Avto

Subarujev butik s svežo kolekcijo za mesto in brezpotja

Japonski Subaru je v pomlad krenil z osveženima modeloma XV in forester, ki ob skromnih lepotnih popravkih stavita predvsem na zmogljiv pogon, robusten videz, nove tehnologije in - staro ceno

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.03.2016 00:01
Čas branja: 7 min

Subaru-2016-179.1459195018.JPG.s.960px.jpg

Subaru v svetu milijonskih naklad velja za butičnega in nekoliko posebnega proizvajalca avtomobilov, kar zvesti kupci cenijo bolj kot sledenje zadnjim modnim trendom in kreiranju konfekcije za množice. Glavni odliki in tudi posebnosti robustnih samurajev sta simetrični štirikolesni pogon, zaradi katerega se na terenu zdijo neustavljivi, in bokserski motor, ki jim zagotavlja nizko težišče.

Subaru-2016-134.1459195197.JPG.s.960px.jpg

Oboje imata tudi najmlajši XV (zgoraj beli še v stari različici, spodaj v novi) in najstarejši forester, ki sta pomladno osvežena in za enako ceno kot prej stopila naproti nekaj deset Slovencem.

Subaru-2016-141.1459195258.JPG.s.960px.jpg

Za njun volan smo sedli ob idilični podeželski hiši nekaj deset kilometrov ven iz Milana, kamor njegovi prebivalci radi pobegnejo pred mestnim vrvežem. V enaki vlogi se brez težav znajdeta oba trdoživa Japonca, pri čemer pa se manjši XV zaradi kompaktnih mer (DxŠxV 445/178/162 cm) dobro znajde tudi med ozkimi ulicami.

Subaru-2016-212.1459195367.JPG.s.960px.jpg

Subarujeva prodajna paleta se je lani povečala za novega levorga (spodaj), še prej za outbacka in četrto generacijo foresterja, Japonci pa počasi že vlečejo pregrinjalo z nove impreze.

Subaru-2016-127.1459194074.JPG.e.960px.jpg

Vmes so si vzeli čas tudi za prenovo najmlajšega in najmanjšega modela XV, ki so ga leta 2012 uvedli pod sloganom Urbana avantura. Mestni križanec je pri nas postal najbolje prodajani Subarujev model, lani je našel 24 kupcev - večinoma so izbrali bencinski motor -, letos pa naj bi pritegnil še kakšnega več.

Subaru-2016-199.1459194889.JPG.s.960px.jpg

K statusu prvega Subaruja pri nas mu ne bo toliko pomagal novi slogan Urbani raziskovalec, kot mu bo za isto ceno - od 19.990 za 1.6i Free do 30.990 evrov za 2.0D Unlimited - glajenje gubic zunaj in modernizacija znotraj. Tehnični podatki in vozne lastnosti so ob že znani štirivaljni bokserski motorni paleti - rahlo osvežena klasična bencinska 1.6 in 2.0 ter 2.0-litrski turbodizel so usklajeni z okoljskimi merili Euro6 - ter ročnem ali zelo dobrem brezstopenjskem CVT Lineartronic menjalniku s šestimi elektronsko določenimi prestavnimi razmerji namreč ostale nespremenjeni.

Subaru-2016-021.1459195439.JPG.s.960px.jpg

Subaru z vstopnim XV in ceno 19.990 evrov tako ostaja med najcenejšimi avtomobili s štirikolesnim pogonom pri nas. Pod njim so cenovno umeščeni zgolj trije Suzukiji (jimny, vitara in SX16 S-cross), mala Fiatova panda, zastarela Lada niva in vsestransko uporabni Dacijin duster. Po tej plati si XV gotovo zasluži več pozornosti voznikov, ki prisegajo na štirikolesni pogon, robustnost in zanesljivost.

Subaru-2016-206.1459199814.JPG.s.960px.jpg

Kot smo pri Subaruju že vajeni, razlike glede na prejšnji model opazijo le poznavalci. Kar je dobro in funkcionalno pač ne spreminjajo. XV je na sprednjem delu s prenovo tako dobil novo masko z izrazito vodoravno letvijo in mrežasto strukturo, prednji odbijač pa ima nekoliko preoblikovan vodilni rob ter drugačne meglenke z okvirji v obliki črke L. Dnevne luči so v LED tehnologiji, spremembe pa so vidne tudi na zadku.

Subaru-2016-014.1459194948.JPG.n.960px.jpg

Zadnji žarometi pri XV imajo zdaj prozorni pokrov, luči svetijo s pomočjo LED diod, za bolj atraktiven videz pa so mu nadeli še spojler.

Subaru-2016-025.1459194814.JPG.s.960px.jpg

Pod razširjenimi koloteki, ki so obdani z zaščitno plastiko so nova in serijska že od vstopnega modela 17-palčna platišča v kombinaciji črnega laka in brušenega aluminija, kupcem pa sta na voljo dve novi ekskluzivni modri barvi: hyper blue in dark blue pearl. Svetlejša se mu zelo poda, še vedno pa je najbolj vpadljiva oranžna.

Subaru-2016-213.1459194549.JPG.n.960px.jpg

Tudi temna notranjost, ki so jo uskladili s tisto v levorgu, ne potrebuje podrobnega spoznavanja, le da je zdaj precej bolj elegantna. Za blagodejno poživitev poskrbijo dvojni šivi oranžne barve na sedežih, oblogah vrat in prestavni ročici, z enakimi šivi pa so popestrili tudi nov trikraki volanski obroč z nekaj dodatnimi stikali.

Subaru-2016-223.1459194652.JPG.s.960px.jpg

Ob volanu je novost zgolj 7-palčni zaslon na sredinskem grebenu, ki pomeni precejšen napredek glede na stari in slabo berljivi ekran v starem modelu. Za zaslonom se skriva multimedijski sistem, ki uporabnika lažje poveže z mobilnikom, navigacija je bolj funkcionalna, obenem pozna glasovno upravljanje ter nam obenem ponudi sliko z vzvratne kamere. Ekran je odziven in hitro reagira na dotik.

Subaru-2016-220.1459194609.JPG.s.960px.jpg

V zaledju Milana smo se popeljali z 2,0-litrskimi bokserjem, ki zmore moč 147 konjev in 350 Nm navora, na voljo pa je le s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Motor je elastičen in uglajen, ob tem pa tudi zmerno žejen. Poraba ob stalnem štirikolesnem pogonu in vse prej kot aerodinamiki prijazni obliki ni presegla sedem litrov, XV pa se na asfaltu počuti odlično.

Subaru-2016-225.1459195578.JPG.s.960px.jpg

Čeprav je nastal na platformi stare impreze pa XV predvsem na makadamu ne premore v celoti njene dinamike, k čemur pripomore tudi višji odmik od tal. Zadek je tako občutljiv na bolj odločne manevre, še pred voznikom pa vskoči elektronska pamet in XV suvereno potegne z začrtani smeri.

Subaru-2016-231.1459195537.JPG.s.960px.jpg

XV je tudi s prenovo ostal tisti stari XV - praktičen in zanesljiv križanec med osebnim in terenskim vozilom, ki brez strahu zapelje z asfalta. Na večje spremembe bo treba še nekoliko počakati, Subaru je namreč na nedavnem ženevskem salonu predstavil XV concept (spodaj), agresivna štirikolesna študija pa napoveduje novo generacijo tega kompaktnega križanca.

Subaru-XV-Concept.1459195932.jpg.w.960px.jpg

Subaru je lani pri nas prodal 45 vozil, kar je 12,5 odstotka več kot leto prej. Skoraj polovični tržni delež je imel XV (glavnino prodaje pomeni 1,6-litrski bokser), petino si je odtrgal outback, 27 odstotkov pa je pripadlo največjemu foresterju. Ta je zanimivo najbolj prodajan v Bolgariji, kjer niso prodali niti enega XV, pri Hrvatih pa je število in razmerje prodanih podobno kot pri nas. Cilji za letos so seveda nekoliko višji za vse modele.

Subaru-2016-045.1459194304.JPG.n.960px.jpg

Če pri XV spremembe opazijo le poznavalci, potem tudi ti ostanejo nemočni, ko beseda nanese na veterana foresterja. Pod geslom »Stori vse, pridi povsod« je naprodaj znova osvežena četrta generacija, ki so ji dodali še slogan Osvajalec.

Subaru-2016-191.1459196107.JPG.s.960px.jpg

Forester tako ostaja robusten, zanesljiv, trden in tudi deloven SUV, na kar nakazuje že njegovo ime - gozdar. Tudi ta vas po asfaltu, makadamu, blatu, pesku, kamenju in še kje popelje za enak denar kot prej.

Subaru-2016-175.1459196142.JPG.n.960px.jpg

Subaru forester je v osveženi podobi pri nas na voljo od 27.790 za 2.0i Free do 45.990 evrov za 2.0T XT. Največkrat izbrana različica 2.0D Sport Style stane 34.490 evrov. Forester je ohranil mere (DxšxV 460/180/174 cm) in pakete opreme, ki se deli na Free, Style, XT, Sport Style in Sport Unlimited. Medosna razdalja 264 cm ponuja veliko prostora in udobja tudi na zadnji klopi, v prtljažnik pa gre 500 oziroma 1.573 litrov.

Subaru-2016-171.1459196186.JPG.s.960px.jpg

Pred slabim letom smo že sedli v prenovljenega foresterja, zato smo ob napovedani dodatni prenovi s seboj prinesli lupo. Tudi ta skoraj ni pomagala, saj so spremembe zares minimalne - forester je zdaj še malce bolj uglajen in eleganten, po želji pa tudi agresiven.

Subaru-2016-178.1459196224.JPG.s.960px.jpg

Kleni terenec ima spredaj namreč malce drugačen odbijač in masko hladilnika, spredaj in zadaj LED tehniko, dodali so nova kolesna platišča. Podobno je v notranjosti, kjer je na voljo nov večopravilni volanski obroč, 7-palčni zaslon na dotik pa je znan od prej.

Subaru-2016-331.1459196684.jpg.w.960px.jpg

Pohvalno so se v notranjosti še bolj posvetili končni obdelavi in kvaliteti materialov, kar pripomore k večjemu udobju in boljšemu občutku med vožnjo. K temu pomagajo tudi spominski sedeži spredaj in ogrevani zadaj, sistem EyeSight pa pazi na to, da ne zapeljemo preko črte, opazuje promet pred nami in pri manjših hitrostih preprečuje trke. Pohvalno je, da nas zdaj opozori tudi na promet, ko gremo vzvratno s parkirišča.

Subaru-2016-166.1459198692.JPG.s.960px.jpg

Motorna paleta je nespremenjena in še naprej vključuje dva bencinska in en turbodizelski bokser. Dvolitrski atmosferski bencinar razvije 150 konjev, nad njim je turbo različica z 241 konji. Dizel je enak kot v XV in zmore 147 konjev, vsi modeli so serijsko opremljeni s simetričnim stalnim štirikolesnim pogonom, poleg ročnega 6-stopenjskega menjalnika pa je ponekod na voljo še CVT Lineartronic. Ponavljamo, izkušnja je zelo dobra in kombinacijo priporočamo vsem tistim, ki radi zavijejo na resen teren, na asfaltu pa se kombinaciji obnese skoraj kot dvosklopčni menjalnik.

Subaru-2016-038.1459196777.JPG.s.960px.jpg

Lineartronic ob nežnejšem pritiskanju pedala za plin (nekje do 2/3) navor prenaša povsem mehko, zvezno in brez neprijetnega hrupa - za CVT značilnega dretja v višjih vrtljajih tako ni. Ob odločnejšem pritisku Lineartronic za razliko od CVT menjalnikov simulira običajen menjalnik s sedmimi vnaprej določenimi prestavnimi razmerji. Forester takrat hitro pospešuje (9,9 sekunde do 100 km/h) in pokaže tudi nekaj športnega talenta, ob tem voznik za boljši občutek lahko prestavlja tudi z ročico menjalnika ali ročkami ob volanu.

Forester je bil vozniško gledano vedno prepričljiv, takšen ostaja tudi po prenovi. Na asfaltnih poteh okoli Milana nas je navdušil z udobjem in dinamiko, kar ni ravno odlika športnih terencev, po makadamu pa nas s suvereno lego počasi pripravljal na najtežjo nalogo: terenski poligon v obliki motokros proge nedaleč od letališča Malpensa.

Subaru-2016-101.1459198100.JPG.s.960px.jpg

Kot se za takšne proge spodobi, je ponujala vrtoglave vzpone in spuste, nagibe in pregibe. Manjkala je le večja količina blata, a nič zato, izziv so ponujale tudi globoko udarne luknje. Forester je teren prevozil brez strahu, da bi se v zemljo in pesek zaril z nosom ali zadkom.

Subaru-2016-072.1459198172.JPG.s.960px.jpg

Vstopni in izstopni kot namreč znašata 25 stopinj, oddaljenost od tal pa 22 cm. Za lahkotno in suvereno plezanje po strmih klancih in spustih tudi do 45 stopinj je poleg močnega dizla, enostavnega Lineartronica in simetričnega štirikolesnega pogona poskrbel še elektronsko podprt sistem X-mode.

Subaru-2016-168.1459194478.JPG.n.960px.jpg

Ta ob pritisku na gumb deluje do hitrosti največ 40 km/h, med vožnjo po zahtevnem terenu pa elektronika nadzoruje delovanje motorja, pogona in menjalnika ter tako zagotavlja kar največ oprijema.

Subaru-2016-182.1459198219.JPG.s.960px.jpg

Pri tem je v pomoč še elektronska zapora diferenciala, forester je na nekaterih odsekih gladko plezal tudi z eno "nogo" v zraku, pri spustu pa smo volan lahko po frajersko držali zgolj z eno roko in brez kakršnegakoli pritiskanja na stopalko zavore.

Subaru-2016-160.1459196867.JPG.s.960px.jpg

Za vse je sam poskrbel X-mode v povezavi s pomočnikom za spuščanje po klancu, ki je kljub pesku in kamenju na progi razriti od motociklov ter nagibu vse tja do 45 stopinj s prefinjenim občutkom zaviral vsako kolo posebej in avto v dolino spravil lahkotno ter povsem brez naše pomoči.

Subaru-2016-083.1459197423.JPG.n.960px.jpg

Po koncu preizkusa se nismo mogli znebiti občutka, da Subaru prenove dela zgolj zato, da nas s svojimi zmogljivostmi in kvaliteto malce podraži. Dobro blago se namreč samo hvali in Japonci kakšne posebne reklame in »šova« sploh ne potrebujejo.

Subaru-2016-156.1459197929.JPG.s.960px.jpg

Subaru je v začetku marca praznoval poseben jubilej, s svojim simetričnim stalnim štirikolesnim pogonom je namreč opremil že 15 milijonov avtomobilov. Za to je potreboval dobrih 43 let, septembra 1972 so namreč predstavili model leone 4WD estate, ki je bil prvi Subarujev model s štirikolesnim pogonom. Ta je v tem času postal ena najbolj prepoznavnih značilnosti legendarnih Japoncev. Kot se za inženirsko znamko spodobi, so pogon vseskozi izpopolnjevali, danes pa Subaru z njim opremi praktično vsakega od 940 tisoč vozil, kolikor jih naredijo na leto - več kot pol jih izvozijo v ZDA, v Evropi pa velja za butično.

Subaru-2016-070.1459197975.JPG.n.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Križanec, kot mora biti
Avto
AvtoMatej Kačič Križanec, kot mora biti 5

Subaru XV se v drugi generaciji s preverjenimi vrlinami in novimi veščinami predvsem na terenu še bolj poigrava s konkurenco.

FINANCE
Avto
Teren in elektrika na Subarujev, zelo učinkovit način
Avto
AvtoMatej Kačič Teren in elektrika na Subarujev, zelo učinkovit način 5

Subaru z novim foresterjem ohranja in nadgrajuje stare vrednote, s hibridnim sklopom pa po svoje odgovarja na moderno elektromanijo

FINANCE
Avto
Butični križanec z električnim nabojem
Avto
AvtoMatej Kačič Butični križanec z električnim nabojem 6

Subaru XV med zvestimi kupci velja za trdoživ, varen in zabaven avtomobil, ki dodatne vrline zaradi simetričnega stalnega štirikolesnega pogona pokaže v slabih razmerah, od zdaj pa je ta butični križanec še nežno elektrificiran.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
Avto
Mitsubishijev kupejevski terenec za manj kot 20 tisočakov
Avto
AvtoJanez Kovačič Mitsubishijev kupejevski terenec za manj kot 20 tisočakov 4

Mitsubishijev SUV se vozi v zelo konkurenčen razred, računa vsaj na 200 slovenskih kupcev in se postavlja z ugodno začetno ceno pod 20 tisočaki, za ta denar ponuja zmogljiv turbomotor s 120 kilovati

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.