Avto

Oblikovno (pre)drzen in tržno še preveč anonimen

TEST: Ssangyong tivoli; Precej nenavaden, drugačen, tudi izviren avtomobilski ptič.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.04.2016 00:07
Dopolnjeno: 12.04.2016 00:21
Čas branja: 4 min
Oblikovno (pre)drzen in tržno še preveč anonimen
SsangYongov tivoli je športni terenec, ki me ne manjka oblikovne drugačnosti, manjka pa mu tržna in siceršnja prepoznavnost.

Škatlast, skoraj oglat, z drugačno, vsekakor izvirno prednjo masko, zanimivimi in drugačnimi zadnjimi lučmi, skoraj navpično odrezanim zadkom. Zbuja nekaj nespregledljive pozornosti. Tivoli? Točno, pa ne ljubljanski, pač pa korejski oziroma SsangYongov. Precej nenavaden, drugačen, tudi izviren avtomobilski ptič.

Lešnik je pobrisal mizo, kaj za Ssangyong?

Robert Lešnik, ta hip gotovo najbolj uspešno ime slovenskega avtomobilskega oblikovanja, je nekoč, ko še ni bil tako dobro (in visoko) zapisan pri Mercedes-Benzu, prostodušno priznal: ko pride nova oblikovalska ekipa, izprazni in pobriše mizo. Pomete s starim, hoče obrniti nov list, napisati sveže poglavje.

IMG-4379.1460412040.JPG.e.960px.jpg

V Stuttgartu so to uspešno naredili, za SsangYong, hišo korejskega avtomobilskega porekla, ki je trenutno v indijski lasti (Mahindra&Mahindra), pa ni jasno, ali so prav tako brezkompromisno „pobrisali" oblikovalske mize. A je očitno, da zrisali manjšega športnega terenca (4195 milimetrov dolžine), ki je navzven tako izviren oziroma svež, da je že kar (pre)drzen. In oblikovalska drznost se v razredu, kjer je treba najti veliko kupcev, da ostane kaj v žepu, vedno ne obnese oziroma izplača. Dokazi?

Megane je šel predaleč

Renaultov megane dve generaciji nazaj se je vozil (in se v novi izdaji prav tako) v nižjem srednjem, torej „golfovem" razredu. Tistem, ki mora prinašati kupce in denar, onem, ki zvečinoma sloni na ustaljenem, običjanem avtomobilskem okusu. Megane je najbolj razburjal, predvsem pa delil „ljudsko" mnenje s svojim unikatnim zadkom. Ne bom rekel, da je vozil zgolj eno poletje, a je nesporno, da so v pariškem Bilancourtu kmalu ugotovili, da so šli malo predaleč.

IMG-4358.1460412111.JPG.s.960px.jpg

Bo oblika plus ali morda minus?

Sem in tja je še videti kakšnega Chryslerjevega PT cruiserja. Jenkijevski retro, opazno drugačen, celo tako, da so znancu konec devetdesetih v Sarajevu rekli, naj ga kar pusti parkiranega ob cesti - nihče ga ne bo ukradel...Tudi Kiin soul se navzven diči s podobo, ki te mora presenetiti, a je očitno, da je oblikovalski pogum eno, realnost pa nekaj drugega. Lekcija, ki bi ne smela ostati zelo anonimna, še posebej v pomembnih tržnih razredih. Ali jo poznajo pri SsangYongu, po obsegu četrti južnokorejski avtomobilski hiši, se seveda ne ve, toda čez čas se bo pokazalo, ali bo tivolijeva oblikovna drznost prinesla pluse ali morda minuse.

SUV, enoprostorec,...?

Tivolija ni narisal sloviti Giorgetto Giugiaro, ustanovitelj in nekdanji prvi mož slovitega apeninskega Italdesigna (ta je od lani v lasti nemškega Volkswagna), kot dvajset centimetrov večjega in slovensko bolj znanega koranda. In če bi ga, bi bila izjemna slava latinskega oblikovanja pločevine dokazana in potrjena.

Čeprav se vozi v razredu manjših športnih terencev oziroma suvov, prav tistem, ki zlasti na evropskih trgih (in tudi pri nas) raste skoraj presunljivo hitro, bi lahko bil tudi manjši enoprotorec. Toda ti so nekako iz mode in zato si lahko pri Mahindri&Mahindri, ki vedri in oblači nad SsangYongom, rečejo, da s tivolijem po tej strani zmorejo prepoznati vsaj bližnjo (evropsko) avtomobilsko sedanjost, morda celo prihodnost. Prijetno spoznanje.

P8251687.1440498650.JPG.w.960px.jpg

Nič več zatikanja menjalnika, dva tisočaka za vsekolesni pogon

Drugačnost zunanjosti se ni prenesla v notranjost. Saj ne, da bi bila dolgočasno uniformna, toda tisto, kar te pričaka, ni nekaj izjemnega. Ker je tivoli športni terenec, sediš nekaj višje, toda 167 milimetrov največje oddaljenosti od tal je ravno pravšnjih. Čeprav načeloma športni terenec, gre moč preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika - kje so že časi, ko so se južnokorejski menjalniki zatikali skoraj tako kot oni v „naših" zastavah - zgolj na prvi kolesni par. Če hočeš in doplačaš 2.000 evrov, dobiš 4x4, ki mu sicer pravijo AWD (All Wheel Drive). Nazaj se vidi spodobno, čeprav je zadnje okno razmeroma majhno oziroma ozko. Volan, spodaj nekoliko prirezan, je nastavljiv po višini, žal ne po globini. Možno je izbirati med tremi nastavitvami njegove odzivnosti (normal, comfort, sport), a prav izjemnih oziroma zlahka občutenih razlik le ni.

Ssangyong-tivoli-1.1440498739.jpg.s.600px.jpg

Stikala na armaturi, tudi to je klasika

Na armaturni plošči je še vedno veliko stikal - morda eden dokazov, da je tivoli po tej strani kljub vsemu še nekoliko za konkurenti? Tudi sredinski zaslon je razmeroma skromnih dimenzij, kar utegneš znova pripisati bolj tradicionalnemu pogledu na tisto, kaj je v avtomobilu (notranjosti) najbolj pomembno. Predalov oziroma odlagalnih prostorov je precej, sredinski, torej med obema sedežema, je velik, vanj gre, pravi SsangYong, tudi tablični računalnik. Me pretirano ne vznemiri, a je očitno v časih, ko je takšna ali drugačna povezljivost pomembnejša od bistvenih avtomobilskih reči, posebne omembe vredno.

IMG-4370.1460412311.JPG.c.960px.jpg

Udobno sedenje zadaj vsaj za dva

Zadaj, kjer je sedežna klop deljiva v pričakovanem razmerju 40/60, se sedi presenetljivo udobno, kar velja za dva, tretji je, zelo logično, precej na slabšem. Vsaj dva imata veliko prostora za kolena in glavi - če nista krilna centra. Prtljažnik volumensko ni tako skromen, kot se zdi, saj je osnovnih 423 litrov povsem spodobnih, ne pa razredno izjemnih. Žal ga prekriva nekakšen mlahav rolo, ki ne zmore dobro skriti njegove vsebine. Tudi prtljažni rob je visok, pravzaprav previsok. Ni dvojnega dna, zelo koristnega pripomočka, čeprav sta opazna dva nosilca zanj. So nanj „pozabili" ali pa je na voljo zgolj za doplačilo?! Malenkost, ki ne stane veliko, pomaga pa. Škoda.

IMG-4385.1460412365.JPG.e.960px.jpg

Energičen motor, čvrsto podvozje

Bencinski štirivaljnik z gibno prostornino 1.597 kubiki in 94 kilovati (128 konjskimi močmi) je malčku, ki pa ni kakšen izrazit kilogramski lahkokategornik (prazen tehta 1.395 kilogramov!), z lahkoto kos. Podvozje je čvrsto, pa vendar nekoliko grobo predvsem med počasno vožnjo po slovenskih (problematičnih) cestah, kot prijazno pa se izkaže na gladki avtocestni podlagi. Sicer pa tivoli kaže precej veselja do hitrejšega, bolj ostrega pospeševanja na zavitem. Tam ceniš dobro odmerljivost zavor in dovolj neposreden volan, račun pa seveda izstavi poraba: pod sedem litrov bi šlo s težavo ali pa le s premišljeno oziroma zelo obzirno vožnjo, gre pa precej zlahka tja proti osmim litrom, kar seveda ni nekaj, s čimer bi se smelo hvaliti.

IMG-4373.1460412423.JPG.s.960px.jpg

Se še spomnite realnih zapisov porabe? Sssangyong to zna še danes!

In da so tudi pri SsangYongu povsem nerealni, ker navajajo povprečnih 6,6 litra, je stara, prestara zgodba... Tivoli, (pre)drzni avtomobilski ptič, ima večino tistega, kar ima konkurenca. S popustom pri končni ceni je tudi slovensko zmerno konkurenčen, pri čemer utegne biti prav drznost ali vsaj nenavadnost karoserijske podobe prej slabost kot prednost. In ko smo že pri slednjem: imidž južnokorejske hiše in njenih avtomobilov na slovenskem in zlahka verjamem, da tudi na drugih evropskih trgih, je precej anonimen.To pa zanesljivo ni prednost.

Tivoli 1.6 e-XGi comfort stane po uradnem ceniku 17.990 evrov. Ker še vedno velja popust 2.000 evrov, je njegova končna cena 15.990 evrov. V opremskem paketu comfort (osnovni je base) je ob drugem še samodejna dvoobmočna klimatska naprava, usnjen volanski obroč, centralno zaklepanje z daljinskim upravljalnikom, potovalni računalnik, avtoradio z UBS priključkom, 16-palčna kolesna platišča, električno nastavljivi in ogrevani zunanji stranski ogledali, zadnji spojler in podobno.

Foto: Janez Kovačič in Ssangyong

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Manager
Znamenita Švicarija spet umetnikom
Manager
ManagerSmilja Štravs Znamenita Švicarija spet umetnikom

8. februarja bo v prenovljeni hiši umetnosti v srcu ljubljanskega parka Tivoli odprlo vrata 13 umetniških ateljejev. Zdaj se živahno pripravljajo na ta veseli dan.

FINANCE
Avto
Čas je za najboljše avtomobile na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Čas je za najboljše avtomobile na svetu 2

Do konca tedna bomo glasovali za svetovni avto leta v petih kategorijah, letos izbiramo med 62 avtomobili, vse več je evropskih znamk, denimo Renault, Peugeot in Citroën

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Kolizej: Južnoafričani menda odhajajo, zdaj naj bi z Anderličem gradili Avstrijci
Finance
Jurij Šimac Kolizej: Južnoafričani menda odhajajo, zdaj naj bi z Anderličem gradili Avstrijci

Po slabih dveh letih se južnoafriški sklad, ki ima sedež na Mavriciju, menda umika iz posla z Jožetom Anderličem.

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Avto
Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu 40

Ne tako majhen, precej drag, a vsebinsko zelo bogat in očitno zelo trendovski volkswagen T-roc se je postavil nad tekmece. Že letos želi na sam prodajni vrh, prepričal naj bi 1.800 Slovencev.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)