Največji evropski avtomobilski proizvajalec avtomobilov Volkswagen in ameriško ministrstvo za pravosodje sta dosegla dogovor glede odprave presežnih dizelskih izpustov. Po dogovoru bo za skoraj 600 tisoč vozil, ki so opremljena z dizelskimi motorji in v zrak spuščajo preveč škodljivih izpustov, podjetje ponudilo odkup vozil in popravilo, je v četrtek dejal ameriški sodnik Charles Breyer.
Vzpostavili bodo sklad za varovanje okolja
Iz prepisa sodnega postopka ameriškega okrožnega sodišča je razvidno, da dogovor zajema približno 480 tisoč vozil, ki so opremljena z 2.0-literskim dizelskim motorjem. Lastniki bodo imeli možnost svoja vozila prodati Volkswagnu, ali pa bodo vozila popravili, da bodo skladna s predpisi o izpustih. Stranke, ki so vozila najele, bodo imele možnost najemne pogodbe prekiniti in vozilo vrniti podjetju.
Dogovor bo veljal za Volkswagnove modele Jetta, Golf in Audi A3, ki so bili prodani od leta 2009. Možnost odkupa vozil pa ne bo možna za 80 tisoč večjih vozil s 3-litrskim dizelskih motorjem, ki so bila vgrajena v Audijeve in Porschejeve športne terence. Volkswagen je v želji, da škandal pusti za sabo, ustanovil še odškodninski sklad za varovanje okolja, za katerega naj bi podjetje namenilo milijardo dolarjev. Poravnava, bi po mnenju nekaterih analitikov koncern lahko stala najmanj 10 milijard dolarjev.
Evropejci drugorazredne stranke?
Evropski lastniki Volkswagnovih avtomobilov razočarani spremljajo podrobnosti o dogovoru doseženem v ZDA in še naprej čakajo na ponudbo. Nemški in britanski odvetniki trdijo, da si njihove stranke zaslužijo podoben dogovor kot ameriške. V podjetju so dejali, da so osredotočeni na vse stranke, le da so v ZDA okoliščine bolj zapletene, saj so standardi izpustov strožji kot v Evropi in drugod po svetu. Za razliko je koncern v Evropi zaradi površnih pravil obljubil le popravek programske opreme, ki naj bi vozila naredila učinkovitejša.
Izguba prvič po letu 1993
Skupina Volkswagen je danes naznanila najvišjo letno izgubo v svoji zgodovini. Podjetje je v bilancah za leto 2015 več kot podvojilo (iz 6,7 milijarde na 16,2 milijarde evrov) sredstva rezervirana za poravnave afere prirejanja izpustov. Družba je v letu 2015 ustvarila čisto izgubo v višini 1,58 milijarde evrov in izgubo iz poslovanja v višini 4,1 milijarde evrov.
Podjetje bo znižalo navadno dividendo iz 4,8 evra za delnico iz leta 2014 na 0,11 evra in dividendo za prednostne delnice iz 4,86 evra na 0,17 evra za delnico. Eden izmed analitikov je dejal, da krize v Wolfsburgu še ne bo kmalu konec. Dogovor z ameriškimi upravnimi organi naj bi bil le vmesni korak v »maratonu« postopkov, ki bi lahko trajali še naslednjih pet do deset let.