Med ljubitelji avtomobilov so takšni, ki hočejo volka v ovčji preobleki, nekaterim pa je za zadovoljitev želja in vsakodnevno veselje na cesti in ob njej najbolj pomemben videz. Atraktivna in prepričljiva športna zunanjost, vpadljiva platišča in nizkopresečne pnevmatike, nekaj kroma in dodatkov ter obvezno par izpušnih cevi na zadku, v notranjosti pa športni sedeži, volan in še kaj.
Za prav takšno ovco v volčji preobleki se je izkazal prenovljeni Mercedes-Benz A 200 d 4matic, ki za oko in dušo z AMG paketom (3.500 evrov) ponuja športnost, v nosu pa povprečen in varčen 2,1-litrski turbodizel s 100 kilovati oziroma 136 konji. Za most med obema nasprotujočima si poloma in obenem dodatno udobje ter zgledno varnost v vseh razmerah sta poskrbela 7-stopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik in prilagodljivi štirikolesni pogon 4matic.
Za nazoren prikaz Mercedesove mešanice obeh svetov je poskrbel prenovljeni testni model. Ob dinamičnem videzu in športno naravnanem karakterju je kot nalašč na zadku obdržal oznako, ki izdaja njegovo racionalno plat ter pri mnogih opazovalcih obvezno sproži začudenje: "Kaj ni AMG?" Glede na končno ceno 41 tisoč evrov bi skoraj lahko bil.
Da se v dodatno stilsko opremo splača vlagati tistim, ki so radi opaženi, je kmalu jasno. AMG paket iz elegantne 4,3 metra dolge in 1,78 metra široke kompaktne zvezde namreč naredi pravo atrakcijo.
Za to ob prepoznavnem svetlobnem podpisu spredaj in LED zadaj ter masivnejših odbijačih poskrbijo "diamantna" maska s kromiranimi dodatki in srebrna lamela, poudarjeni bočni pragovi ter na zadku dve izpušni cevi, obdani s kromanim okvirjem.
Za piko na i poskrbijo še vpadljiva 18-palčna AMG platišča s petimi dvojnimi prečkami, nizkopresečne pnevmatike ter spredaj perfirani zavorni koluti in čeljusti z napisom Mercedes-Benz, ponoči pa polni LED žarometi za 1.138 evrov.
Mercedes A je s takšno opremo precej strupen in se na pogled hitro loči od običajnih bratov, drugačen in atraktiven pa je tudi znotraj. Prenova v kabino sicer ni prinesla večjih sprememb, najbolj očitna je 8-palčni sredinski zaslon, ki mu ne ukazujemo na dotik pač pa s kombinacijo gumbov na sredinski konzoli in vrtljivega gumba med sedeži.
Zabavno-informacijski sistem je nekoliko nadgrajen novinec pa je pri Mercedesu pionir v povezovanju s pametnimi telefoni. Prenova je v kabino prinesla tudi drugačne kombinacije materialov in tkanin, izdelava je še bolj kakovostna, kljub vsemu pa je moč najti kar nekaj trde plastike in neuglednih gumbov - denimo tistih za uravnavanje klime.
Pri Mercedesu tudi v najmanjšem A ponujajo pestro paleto varnostno-asistenčnih sistemov, serijsko je pod točko Varnost navedenih 24 različnih postavk. Za doplačilo so na voljo tudi sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu ter sistem za uravnavanje varnostne razdalje Distronic plus.
Novost je Collision Prevention Assist Plus, ki s pomočjo radarja zaznava stanje pred vozilom in opozori voznika na nevarnost trčenja. V primeru neodzivnosti voznika bo avtomobil samodejno aktiviral zaviranje v sili in pomagal preprečiti nesrečo oziroma zmanjšal njene posledice. Testni je bil brez večine sistemov, pogrešili smo tudi pametni ključ in kamero za vzvratno parkiranje, kar takšnemu avtu pristoji.
Ob vstopu v kabino je že v običajnem A sicer kmalu jasno, da gre za premium avtomobil, z AMG paketom pa še toliko prej. Ta v notranjost namreč prinaša športno-elegantni kroj, za katerega poskrbijo črn strop, rdeči kontrastni šivi na sedežih, volanu, vratnih oblogah in sredinskem naslonu, imitacija karbona na armaturki in instrumentni plošči, športni pedali v videzu nerjavnega jekla ter polirane obrobe zračnih rež.
Športne občutke podkrepijo odlični sedeži v kombinaciji usnja in alkantare, ki so dovolj udobni in z dovolj oprijema - bočne opore telesu v ovinkih zlepa ne bo zmanjkalo, hvalimo tudi izdaten vzdolžni pomik ter ročno nastavljivo oporo nogam.
Ker so sedeži precej zajetni, bo na 270 cm medosne razdalje manj prostora na zadnji klopi (za katero je povprečen 341-litrski prtljažnik). Zelo dober oprijem ponuja tudi športno odebeljen in spodaj prisekan volan, nekaj vonja iz F1 pa vneseta obvolanski prestavni ročici.
Prehod med športnim in udobnim karakterjem je v sklopu opreme AMG line možen s preprostim pritiskom na stikalo Dynamic Select. Vozniku so s pomočjo gumba na sredinski konzoli tako na voljo programi Sport, Comfort, Eco in Individual, kar s pomočjo elektronike omogoča štiri načine prilagajanje odzivnosti motorja, menjalnika, volana, podvozja ter klimatske naprave.
Ekonomični način je namenjen varčevanju z gorivom (tudi s pomočjo funkcije jadranja), stopalka za plin pa je pričakovano precej »mrtva«. Udobni način je predvsem z vzmetenjem in nastavitvijo krmilnega mehanizma prilagojen ugodju, športni način poskrbi za hitrejši odziv motorja in menjalnika, trša nastavitev volanskega obroča pa poda še nekaj dodatnih informacij izpod koles. Ob omenjenih je dodana še možnost osebne izbire nastavitve posameznih sklopov.
Zunanjost takšnega A, skupaj s sedeži in volanom ter stikalom Dynamic Select na cesti obljublja pravega divjaka, rezultat pa je zelo živahna zverinica. "Krivec" je predvsem za takšen strupen paket zgolj 100-kilovatni motor, ki ob 1.545 kilogramih ne zmore velikih čudežev, izbrana kombinacija dvosklopčnega samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogona pa je pri povprečnem vozniku bolj naravnana na udobje in varnost po mokrem in spolzkem.
Znani in preverjeni turbodizel zmore 300 Nm največjega navora pri 1400-3000 vrtljajih, njegova moč pa zadostuje za pospešek z mesta do 100 km/h v 8,8 sekunde ter najvišjo hitrost 210 km/h. Na sedež nikdar ne prilepi, vendar se vseeno lahko pelje zelo hitro.
Toliko bolj je uglajen in ne preveč glasen motor namenjen lagodni in varčni vožnji, saj na sto kilometrov brez težav shaja z dobrimi šestimi litra goriva (tovarna 4,1/5,5/4,6). Pri varčevanju mu pomaga tudi dolga sedma prestava 7G-DCT menjalnika, ki prestavlja hitro in natančno. Z njim so se pri Mercedesu precej približali tistemu v Audijih in BMWjih, le pri prehodu v vzvratno prestavo potrebuje nekaj več časa, da zagrabi.
Anemična motor in menjalnik se ob prehodu iz načina Eco v Comfort začneta počasi prebujati, nekaj ostrine pa pokažeta v načinu Sport. Ob odzivnejši stopalki za plin takrat menjalnik v prestavo višje samodejno (tudi v ročnem načinu!) ne prestavi vse do 4700 vrtljajev, prvih šest prestav pa je zloženih precej skupaj, kar vnese nekaj športnega občutka.
Vožnjo samo pa kljub šibkosti motorja popestri prilagodljiv štirikolesni pogon in na obraz prikliče nasmešek. 4matic pri razredu A v osnovi namreč deluje na prednji kolesi, po potrebi pa se navor z motorja poljubno prenese na vsa štiri do razmerja 50:50.
Nekaterim se je 4matic zdel ovira za bolj športne občutke, saj je A z njim suveren v vseh pogojih, kot po tračnicah pa se pelje tudi na spolzkem cestišču. A prav učinkoviti 4matic omogoča, da voznik mejo išče precej višje, kot bi paketu prisodil glede na tehnične podatke in prve kilometre vožnje.
Lega na cesti je tudi na račun športnega podvozja in na Sport nastavljeno vozno dinamiko zavidljiva, z ostrimi zavoji pa voznik opravi lahkotno in skoraj v slogu pravega AMG. Nagibanja karoserije praktično ni, prav tako dolgo ne pride do prekrmarjenja ali podkrmarjenja, za še boljšo vozniško izkušnjo pa poskrbi zelo neposreden volan.
Mercedes-Benz A je v tretje postal povsem drug avtomobil, ki nagovarja mlajše kupce, s prenovo pa je to še toliko bolj očitno. Najmanjša zvezda z AMG paketom obenem poskrbi za dodatno vpadljivost ne glede na spol in starost.
Takšen "strupek" bo gotovo ugajal dinamičnim voznikom, ki pa bodo v salonu gotovo raje izbrali kakšen bolj nabrušen motor. Za podoben denar in brez nekaterih dodatkov bi namreč dobili 177-konjskega 220d ali pa turbobencinskega A250 Sport 4matic z 218 »konji«. Kar je kljub vsemu čisto druga zgodba.
Foto: Jure Makovec