Na Finančni upravi RS (Furs) pojasnjujejo, da je za omenjeno vozilo treba plačati davek na motorna vozila (DMV se plača od motornih vozil, ki se dajo prvič v promet ali se prvič registrirajo na območju RS) in dodatni davek na motorna vozila, ki se obračunava od uveljavitve zakona o uravnoteženju javnih financ. Stopnja DMV je odvisna od izpustov ogljikovega dioksida (v gramih na kilometer), ki za bencinske motorje znaša največ 28 odstotkov, za dizle pa 31 (vse, kar je nad 250 gramov na kilometer). »Za pravilno določitev davčne stopnje je poleg izpusta ogljikovega dioksida treba upoštevati še stopnjo izpusta po EURO (EURO 3, EURO 4, EURO 5 ...) ter pri motornih vozilih na dizelski pogon še stopnjo izpusta trdih delcev (manj ali več od 0,005 grama na kilometer). Za osebna motorna vozila s stopnjo izpusta EURO 4 se stopnja davka, določena v tabeli, poviša za dve odstotni točki, za osebna vozila s stopnjo izpusta EURO 3 pa za pet odstotnih točk,« pojasnjujejo. Dodatni davek na motorna vozila ugotovimo na podlagi podatka o prostornini motorja.
Za vozila z manj kot 2.500 kubičnimi centimetri je stopnja 0, z večjo ali enako štiri tisoč pa 16 odstotkov, kar je tudi maksimalna stopnja.
Koliko bi vas stal uvoz vozila v Slovenijo, lahko ugotovite z izračunom na spletni strani Fursa. V kalkulator smo vnesli podatke za bentleyja continental: bencinsko vozilo, ki ima 330 gramov izpustov ogljikovega dioksida na kilometer (EURO 6), 434 kilovatov močan motor s prostornino 5.998 kubičnih centimetrov, davčna osnova pa znaša 200 tisoč evrov. Izračun kaže, da je treba plačati 88 tisoč evrov davkov. To pa je natančno 44 odstotkov vrednosti vozila.
Če se boste kdaj odločili za uvoz vozila, bosta debelino vaše denarnice najbolj ohranjala čim manjša prostornina motorja in vozilo s čim manj izpusti. Še to: stopnja obdavčitve je pri dizlih višja kot pri bencinarjih, hibridih in drugih.
Za bralca pripravljamo nasvet, ki bo na portalu [avto.finance.si] objavljen v kratkem
Članek je bil objavljen v zadnji številki revije Moje finance