SUV eksploziva - niša je postala stalnica z največjim deležom
Vodilni evropski proizvajalec Volkswagen je bil v teh dveh razredih skromno zastopan. Zato se razkritje treh novih modelov zdi logično.
Pregledali smo serijskega seata ateca, še konceptni volkswagen T-cross breeze koncept in novi audi Q2.
Audi je danes premierno razkril novi Q2, dejansko eno redkih skrivnosti Ženeve ki je vsaj delno ostala skrita do konca. Špekulacij okoli Q2 je bilo veliko, prvi prestižni mali SUV pa se razkriva z naslednjimi številkami. Dolg je 4,19 metra in se tako uvršča denimo med opla mokko in mazdo CX-3 ter nissana juka ter renaulta capturja. Visok je 1,51 metra, visok pa 1,79 metra. Oblikovno je prepoznaven, a nikakor ne klasičen. Bolje opremljeno različico denimo krasijo petkotni okvirji zračnikov v odbijačih, zelo poudarjena maska, dokaj klasični prednji žarometi, zanimivo oblikovan bok, s sploščenim utorom med prednjim in zadnjim blatnikom ter zadek po vzoru A3. Mali audi v živo deluje odraslo, bolj igrivo kot večji trije modeli serije Q in morda nakazuje bolj živahno oblikovanje prihodnjih modelov. Audi mu je več značaja vcepil zato, da bi z njim lovil mlajše kupce. Ti se bodo lahko odločili za litrski trivaljni ali 1,4 litrski štirivaljni turbo bencinar ter dvolitrski turbodizel. Cena? Ta je še neznanka, vsekakor pa bo mali Q2 dražji od spodaj opisane in za razred večje seat atece.
Nova seat ateca, ki smo jo podrobno opisali že ob razkritju v živo deluje postavno in prepoznavno. Najbolj jo zaznamuje ostra stranska linija, ki se steka iz prednjih LED žarometov prek napihnjenih bokov. Oblika je nekako pričakovana, morda se zdi, da so bili Seatovi oblikovalci celo nekoliko zadržani, saj so na svoj prvi SUV preveč očitno prenesli obline leona. Enak očitek leti na sicer pregledno in uporabno armaturno ploščo, dokaj preprosto plastiko in že znano ureditev potniške kabine. Močan plus atece v primerjavi z leonom pa je prostornost in zračnost kabine v vseh pogledih, predvsem pa v višino. Novi seat je v prednjem delu kabine prostoren in zračen, preglednost naprej je dobra, še očitnejša razlika pa je v zadnjem delu. Ta je lahko dostopen, zaradi zasnove nekaj privzdignjen. Prtljažnik 4,36 metra dolgega SUV pa je s 485 do 510 litri eden večjih v razredu. Novi ateci bo pripadla vloga boja z nissanom qashqaijem, kio sportage, hyundaijem tucsonom in nekaterimi drugimi. Cena osnovnega modela, ateca bo opremljena tudi z litrskim turbo trivaljnikom, se bo vrtela okoli 20 tisoč evrov. Sestrski volkswagen tiguan bo v primerjavi s Španko deluje bolj prestižno, celo oblikovno bolj drzno. V družini pa bo zasedel tudi višji cenovni položaj.
Eno od vidnejših razkritij letošnjega ženevskega avtosalona je tudi mali volkswagen T-cross breeze. Drzen koncept se je pokazal v karioletski različici, ki je dejansko misli usmerila v napačno smer. Serijski T-cross ne meri na evoqua cabria, v serijski različici se bo uvrstil v B SUV razred, kamor sodi denimo tudi audi Q2. Prav tako serijska različica ne bo kabriolet, ampak klasičen petvratni SUV oziroma crossover. Po besedah prvega moža Volkswagnovega oblikovanja Klausa Bischoffa T-cross razkriva obline prihodnjih SUV te znamke. In mali koncept v živo res deluje privlačno. Kljub ravni bočni liniji je mišičast in postaven, na obeh skrajnostih prednjega dela dvignjeni odbijači in velike LED meglenke pa v času ponavljajočih se oblin delujejo zelo sveže.
Foto: Miloš Milač