Avto

Mlačni križanec brez velikih minusov, pa tudi plusov

Test: Peugeot 3008 je eden najstarejših v modelskem portfelju francoske tovarne in je po značaju tipičen križanec predvsem družinske uporabe

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.04.2016 23:00
Čas branja: 5 min
Mlačni križanec brez velikih minusov, pa tudi plusov
Peugeot 3008 je verjetno po sili razmer tudi športni terenec, čeprav je te sestavine v njegovem značaju komaj za ščepec. Veliko bolj je prepoznavna njegova enoprostorska vsebina, toda pod črto je nedvomno križanec in to je v njegov rojstni list zapisala tudi tovarna.

Na tisto, kar o svojih avtomobilih reče tovarna, se ni zanesti. Ali vsaj ne prav pogosto. Ampak tokrat bo kar držalo, kar pravijo: je kombilimuzina, malo tudi športni terenec, še najbolj pa enoprostorec, torej modni crossover ali križanec. Velja za peugeot 3008 z naslednikom tik pred vrati.

Novi 3008 - v kakšno vozniško okolje bo vabil

peugeot 3008
Foto: Miloš Milač

Razumljiva raznolikost, a brez začimb

Raznolikost značaja tega avtomobila, ki je na avtomobilskem svetu od leta 2009, je precej razumljiva. V modelski ponudbi tovarne, ki je prvi ali drugi del galskega koncerna PSA (skupaj s Citroënom, pri čemer se po novem imenuje skupina PSA), ni kakšne presenetljive in v sedanjih časih tako rekoč nujne modelske pestrosti. Skoraj z Lune je opazno, da nimajo športnega terenca oziroma suva, torej avtomobila, ki je zlasti na evropskih tržnih prostorih tako vroč, da bolj skoraj ne bi mogel biti. In ker je tako, so v rojstni list 3008 zapisali, da je tudi športni terenec. A te „začimbe" skoraj ne zaznaš.

PA311330.1461670480.JPG.c.960px.jpg

Prenova opravljena z občutkom

Prenova, opravljena pred časom, je bila minimalistična, vendar narejena z občutkom - avto je na pogled sodobnejši. Tega sicer ne opaziš prvi hip, a ko se postavi zraven „stari" 3008, je razlika očitna. Če že iščeš tisto, kar naj bi bilo „suvovsko", je to »srebrna« zaščita prednjega in zadnjega dela podvozja, pa še tako rekoč neopazna oziroma nič posebej suvovsko izrazita 15-centimetrska oddaljenost od tal. A vendar sediš nekaj višje, kar ne more biti eden naglavnih grehov. Precej bolj je prepoznavna enoprostorska vsebina, zlasti v notranjosti. Skratka, tale peugeot je precej tipičen križanec, kar pomeni, da ima vsakega po malem. In precej v to smer se peljejo sodobni avtomobili, prav ali ne.

Notri enoprostorec, a ne v celoti

Znotraj te pričaka velika prednja šipa, tipična za enoprostorca. Načeloma s tem ni nič narobe, je pa že dolgo jasno, da je s tem zagotovljeno vsaj dvoje: veliko svetlobe in tudi veliko toplote. Pozimi dobrodošlo, poleti precej manj, pri čemer svoje doda prav tako enoprostorsko značilna velika plošča armature, ki deluje kot dodatni grelec notranjosti. Seveda ima 3008 značilno trikotno stransko okence na levi in desni strani. Ker je prednji opornik strehe zajeten, trikotno okence pa ima še nekaj tanjši opornik, to med ostrejšim zavijanjem v levo zastira dober pogled. Ni usodno, navdušujoče tudi ne, a je seveda jasno, da to ni pomanjkljivost zgolj tega peugeota.

Dejstva o 3008, tudi Peugeotu

Peugeot 3008 active 1.6 blueHDi 88 kW aut. stane po rednem ceniku in z avtomatskim menjalnikom 27.310 evrov, kar pa seveda ne pomeni, da je ob različnih akcijah takšna tudi njegova končna cena. Na slovenskem trgu 3008 ne spade med najbolje prodajane peugeote. Ta lovorika gre veliko manjšemu 208, ki je letos pri nas našel 235 kupcev. S tem se je uvrstil med dvajset najbolje prodajanih osebnih avtomobilov na trgu pod Karavankami. Precej tesno za petami mu sledi 308, torej francoski golf, vsi drugi pa že precej zaostajajo. Tovarna Peugeot je letos pri nas prodala 840 vozil in si zagotovila 5,03-odstotni tržni delež, kar je nekaj bolje kot v primerljivem lanskem času. Nesporno pa je, da gre tej galski avtomobilski tovarni, ki je že precej časa dokaj tesno povezana s Citroënom, v zadnjih dveh letih precej bolje. Videti je, da je to (tudi) posledica nove strategije, ki jo uvaja in uveljavlja Carlos Tavares, še do konca leta 2013 drugi mož prav tako francoskega Renaulta, ki je, logično, velik konkurent Peugeotu. Tavares je med drugim precej skrčil število modelov (mnogi obžalujejo upokojitev všečnega roadsterja CRZ) in napovedal širitev na trge, na katerih tovarne doslej ni bilo ali pa se je od tam umaknila, kar velja predvsem za nekatere prostore na Bližnjem in Srednjem vzhodu (Iran, Egipt ipd.)

PA311353.1461670598.JPG.e.960px.jpg

Armaturna plošče je ovita okoli voznika. Nič slabega. Zajeten, pravzaprav zelo zajeten je sredinski del med voznikom in sovoznikom. V bistvu je to upravljalski center avtomobila. Pred voznikom sta dva zlahka berljiva okrogla merilnika, sredi armature oziroma pod prednjo šipo pa se boči barvni zaslon z navigacijo. Je malenkost predaleč, pri čemer se zavedam problematičnosti opazke - za one, ki vidijo dobro, je nesmiselna, ampak za tiste, ki imajo s tem nekaj manjših težav, je to problem. Morda je takšna namestitev dokaz zrelosti 3008. Ve se, da so multifunkcijski zasloni novodobno bistvo avtomobilov in je treba zanje vedno najti pravi prostor, pa naj stane, kar hoče. Pri galski avtomobilski hiši se temu še niso povsem uklonili, vsaj s 3008 ne. Ni tako grozno, kljub vsemu.

peugeot 3008
Foto: Miloš Milač

Zlahka prepoznavna uporabnost

Uporabnost, bistvo enoprostorskosti, je zlahka prepoznavna. Veliko, res veliko je odlagalnih prostorov, predalov, odlagališč za kozarce in še marsikaj. Med prednjima sedežema je predal tako globok, da je že skoraj preglobok. Ugaja ročaj na levi strani sovoznikovega sedeža, pripet na armaturno ploščo, dokaz želene suvovske nravi?!

Sedenje zadaj je spodobno - ni kakšnega prostorskega razkošja, še manj izjemne stiske. Velja za dva, tretji je pač tretje kolo...Zadnja sedežna klop je deljiva po tretjinah, povsem zložena ustvari z dnom prtljažnika uporabno ravnino.

peugeot 3008
Foto: Miloš Milač

Prtljažnik? Volumensko - najmanj 435 in največ 1245 kubičnih decimetrov - je precej daleč od prtljažniškega Olimpa v svojem razredu, a ponuja dobrodošlo posebnost: možno je podreti tudi spodnji del prtljažnih vrat, s tem pa se podaljša prtljažnik.

Uporabno. Se pa čudim vsaj dvakrat: najprej zato, ker se konkurenci tako podaljšan prtljažnik očitno ne zdi nekaj dobrega (da bi to posnemali), drugič pa zaradi tega, ker je sistem zlaganja zadnje sedežne klopi v 3008 povsem konvencionalen. So avtomobili, ki v tem pogledu že nekaj časa ponujajo veliko več. Halo, Peugeot?!

PA311337.1461670800.JPG.e.960px.jpg

Motor, dizelski štirivaljnik z 88 kilovati/120 konjskimi močmi glede na značaj avtomobila zadovoljivo ustreza. Povsem verjetno je, da je je avto v tej kombinaciji ena dokaj pogostih izbir, še posebej, ko gre za družinsko uporabo in relativno veliko prevoženih kilometrov, kar pa je tako ali tako smisel dizelskega pogona.

V avtomobilih, kot je 3008 (pa tudi sicer), bi bilo treba uzakoniti avtomatski menjalnik. Razlogi? Glede na to, s čim vse si da med vožnjo opraviti (družinski) voznik, predstavlja avtomatika pomemben element varnosti, saj ni treba prestavljati in pritiskati na pedal sklopke. Ena roka in ena noga sta prosti, torej... Res je, da avtomatski menjalnik poveča končno ceno in malenkostno poveča porabo, a dobrobiti so povsem nesporne.

peugeot 3008
Foto: Miloš Milač

Glede porabe: tovarniško deklarirana (povprečno 4,2 litra) je nedosegljiva, realna je v razponu med 6,6 in 6,8 litra. Še o avtomatiki: v voznem programu S oziroma sport se ne zgodi nič izjemno pretresljivega, je pa res, da motor prestavlja pri višjih vrtljajih oziroma v bližini številke 4000. Toda to počne (pre)hrupno, kar seveda moti. Če se hočeš voziti nekaj bolj športno, je ustreznejša izbira ročnega prestavljanja, saj to voznik počne bolj prefinjeno oziroma z več občutka.

In seveda - kakšna posebna vozna dinamičnost temu peugeotu le ni pisana na kožo. Peugeot 3008 je tipičen križanec: stavi na univerzalnost, splošnost. To je dobro. Slabše je, da se skoraj ne zapiše v spomin - ne v dobrem ne v slabem. Je nekako mlačen. Morda je njegova največja „slabost" pravzaprav slabost tovarne - njeni avtomobili ne slovijo po germanski natančnosti, še manj latinski (italijanski) karoserijski privlačnosti ali japonski zanesljivosti. Tako je bilo še pred nedavnim. Sedaj se je že marsikaj spremenilo, Peugeot s Tavaresom trasira novo smer. Reči, da je 3008 vsaj malo relikt prejšnjih časov, ne more biti bogokletno.

peugeot 3008
Foto: Miloš Milač

Carlos Tavares je zadnji mesec nekaj bolj v ospredju pozornosti zaradi plače oziroma dohodkov za leto 2015: dobil bo ali je 5,24 milijona evrov ali skoraj še enkrat več kot leto prej! Prav zaradi tega se je oglasila celo francoska vlada, kajti Francija ima v svojih rokah 14 odstotkov Peugeota. Premier Manuel Valls je dejal, da je Tavares sicer uspešen direktor, a po drugi strani očitno ne ve, kako živijo ljudje v Franciji in delavci Peugeota. Oglasili so se tudi sindikati, ki pravijo, da je nesprejemljivo, da si v času, ko na desetisoče ljudi izgublja delo, povečaš plačo. Ker so pred vrati poganjanja s sindikati skupine PSA, bo na ta račun zanesljivo slišati še marsikaj.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Nežna, a pomembna prenova
Avto
AvtoMatej Kačič Nežna, a pomembna prenova

Peugeot 308: Pri Peugeotu so enega svojih najpomembnejših modelov za spopad s tekmeci nežno prenovili in predvsem tehnično posodobili. 

FINANCE
Avto
Peugeotov modni karavan je prava osvežitev
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeotov modni karavan je prava osvežitev 5

Peugeot s 508 SW nadaljuje tradicijo poslovnih karavanov. Zadnji model pa bolj kot na prostor stavi na športnost, privlačne obline, tehniko in uporabne rešitve. Obenem je krajši in lažji od predhodnika ter vozi proti prestižnim tekmecem

FINANCE
Avto
Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja 6

Novi partner je rifter, v družbo treh pa prinaša drugačno prednjo masko in odbijač, »kremplje« na zadku in Peugeotov i-Cockpit v kabini. Pri nas bo jeseni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Vse najboljše stvari so tri
Avto
AvtoMatej Kačič Vse najboljše stvari so tri

Športni terenci so odličen kompromis med uporabnostjo, udobjem in plezalnimi sposobnostmi, pri Peugeotu pa so s serijo GT Line v modele 2008, 3008 in 5008 zapakirali še dodatno mero športnega značaja in prestiža.

FINANCE
Avto
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu
Avto
AvtoMiloš Milač Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu 6

Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne

FINANCE
Članki
Moderni poslovnež, ki ljubi športno opravo
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Moderni poslovnež, ki ljubi športno opravo (PRO)

Poslovite se od zaspanih juter, sivih dnevov na poti s sestanka na sestanek ter dolgočasnih večerov – čas je za spremembe, pravijo pri Peugeotu. V novi model peugeot 508 so namreč odlično vnesli osebnost in navade najuspešnejših poslovnežev.