilo po prvi vožnji s talismanom

Nekdanjo inovativnost in kreativnost velikih renaultov pa talisman vseeno obuja, denimo z multimedijskim sistemom R-link 2 in pokončnim sedem ali 8,7 palčnim zaslonom, štirikolesnim krmiljenjem 4Control, ki omogoči da se pri manjših hitrostih, do 60 oziroma 80 kilometrov na uro (program sport), zadnja kolesa do kota 3,5 stopinje obračajo v drugi smeri kot prednja, kar zmanjšuje obračalni krog in omogoča bolj lahkotno vodenje. Pri višjih hitrostih pa se kolesa do kota 1,9 stopinje obračajo v isto smer kot prednja in s tem izboljšajo stabilnost v zavojih. Kreativen in tudi delno inovativen je sistem multisense, ki spreminja nastavitve podvozja, volana in menjalnika, premike oznanja z različnimi barvnimi odtenki in obenem riše grafe na velikem zaslonu.

P5130218.1463437278.JPG.c.960px.jpg

Pogumen pa je pri zelo majhnih motorjih, čeprav se pri razkazovanju mišic vseeno rad naredi francoza. Za oznakami DCi130, DCi160, TCE150 in TCE200 vselej stojijo enako veliki, 1,6 litrski štirivaljniki, dizelski ali bencinski. Za oznako DCi110 pa le 1,5 litrski dobro znani stroj iz drugih renaultov. Z dokaj lahkim talismanom (tehta med 1,38 in 1,52 tone) imajo motorji sicer lažje delo kot z espacom, a odločnosti volkswagnovega TDI ali fordovega TDCi ne premore niti biturbo dizel v talismanu DCi160.

So pa vsi stroji vzorno varčni, najmanjši uradno spije le 3,6 litra, zelo tihi in prožni te prijetni sopotniki, kar je v udobni limuzini morda še bolj pomembno.

P5130201.1463437439.JPG.s.960px.jpg

Francoza pa se je ta francoz naredil tudi pri prihodu na slovenski trg pretekli petek. Medtem ko smo po prvi predstavitvi in razkritju nemških, sicer uradnih oziroma neznižanih, cen med 28 in 40 tisoč evrov, dvomili v njegov uspeh in grajali pretirano samozavest, se je na poti do Ljubljane politika močno spremenila, paket za kupca pa obogatil.

Osnovni, nikakor ne skromni, talisman DCI110 life namenjen voznim racionalnim voznikom stane približno toliko kot osnovni bencinski športni terenci razreda nižje ali malo bolje opremljena golf ali megane - okroglih 20 tisoč evrov.

Za karavanskega grandtoura je doplačilo 1.200 evrov, za samodejni dvosklopni menjalnik le 1.500 evrov oziroma skoraj pol manj kot je v navadi pri tekmecih.

Bolj odločen DCi130 business s sistemom multisense, zaslonom na dotik, navigacijo, kamero in spletno povezavo stane 23.500 evrov oziroma tri do štiri tisočake manj kot volkswagen passat in škoda superb. Za razkošen DCI160 EDC initiale paris pa boste odšteli 35 tisočakov. Vsak kupec pa dobi še brezplačno petletno jamstvo, servisiranje in zavarovanje, kar je res dobra ponudba za ponujeno količino pločevine, prostora, opreme in tehnike.

Foto: Miloš Milač

P5130205.1463437588.JPG.s.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Renault tretjič zapored z rekordno prodajo
Avto
AvtoUroš Božin Renault tretjič zapored z rekordno prodajo

Clio 4 je drugi najbolje prodajan avtomobil v Evropi, captur pa je na prvem mestu med kompaktnimi križanci. V segmentu srednje velikih enoprostorcev je prvi scenic.

FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)