Trg električnih avtomobilov je v vzponu. Analitiki panogi napovedujejo veliko rast, leta 2020 naj bi bilo na cestah že 20 milijonov električnih avtov. Navdušenje nad elektromobilnostjo kaže tudi že 500 tisoč naročil za novi model tesla 3, ki bo nared sicer šele konec leta 2017. V razvoj električnih avtov in opreme zanje se spuščajo tako veliki proizvajalci kot številni start-upi. Med zadnjimi je tudi Future Mobility s sedežem v Hongkongu, za katerega ni vedel skoraj nihče, dokler ni pred meseci zbudil pozornost, ker so k njemu začeli prestopati vodilni kadri avtomobilske industrije na področju elektromobilnosti. Čeprav so v Future Mobility, ki razvija električne avtomobile, precej skrivnostni, smo zbrali nekaj informacij, ki dajejo slutiti, da se morda obeta velika zgodba.
Do znanja z vodilnimi možmi tekmecev
Future Mobility se na vstop na privlačno področje temeljito pripravlja tudi z znanjem vodilnih mož avtomobilske panoge. Tako je letos Tesli Motors prevzel direktorja nabave sestavnih delov in montaže Marca Duchesneja, ki bo bedel nad proizvodnjo, ter inženirja Paula Thomasa. Preden je septembra 2011 prišel v Teslo, je Duchesne več kot dve desetletji vodil Toyotino tovarno v Kanadi, Thomas pa je pred prihodom v Teslo pred dvema letoma 16 let delal pri proizvajalcu prestižnih športnih avtomobilov Astonu Martinu.
Novica o novih močeh iz Tesle je prišla prejšnji mesec in le nekaj dni za tem, ko sta del ekipe Future Mobility postala vodja projekta električnega športnega avta BMW i8 Carsten Breitfeld, ki je po novem predsednik uprave mladega podjetja, in Daniel Kirchert, prav tako iz BMW, ki je odslej podpredsednik in izvršni direktor v novem podjetju. S tem pa odlivanja možganov iz BMW očitno še ni konec. Kot je poročal ameriški poslovni dnevnik Wall Street Journal (informacije v nemškem proizvajalcu sicer niso želeli komentirati), se bodo ekipi Future Mobility pridružili še Dirk Abendroth, ki je sodeloval pri razvoju i-serije, Benoit Jacob, šef dizajna pri BMW i, in Henrik Wenders, vodja produktnega menedžmenta pri BMW i.
Poleg njih sta se kitajskemu start-upu že pridružila tudi Wolfram Luchner, ki je pri Googlu krajši čas sodeloval pri razvoju avtonomne vožnje, pred tem pa je delal za GM, Audi, Mercedes-Benz in tudi BMW, in inženir Luca Delgrossi iz Daimlerja.
milijonov električnih avtov bo po napovedih po cestah vozilo leta 2020.
Glavnina razvoja in proizvodnje na Kitajskem
Kirchert je prek družabnega omrežja WeChat izjavil, da bo center za raziskave in razvoj Future Mobility v kitajskem Šenzenu v provinci Gvangdong, pozneje pa bo podjetje manjše raziskovalne centre ustanovilo tudi v Evropi in Silicijevi dolini, kjer se bo posvečalo predvsem razvoju tehnologij, povezanih z avtonomno vožnjo. Avtomobile bodo izdelovali na Kitajskem, natančna lokacija pa še ni znana. Prav tako ni znano, kdaj bodo njihovi avtomobili zapeljali na ceste in kakšne bodo njihove tehnične lastnosti.
Velikana v ozadju malčka
V prid razmišljanju, da utegne mlado podjetje spisati veliko zgodbo, govorita tudi imeni ustanoviteljev. Kitajski tehnološki velikan Tencent Holdings ima svoje lovke v videoigricah, družabnih omrežjih, izdelavi spletnih portalov, spletnem oglaševanju in je lastnik najbolj priljubljene klepetalnice na Kitajskem Tencent QQ ter enega najvplivnejših portalov qq.com. Tržna vrednost Tencenta je lani prvič presegla 200 milijard dolarjev in po upadu vrednosti delnic velikana spletne trgovine Alibabe je Tencent postal največ vredno azijsko spletno podjetje. Zdaj se usmerja še v elektromobilnost.
Drugi ustanovitelj Future Mobility je družba Foxconn Technology, največji proizvajalec elektronike na svetu, katere glavni kupci so Apple, HP, Sony, Microsoft, Amazon, Xiaomi, Nokia, Blackberry in druge znamke uporabniške elektronike. Družba, ki je pred leti širši javnosti postala znana po nevzdržnih delovnih razmerah, je predlanskim ustvarila 120 milijard evrov prihodkov, lani so seveda še zrasli, in 3,6 milijarde evrov čistega dobička. Doslej je bila bolj znana kot »švic fabrika«, zdaj pa se želi preleviti v razvojno podjetje.
Obljubljena dežela za e-mobilnost
Da se zgodba dogaja na Kitajskem, niti ni presenečenje, saj se največji avtomobilski trg z 21 milijoni lani prodanih avtomobilov velikopotezno podaja na področje električne mobilnosti. Tako je na primer kitajska vlada lani uvedla subvencije za električne avtomobile, ki skupaj (nacionalne in lokalne subvencije v provincah) dosežejo vrednost 7.500 evrov za povsem električen avto in tri tisoč evrov za priključne hibride. Lani je zanje namenila štiri milijarde evrov, kitajski trg pa je s štirikrat večjo prodajo v primerjavi z letom 2014 in 331 tisoč prodanimi električnimi avtomobili in priključnimi hibridi postal vodilni na svetu z več kot 60-odstotnim tržnim deležem.
Subvencije po kitajsko
Posamezni manjši avtomobilski proizvajalci so visoke subvencije sicer zlorabili, zato so številke nekoliko napihnjene. Po poročanju lokalnih kitajskih medijev so manjši proizvajalci izdelali skromne električne avtomobilčke, denimo takšne, kot so avtomobili za golf, za proizvodno ceno okoli štiri tisoč evrov. Pri prijavi za subvencijo so nastavili ceno deset tisočakov in s tem upravičili možnost pridobitve subvencije. V naslednjem koraku so za avtomobile od lokalnih in nacionalnih oblasti pobrali subvencije v višini 7.500 evrov in pri vsakem avtu zaslužili 3.500 evrov, ti pa pogosto sploh niso zapeljali v promet. Kitajska vlada je po objavi začela podrobno preiskavo.
Še en malček, ki obeta
Kitajske korenine ima tudi start-up Faraday Future. Nastal je leta 2014, zaposluje 750 ljudi, sedež ima v Kaliforniji, prejšnji mesec pa je začel v Nevadi graditi tovarno električnih avtomobilov, vredno 900 milijonov evrov. Njegov največji vlagatelj je Jia Yueting. Ustanovitelj in predsednik uprave informacijskega podjetja Leshi Internet Technology je pred kratkim z angleškim proizvajalcem športnih avtomobilov Aston Martinom ustanovil skupno podjetje za izdelavo električnih avtomobilov. Prvi brezemisijski aston martin bo rapide z letnico 2018.