Na zagrebškem velesejmu je od 5. do 10. aprila potekal mednarodni salon avtomobilov, motornih koles, gospodarskih vozil in spremljevalne industrije - v hrvaško prestolnico se je vrnil po osmih letih premora. Na nekdaj največjem in najprestižnejšem salonu v tem delu Evrope se je letos na 70.000 kvadratnih metrih razstavnih površin predstavilo 440 razstavljavcev iz 33 držav.
Najprej gneča, povsod: da parkiraš, da kupiš vstopnico, in da se prebijaš med vabljivo svetlečo pločevino. Za največ zanimanja med hitrimi avtomobili je poskrbel razstavni prostor Rimac Automobili. Kljub svoji izvozni usmerjenosti na tuja tržišča je domači javnosti s ponosom pokazal najekstremnejšo različico električnega super športnega avtomobila Rimac Concept_S. Da bi ga videli, smo si morali pomagati s komolci.
Poleg Rimca je bilo veliko gneče tudi na razstavnih prostorih nemških proizvajalcev Audi, Mercedes-Benz in BMW. Prodajni svetovalec ene od omenjenih znamk je priznal, da so prodali malo avtov, a da sejem ni idealno mesto za prodajo, temveč za promocijo. Če stranka želi pravo izkušnjo nakupa avtomobila, meni, da je bolje obiskati prodajni salon in se pogovoriti ob kavi. Sejem ni najboljše mesto, kjer bi se lahko posvetili morebitnim strankam.
Avtomobilski sektor pod hudim pritiskom davčnega sistema
Avtomobilski sektor na Hrvaškem, kot je potožil eden izmed trgovcev, je pod hudim pritiskom davčnega sistema. Prodajalec nissanov je dejal, da so davki na vozila še višji kot v Sloveniji in da država že v začetnem koraku ubija posel. Glede na to, da so bili brez sejma 8 let, so letošnjega namenili spodbujanju povpraševanja in prebujanju trga. Podatke o številu prodanih vozil so trgovci zadržali zase; ker so prodajalci prejeli na desetine rezervacij, pa so nekateri kupci očitno čakali na takšno priložnost.
Po poročanju nekaterih hrvaški internetnih portalov naj bi že prvi dan v Italijo prodali najdražji avtomobil sejma, Rimac Concept_S. Med znanimi imeni avtomobilov, ki so jih prodali v prvih dneh, so Lamborghini Huracan, Porsche, športni BMW M3 in Fordov Mustang. Kupca je dobil tudi prvi Bentleyev športni terenec Bentayga, katerega cena je blizu 300 tisoč evrov. Vsa razstavljena vozila so zaradi sejemskih popustov prodali pri Toyoti, Renaultu in Dacii, uspešen sejem pa so imeli tudi pri Mitsubishiju, Suzukiju, Peugeotu, Citroënu in Škodi. Avtomobile, ki po definiciji države segajo v kategorijo luksuza, pa je še vedno precej težko prodati.
Šibko gospodarstvo ni pokvarilo odličnega vzdušja
Prvi Zagreb Auto Show je bil organiziran leta 1992, rekorden pa je bil sejem iz leta 2008, katerega je obiskalo več kot 215 tisoč obiskovalcev. Letošnji se predvsem po številu razstavljavcev in obiskovalcev s predhodnim vseeno ne more primerjati. Po ogledu sejma sem dobil občutek, da sem med razstavnimi paviljoni katero od znamk spregledal. Kot se je izkazalo, se zaradi slabih prodajnih rezultatov zagrebškega avtomobilskega sejma niso udeležile avtomobilske družbe Fiat, Alfa Romeo, Jaguar, Land Rover, Lexus, Volvo, Honda in Subaru.
Gospodarska kriza iz leta 2008 je avtomobilsko industrijo precej zamajala. Kljub slabemu gospodarskemu stanju pa je zanimanje za avtomobile kot vedno veliko, vzdušje na sejmu pa odlično. Čeprav si večina obiskovalcev dragih avtomobilov ne more privoščiti, so izkoristili priložnost, da si od blizu ogledajo najnovejše dizajne, poglede pa so privabljale tudi hostese, ki na takšnem dogodku pač ne smejo manjkati. Po informacijah organizatorjev je dogodek obiskalo preko 141 tisoč obiskovalcev iz Hrvaške in sosednjih držav, kar je presenetilo tudi same organizatorje, ki so pričakovali okoli 120 tisoč ljudi. Če želite obiskati naslednji avtosejem v Zagrebu, boste imeli priložnost leta 2018.
Sejem se ne more primerjati z največjimi svetovnimi saloni, vendar je bil odličen dogodek, ki je vsaj na kratko oživil avtomobilsko tržišče na Hrvaškem. V Sloveniji ga nimamo vse od devetdesetih let. Avtomobilski sejem je prometno popolnoma ohromil sosesko Novega Zagreba. Med vikendom je bilo na parkirišču velesejma skoraj nemogoče najti parkirno mesto. Če je odličen obisk dober pokazatelj razpoloženja potrošnikov, se avtomobilskim prodajalcem obeta dobro leto.
Foto: Uroš Božin