Avto

Skrivnostni start-up, ki »krade« možgane Tesli, BMW in drugim avtovelikanom

Novica o mladem kitajskem podjetju Future Mobility se je pojavila pred meseci, ko so vanj začeli kapljati ključni ljudje s področja elektromobilnosti iz Googla, Tesle, Daimlerja in BMW. Bo podjetje pretreslo svet električnih avtomobilov?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.05.2016 23:00
Čas branja: 4 min
Skrivnostni start-up, ki »krade« možgane Tesli, BMW in drugim avtovelikanom
Ekipi Future Mobility se bo kmalu pridružil Dirk Abendroth, ki je sodeloval pri razvoju i-serije, in Henrik Wenders (na fotografiji), vodja produktnega menedžmenta pri BMW i.

Trg električnih avtomobilov je v vzponu. Analitiki panogi napovedujejo veliko rast, leta 2020 naj bi bilo na cestah že 20 milijonov električnih avtov. Navdušenje nad elektromobilnostjo kaže tudi že 500 tisoč naročil za novi model tesla 3, ki bo nared sicer šele konec leta 2017. V razvoj električnih avtov in opreme zanje se spuščajo tako veliki proizvajalci kot številni start-upi. Med zadnjimi je tudi Future Mobility s sedežem v Hongkongu, za katerega ni vedel skoraj nihče, dokler ni pred meseci zbudil pozornost, ker so k njemu začeli prestopati vodilni kadri avtomobilske industrije na področju elektromobilnosti. Čeprav so v Future Mobility, ki razvija električne avtomobile, precej skrivnostni, smo zbrali nekaj informacij, ki dajejo slutiti, da se morda obeta velika zgodba.

Do znanja z vodilnimi možmi tekmecev

Future Mobility se na vstop na privlačno področje temeljito pripravlja tudi z znanjem vodilnih mož avtomobilske panoge. Tako je letos Tesli Motors prevzel direktorja nabave sestavnih delov in montaže Marca Duchesneja, ki bo bedel nad proizvodnjo, ter inženirja Paula Thomasa. Preden je septembra 2011 prišel v Teslo, je Duchesne več kot dve desetletji vodil Toyotino tovarno v Kanadi, Thomas pa je pred prihodom v Teslo pred dvema letoma 16 let delal pri proizvajalcu prestižnih športnih avtomobilov Astonu Martinu.

kirchert-daniel-xx.1463066716.jpg.n.960px.jpg
Daniel Kirchert, nakdanji šef znamke Infinity na Kitajskem, od leta 2013 pa podpredsednik BMW Brilliance na Kitajskem, je le eden od vodilnih kadrov, ki jih je novo kitajsko podjetje Future Mobility speljalo velikim avtoproizvajalcem. Foto: Press

Novica o novih močeh iz Tesle je prišla prejšnji mesec in le nekaj dni za tem, ko sta del ekipe Future Mobility postala vodja projekta električnega športnega avta BMW i8 Carsten Breitfeld, ki je po novem predsednik uprave mladega podjetja, in Daniel Kirchert, prav tako iz BMW, ki je odslej podpredsednik in izvršni direktor v novem podjetju. S tem pa odlivanja možganov iz BMW očitno še ni konec. Kot je poročal ameriški poslovni dnevnik Wall Street Journal (informacije v nemškem proizvajalcu sicer niso želeli komentirati), se bodo ekipi Future Mobility pridružili še Dirk Abendroth, ki je sodeloval pri razvoju i-serije, Benoit Jacob, šef dizajna pri BMW i, in Henrik Wenders, vodja produktnega menedžmenta pri BMW i.

jacob-van-hooydonk-xx.1463066725.jpg.n.960px.jpg
Benoit Jacob na Future Mobility prihaja iz položaja šefa dizajna pri BMW i. Poleg njega njegov kmalu nekdanji šef - direktorja oblikovanja v Skupini BMW Adrian van Hooydonk.

Poleg njih sta se kitajskemu start-upu že pridružila tudi Wolfram Luchner, ki je pri Googlu krajši čas sodeloval pri razvoju avtonomne vožnje, pred tem pa je delal za GM, Audi, Mercedes-Benz in tudi BMW, in inženir Luca Delgrossi iz Daimlerja.

20

milijonov električnih avtov bo po napovedih po cestah vozilo leta 2020.

Glavnina razvoja in proizvodnje na Kitajskem

Kirchert je prek družabnega omrežja WeChat izjavil, da bo center za raziskave in razvoj Future Mobility v kitajskem Šenzenu v provinci Gvangdong, pozneje pa bo podjetje manjše raziskovalne centre ustanovilo tudi v Evropi in Silicijevi dolini, kjer se bo posvečalo predvsem razvoju tehnologij, povezanih z avtonomno vožnjo. Avtomobile bodo izdelovali na Kitajskem, natančna lokacija pa še ni znana. Prav tako ni znano, kdaj bodo njihovi avtomobili zapeljali na ceste in kakšne bodo njihove tehnične lastnosti.

Velikana v ozadju malčka

V prid razmišljanju, da utegne mlado podjetje spisati veliko zgodbo, govorita tudi imeni ustanoviteljev. Kitajski tehnološki velikan Tencent Holdings ima svoje lovke v videoigricah, družabnih omrežjih, izdelavi spletnih portalov, spletnem oglaševanju in je lastnik najbolj priljubljene klepetalnice na Kitajskem Tencent QQ ter enega najvplivnejših portalov qq.com. Tržna vrednost Tencenta je lani prvič presegla 200 milijard dolarjev in po upadu vrednosti delnic velikana spletne trgovine Alibabe je Tencent postal največ vredno azijsko spletno podjetje. Zdaj se usmerja še v elektromobilnost.

Drugi ustanovitelj Future Mobility je družba Foxconn Technology, največji proizvajalec elektronike na svetu, katere glavni kupci so Apple, HP, Sony, Microsoft, Amazon, Xiaomi, Nokia, Blackberry in druge znamke uporabniške elektronike. Družba, ki je pred leti širši javnosti postala znana po nevzdržnih delovnih razmerah, je predlanskim ustvarila 120 milijard evrov prihodkov, lani so seveda še zrasli, in 3,6 milijarde evrov čistega dobička. Doslej je bila bolj znana kot »švic fabrika«, zdaj pa se želi preleviti v razvojno podjetje.

Center za raziskave in razvoj Future Mobility bo v kitajskem Šenzenu, manjše raziskovalne centre bodo ustanovili tudi v Evropi in Silicijevi dolini, kjer se bodo posvečali predvsem razvoju tehnologij, povezanih z avtonomno vožnjo. Avtomobile bodo izdelovali na Kitajskem.

Obljubljena dežela za e-mobilnost

Da se zgodba dogaja na Kitajskem, niti ni presenečenje, saj se največji avtomobilski trg z 21 milijoni lani prodanih avtomobilov velikopotezno podaja na področje električne mobilnosti. Tako je na primer kitajska vlada lani uvedla subvencije za električne avtomobile, ki skupaj (nacionalne in lokalne subvencije v provincah) dosežejo vrednost 7.500 evrov za povsem električen avto in tri tisoč evrov za priključne hibride. Lani je zanje namenila štiri milijarde evrov, kitajski trg pa je s štirikrat večjo prodajo v primerjavi z letom 2014 in 331 tisoč prodanimi električnimi avtomobili in priključnimi hibridi postal vodilni na svetu z več kot 60-odstotnim tržnim deležem.

Subvencije po kitajsko

Posamezni manjši avtomobilski proizvajalci so visoke subvencije sicer zlorabili, zato so številke nekoliko napihnjene. Po poročanju lokalnih kitajskih medijev so manjši proizvajalci izdelali skromne električne avtomobilčke, denimo takšne, kot so avtomobili za golf, za proizvodno ceno okoli štiri tisoč evrov. Pri prijavi za subvencijo so nastavili ceno deset tisočakov in s tem upravičili možnost pridobitve subvencije. V naslednjem koraku so za avtomobile od lokalnih in nacionalnih oblasti pobrali subvencije v višini 7.500 evrov in pri vsakem avtu zaslužili 3.500 evrov, ti pa pogosto sploh niso zapeljali v promet. Kitajska vlada je po objavi začela podrobno preiskavo.

Faraday-future.1463077491.jpg.e.960px.jpg
Faraday future FFzero1 - koncept superšportnega avtomobila novega start-upa, predstavljen lansko jesen v Las Vegasu.

Faraday Future

Še en malček, ki obeta

Kitajske korenine ima tudi start-up Faraday Future. Nastal je leta 2014, zaposluje 750 ljudi, sedež ima v Kaliforniji, prejšnji mesec pa je začel v Nevadi graditi tovarno električnih avtomobilov, vredno 900 milijonov evrov. Njegov največji vlagatelj je Jia Yueting. Ustanovitelj in predsednik uprave informacijskega podjetja Leshi Internet Technology je pred kratkim z angleškim proizvajalcem športnih avtomobilov Aston Martinom ustanovil skupno podjetje za izdelavo električnih avtomobilov. Prvi brezemisijski aston martin bo rapide z letnico 2018.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Izjemen kitajski prvenec, ki je zrasel iz ugašajočega Faraday Future
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen kitajski prvenec, ki je zrasel iz ugašajočega Faraday Future

Byton je oblikovno razmeroma klasičen, v kabini pa futurističen električni avto, ki bo že prihodnje leto zapeljal med kupce s ceno od 40 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Okolje & energija
Globalna iniciativa: z jedrsko energijo zoper podnebne spremembe
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Globalna iniciativa: z jedrsko energijo zoper podnebne spremembe

Kanada, Japonska in ZDA so ustanovile mednarodno partnerstvo za promocijo jedrske energije (NICE Future) kot rešitve za omejevanje podnebnih sprememb.

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW