Avto

7 Slovencem zanimivih novosti Ženeve

Fiat tipo, Renault scenic, Toyota CH-R, Seat ateca, Audi Q2 in karavanska megane ter astra je zgolj sedem novosti ženevskega avtosalona, a verjamemo, da bodo zapeljali v mnogo slovenskih garaž

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.03.2016 13:00
Čas branja: 7 min
7 Slovencem zanimivih novosti Ženeve
Toyota C-HR se je na ogled prek fotografij resda postavila že nekaj dni prej, a pogled v živo je nekaj povsem drugega. »Križanec Lexusa in Hondinega civica,« se je tako največkrat slišalo med mešanico jezikov z vsega sveta ob njeni premieri, ki sloni na platformi novega priusa.

Med 120 evropskimi in svetovnimi avtomobilskimi premierami na razstavišču Palexpo v Ženevi se je predstavilo tudi nekaj bodočih prodajnih uspešnic, ki bodo zanimive tudi za slovenskega kupca.

Fiat tipo kot kombilimuzina in karavan nad tekmece tudi z zmerno ceno

Pri italijanskem Fiatu so ob roadsterju 124 z velikim pompom predstavili kombilimuzinsko in karavansko izvedbo novega tipa in ju postavili ob bok limuzinski uspešnici - ta je na raznih trgih v nekaj mesecih prodaje našla že prek 20 tisoč kupcev. Prvi stik z obema novincema je pokazal, da stavita predvsem na veliko prostora, praktičnost in dobro opremljenost, tekmece pa naj bi izzivala tudi s skromno ceno. Kombilimuzinski in karavanski tipo sta do C stebrička enaka limuzini, prvemu meter v dolžino pokaže 437 centimetrov, kolikor meri tudi Opel astra, razredni prvak VW golf pa je za kar 11 centimetrov krajši.

fiat-tipo.1456919324.jpg.s.960px.jpg

Prostoren je tudi zadek, ki vase pospravi 420 litrov, še za 70 litrov večji pa je pri karavanski različici. Ta v dolžino meri 457 centimetrov, pri Fiatu pa so ob predstavitvi izpostavili tudi praktičnost avtomobilov, kopico odlagalnih površin, dvojno dno v prtljažniku in pri karavanu možnost prevoza do 1,8 metra dolgih predmetov. Kupec bo pri obeh serijsko dobil tudi klimatsko napravo, bluetooth povezavo in električno pomična stranska ogledala. Za pogon bo skrbelo pet motorjev, trije bencinski in dva dizelska motorja. Novi tipo bo tako v treh karoserijskih različicah skušal ponoviti uspeh prvega tipa, ki je med 1988 in 1995 osvojil skoraj dva milijona kupcev. Pri tem naj bi mu pomagala tudi cena, s katero ne bo toliko silil v razred golfa, focusa in megana, ampak bo bližje nizkocenovnim modelom.

Novodobni scenic z geni križancev

P3020022.1456919405.JPG.w.960px.jpg

Renault se je na Ženevo zelo dobro pripravil, saj so blizu domačih logov pokazali praktično vse, kar imajo ta hip v prodajni paleti. Gotovo najbolj vroča novost - tudi samega salona - je družinski scenic. Četrto generacijo v zadnjih 20. letih je točno opoldne predstavil kar prvi mož zveze Renault-Nissan, Carlos Ghosn. Novi scenic - motorje in osnovo si deli z novim meganom, marsikoga pa je v živo spomnil na capturja - je za Renault izjemno pomemben model, saj z njim računajo na pet milijonov kupcev. Scenic je ključen tudi za Slovence, saj si ga letno omisli približno tisoč družin. Podobno kot espace pa se je tudi scenic odmaknil od tipično enoprostorskega videza, z velikimi 20-palčnimi platišči, nižjo strešno linijo in bolj dinamičnim videzom pa si je nadel podobo križanca.

Na premieri smo se zapletli v pogovor z Rokom Isteničem, ki pri nas skrbi za odnose z javnostmi. Njegova bojazen, da bi scenic na račun modernega videza in sodobnih oblikovalskih smernic morda izgubil prostornost, je bila odveč. Renault scenic ima namreč 572 litrov osnovnega prtljažnega prostora, kar je za 18 litrov več kot prej, zaradi širših kolotekov pa je tudi sam prtljažni prostor širši. Francozi so ob tem poskrbeli tudi za mnoge odlagalne površine, teh je za kar 63 litrov, obenem pa je sedeže zadnje vrste moč zložiti v ravno dno, kar še poveča uporabnost prtljažnega prostora. Med gnečo na razstavnem prostoru in neštetem presedanju in prisedanju novinarjev tega resda nismo mogli izmeriti, lahko pa rečemo, da je prtljažnik zares velik in zadnji sedeži udobni.

Ghosn je v krajšem pogovoru poudaril modernejšo notranjost novega scenica, ki jo bosta praviloma krasila dva digitalna zaslona. V ospredju bo 8,7-palčni pokončni zaslon na osrednji konzoli in infozabavni sistem R-Link druge generacije, pred voznikom pa bo sedempalčni zaslon, kot smo ga vajeni iz kadjarja, talismana in espaca. Kupci bodo izbirali med šestimi dizli in dvema bencinskima motorjema, za udobnejšo vožnjo pa bo opcijsko na voljo tudi šeststopenjski oziroma sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik. Ghosn je omenil tudi vse moderne varnostno-asistenčne sisteme, očetom in mamam bo v pomoč tudi radarski tempomat, prodaja scenica pa bo stekla sredi jeseni, ko bo predstavljen tudi grand scenic.

Z nenavadnim C-HR Toyota vstopa v svet kompaktnih križancev

Toyotin razstavni prostor ni moč spregledati, saj je postavljen na sam začetek. Japonci so del svojega programa pokazali že na predvečer novinarskega programa, tudi nenavadnega kikaija, a glavna novost ob modelu proace verso in hiluxu je ostala varno skrita pred radovednimi pogledi vse do njegove uradne predstavitve. C-HR je njihov največji adut na evropskih tleh, s katerim so pri Toyoti stopili v čevlje v vse pomembnejšem razredu križancev in športnih terencev. Za kako pomembno novost gre priča že podatek, da ga bodo izdelovali v Evropi, v Toyotini turški tovarni. V njeno posodobitev in širitev so vložili 350 milijonov evrov, dodatno bodo zaposlili tisoč ljudi ter proizvodnjo iz 150 dvignili na 280 tisoč avtomobilov letno.

Toyota-CH-R-1.1456904846.JPG.s.960px.jpg

Toyota C-HR se je na ogled prek fotografij resda postavila že nekaj dni prej, a pogled v živo je nekaj povsem drugega. »Križanec Lexusa in Hondinega civica,« se je tako največkrat slišalo med mešanico jezikov z vsega sveta ob njeni premieri, ki sloni na platformi novega priusa. C-HR res ne gre spregledati, tako nenavadnega avtomobila namenjenega širšim množicam že dolgo nismo videli. Toyotin križanec krasijo drzne in odsekane linije, kupce naj bi privlačil prav z nenavadno in tudi atraktivno podobo - brez pogleda na kljuko zadnjih vrat, zadnje luči in tudi strešno linijo enostavno ne gre. Japonci so notranjost avtomobila za zdaj obdržali na varnostni razdalji pred pogledi, znano pa je, da si bo poleg bencinskih in dizelskih motorjev kupec lahko o mislil tudi hibridno različico. Toyota C-HR bo na voljo jeseni.

Toyota-CH-R-2.1456904880.JPG.n.960px.jpg

Dolgo pričakovani Španec na visokih nogah

Velika zavesa pri Seatovem razstavnem prostoru je pričala, da se za njo skriva nekaj velikega in pomembnega za špansko znamko v lasti koncerna Volkswagen. Novost, do katere so se z zanimanjem večkrat sprehodili tudi bližnji Subarujevci, sliši na ime Seat ateca. Prvi Seatov SUV na osnovi leona je sicer tudi preprostejša različica VW tiguana, a jo kljub temu kupci že nestrpno pričakujejo. V živo ateca deluje postavno in prepoznavno. Najbolj jo zaznamuje ostra stranska linija, ki se steka iz prednjih LED žarometov prek napihnjenih bokov. Oblika je nekako pričakovana, morda se zdi, da so bili Seatovi oblikovalci celo nekoliko zadržani, saj so na svoj prvi SUV preveč očitno prenesli obline leona. Enak očitek leti na sicer pregledno in uporabno armaturno ploščo, dokaj preprosto plastiko in že znano ureditev potniške kabine.

Seat-ateca.1456904811.JPG.n.960px.jpg

Močan plus atece v primerjavi z leonom pa je prostornost in zračnost kabine v vseh pogledih, predvsem pa v višino. Novi seat je v prednjem delu kabine prostoren in zračen, preglednost naprej je dobra, še očitnejša razlika pa je v zadnjem delu. Ta je lahko dostopen, zaradi zasnove nekaj privzdignjen. Prtljažnik 4,36 metra dolgega SUV pa je s 485 do 510 litri eden večjih v razredu. Novi ateci bo pripadla vloga boja z nissanom qashqaijem, kio sportage, hyundaijem tucsonom in nekaterimi drugimi. Cena osnovnega modela, ateca bo opremljena tudi z litrskim turbo trivaljnikom, se bo vrtela okoli 20 tisoč evrov. Sestrski volkswagen tiguan bo v primerjavi s Španko deluje bolj prestižno, celo oblikovno bolj drzno. V družini pa bo zasedel tudi višji cenovni položaj.

Audijev športni terenec za 20 tisoč evrov

Nemški Audi je nase opozarjal s celotno paleto športnih RS različic, ob katerih je eni izmed francoskih TV voditeljic med snemanjem oddaje pogled nenehno uhajal iz fokusa kamere. Tako je bilo vse do trenutka, ko so na glavnem odru vsemu svetu premierno razkrili novi Q2, vanj pa so se v silni gneči uprli mnogi fotoaparati, kamere in seveda pogledi. Mali Audijev športni terenec je dejansko ena redkih skrivnosti Ženeve, ki je vsaj delno ostal neznanka do konca. Do premiere se kaj dosti ni vedelo, v večini le to, da gre za Audijev prestižni mali SUV.

Audi-Q2.1456904707.JPG.s.960px.jpg

Mali Audi v živo deluje odraslo, bolj igrivo kot večji trije modeli serije Q in morda nakazuje bolj živahno oblikovanje prihodnjih modelov. Audi mu je več značaja vcepil zato, da bi z njim lovil mlajše kupce. Dolg je 4,19 metra in se tako uvršča denimo med Opla mokko in Mazdo CX-3 ter nissana juka ter Renaulta capturja. Visok je 1,51 metra, širok pa 1,79 metra. Oblikovno je prepoznaven, a nikakor ne klasičen. Bolje opremljeno različico denimo krasijo petkotni okvirji zračnikov v odbijačih, zelo poudarjena maska, dokaj klasični prednji žarometi, zanimivo oblikovan bok, s sploščenim utorom med prednjim in zadnjim blatnikom ter zadek po vzoru A3. Kupci se bodo lahko odločili za litrski trivaljni ali 1,4 litrski štirivaljni turbo bencinar ter dvolitrski turbodizel. Cena? Ta je še neznanka, vsekakor pa bo mali Q2 dražji od spodaj opisane in za razred večje seat atece.

Renault megane grandtour za dinamične družine

Francozi so na Ženevi javnosti premierno predstavili tudi karavansko različico megana, imenovano grandtour. Osnova za grandtour je seveda petvratna različica megana, o njej smo podrobno poročali iz predstavitve v Rovinju. Ker gre za le za novo karoserijsko izpeljanko, so njegove obline pričakovane. Megane grandtour ima dokaj položno zadnje steklo, ki ga dopolnjujeta obel zadek in žarometi - ti se podobno kot pri talismanu grandtour rastezajo skoraj čez celotno dolžino zadka. Sistem 4control in tudi nekatere poteze zadka je megane grandtour povzel po večjem talismanu - poročilo iz prve predstavitve v Firencah. Na naš trg bo zapeljal jeseni, koliko bo dražji od petvratnega modela, pa še ni znano.

Renault-megane-grandtour.1456904765.JPG.s.960px.jpg

Novinec se hvali z največjo dolžino nakladalnega dela (2,8 metra ob zloženem naslonu sopotnikovega sedeža) in ekskluzivnim štirikolesnim krmiljenjem, kar bo še posebej pri srcu dinamičnim voznikom.

Med aduti karavanskega megana je tudi prostornost, tako za noge zadnjih potnikov - je ena večjih v razredu - kot tudi v zadku. Tja je v osnovi moč spraviti 580 litrov, kar je toliko kot pri predhodniku, ima dvojno dno, v njem pa je možno prepeljati do 2,77 metra dolge predmete. V zadku je tudi mnogo uporabnih odlagalnih površin in uporabnih predalov, dodaten prostor za prtljago pa se skriva pod prtljažno polico.

Evropski avto leta tudi s prostornim zadkom

Soj žarometov ob ženevskem jezeru je najprej obsijal Oplovo astro, ki so ji člani žirije za evropski avto leta podelili prestižni naslov ter jo na prvo mesto postavili pred drugih šest finalistov po številu točk: Volvo XC90, Mazda MX-5, Audi A4, Jaguar XE in BMW serije 7. Med člani žirije je tudi član uredništva revije Avto magazin Sebastjan Plevnjak, ki je največ točk podelil roadsterju Mazda MX-5, na drugo mesto pa je uvrstil avto leta 2016, novo Opel Astro. Zabavi je skoraj točno nad Renaultovo glavo sledilo še razkritje karavanske različice.

P3020026.1456919613.JPG.e.960px.jpg

Nova generacija karavanske astre sports tourer ima enake zunanje mere kot prejšnja generacija. V dolžino torej meri 4,7 metra, v širino 1,87 metra (z zloženimi zunanjimi vzvratnimi ogledali) in v višino 1,5 metra. V kabini pa ponuja več prostora za potnike in prtljago, saj ima voznik na voljo 2,6 centimetra več prostora v višino, potniki zadaj pa 2,8 centimetra več prostora za noge. Prtljažnik je zrasel le v primeru, da je zložena zadnja klop, iz 1.550 na 1.630 litrov. Osnovna prostornina je ostala enaka - 500 litrov.

Zadnja klop je lahko deljiva tudi v razmerju 40/20/40, a je zato potrebno doplačati. Pripomočki iz ponudbe FlexOrganizer s stranskimi vodili, mrežami in številnimi možnostmi pritrjevanja so prav tako na voljo kot del dodatne opreme. Vrata prtljažnika je mogoče odpirati povsem prostoročno, tudi brez daljinskega upravljavca, s premikom noge, oziroma z majhno, le nakazano brco pod zadnjim odbijačem. Na enak način se vrata prtljažnika tudi zaprejo. Ob tem je mogoče vrata prtljažnika odpreti s posebnim gumbom zraven voznika, oziroma z daljinskim upravljavcem ključa. Motorna ponudba je že znana in sega od osnovnega dizelskega motora 1.6 CDTI s 70 kilovati do enako velikega bencinskega stroja s 147 kilovati.

Doplačilo za karavansko astro je v primerjavi s tekmeci (ti za karavane zaračunajo med 800 in 1.200 evri) dokaj skromnih 750 evrov. Za osnovno astro 1.4 essentia boste jeseni tako s popusti odšteli 14.740 evrov.

Foto: Miloš Milač in Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Mali korejec nesramno izziva konkurenco
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali korejec nesramno izziva konkurenco 7

Stonic napenja tržne razmere v razredu majhnih športnih terencev do vrelišča, saj je oblikovno simpatičen in vozno spodoben, za povrh pa še censko konkurenčen, kar je v teh krajih eden najpomembnejših adutov.

FINANCE
Avto
Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina
Avto
AvtoMiloš Milač Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina 5

Sejem elektronike CES v Las Vegasu prikazuje zanimivo prihodnost mobilnosti, ki iz enačbe vselej povsem izloča voznika.

FINANCE
Avto
Vrhunski mojstri, ki krojijo svetovno avtomobilsko industrijo
Avto
AvtoMatej Kačič Vrhunski mojstri, ki krojijo svetovno avtomobilsko industrijo 2

Štiri velika imena, brez katerih si danes ne moremo predstavljati sodobnega avtomobilizma.