Avto

Novega veliko več, kot izda na prvi pogled

Audi A4 četrte generacije je na pogled le diskretno prenovljen, znotraj gosposki in eleganten, pod kožo pa povsem nov in tehnično odličen. Za volanom navduši že v osnovni 2.0 TDI različici za 38 tisočakov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.02.2016 00:01
Čas branja: 7 min

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-230.1456090763.JPG.s.960px.jpg

Vsak četrti kupec Audija pri nas ga je že nestrpno čakal. Na grbi je imel dolgih osem let in čeprav se je še vedno razmeroma dobro prodajal, so se nekateri lastniki že nemirno prestopali na mestu in občasno poškilili drugam. V rodni Nemčiji se mu je med sebi enakimi pri prodaji kljub vsemu nasmihalo srebro, a zaostanek za vodilnim se je iz meseca v mesec le povečeval, po svojo priložnost pa je prišla še čisto sveža konkurenca.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-237.1456090591.JPG.s.960px.jpg

Pri Audiju so zato poleti z nekaj fotografijami novinca za prvo silo potešili najbolj nestrpne, na avtosalonu v Frankfurtu pa je novi A4 le dočakal prihod na veliki avtomobilski oder. Audi je v svoj najuspešnejši model znova položil veliko upanja, saj sta Audija 80 in A4 v dobrih 40 letih našla prek 12 milijonov kupcev, hkrati pa prihaja ob pravem času, saj je razred prestižnih srednjevelikih limuzin in karavanov v porastu.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-241.1456090632.JPG.s.960px.jpg

Tako ne čudi, da je bil ključ testne Audijeve štirice z 2,0 TDI motorjem in 110 kilovati (150 KM) najbolj zaželena stvar v novem letu. Racionalno opremljeni beli karavan za dobrih 38 tisoč evrov (45.710 z dodatno opremo) je ob prvem stiku potrdil, kar je bilo znano že prej. V Ingolstadtu pri novem A4 oblikovno namreč niso delali revolucije, nekaterim se je še beseda evolucija zdela pretirana. Ali je sploh nov ali le prenovljen?

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-324.1456089090.JPG.e.960px.jpg

Na papirju je glede tega, ali je A4 nov, še najmanj dilem. Postavljen je na koncernsko modularno in dolžinsko prilagodljivo platformo MLB evo - v dolžino sta tako limuzina kot karavan zrasla za dobra dva centimetra na 472,5 cm, v širino za centimeter in pol na 182,6 cm, v medosju pa za dober centimeter na 280,8 cm. To prinaša boljše vozne lastnosti in več prostora za glavo, ramena in noge, tudi višjeraslim na zadnji klopi, kjer imajo potniki 2,3 centimetra več prostora za kolena kot prej.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-252.1456090855.JPG.s.960px.jpg

Oblikovno je A4 namreč ostal zadržan in premalo drzen, čeprav so prednji del povzeli po Audiju TT (za doplačilo ga je možno personalizirati s pomočjo različnih opremskih paketov). Pri limuzini zadek spomni na mešanico A3 sedana in Škodinega superba, nove luči optično razširijo zadek, manj pa čustva ogreje karavan.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-261.1456090816.JPG.s.960px.jpg

Na cesti je bolj ali manj nevpadljiv in od predhodnika ga ločijo le poznavalci ter avtomobilski navdušenci. Nepoznavalci morda sploh ne bodo opazili, da je pred njimi nova generacija, sploh z boka.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-231.1456089167.JPG.s.960px.jpg

Širša maska motorja, ostrejše karoserijske linije in nekateri detajli novi Audijevi štirici zagotavljajo nekaj dinamike, a klasične poteze so ji ostale. Verjamemo, da simpatizerjev znamke in sedanjih lastnikov štiric to ne moti. Nasprotno, med testom so z njihove strani kar deževale pozitivne opazke, čeprav le diskretno prenovljen jim je že na daleč padel v oko in hitro so povprašali po ceni.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-273.1456090926.JPG.n.960px.jpg

Osnovni A4 1.4 TFSI s 110 kilovati in opremo basis stane 31.900 evrov (serijska oprema med drugim vsebuje tudi biksenonske žaromete, akustično vetrobransko steklo, klimatsko napravo,...). Enako opremljen turbodizel 2.0 TDI s 110 kilovati stane 35.900 evrov, kar je primerljivo z drugimi premium tekmeci. Za dodatna dva tisočaka kupec dobi povsem nov dvolitrski turbobencinar 2.0 TFSI s 140 kilovati in tovarniško porabo pod petimi litri. Doplačilo za karavansko različico je okoli 2.500 evrov, seznam dodatne opreme pa je dolg kot ponedeljek.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-278.1456090996.JPG.s.960px.jpg

Kaj pa novi kupci, najraje tisti, ki v žepu nosijo ključ kake druge premijske znamke ali pa oprezajo po njej? Brez skrbi, videz vara. A4 je pod kožo popolnoma nov, glede na predhodnika je namreč spremenjenih kar 90 odstotkov delov, takšen pa naj bi letno pri nas prepričal med 400 in 500 kupcev.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-307.1456091047.JPG.s.960px.jpg

Delno potrditev tega je dala že prva vožnja v Benetkah, kjer so se izza volana slišale glasne pohvale, nič drugače pa ni bilo niti na zadnjih sedežih.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-294.1456091084.JPG.s.960px.jpg

Avtomobil je ob prvem stiku navdušil s prostorskim napredkom, z merami namreč že sili razred višje, a je zaradi lahke zasnove karoserije od predhodnika lažji za 120 kilogramov (karavan celo do 160 kg), posamezne različice se lahko merijo celo s številko manjšimi avtomobili.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-623.1456091153.JPG.s.960px.jpg

Dizelski karavan je s 1.550 kilogrami suhe mase v konkurenci med lažjimi. Obenem ima izvrstno aerodinamiko, količnik zračnega upora znaša 0,26 (v limuzinski različici pa zgolj 0,23, s čimer se lahko pohvali le še Mercedes CLA).

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-391.1456088389.JPG.s.960px.jpg

A kdor je v Benetkah preizkusil novo štirico, se ni ustavil le pri prostornosti in vitkosti. Pohvale so deževale tudi na račun klasične, enostavne in nevsiljive kabine, iz TTja, Q7 in passata znane virtualne armaturne plošče, brezhibne ergonomije, atraktivne ročice samodejnega menjalnika (ki lahko služi tudi kot naslon za roko), zelo dobrih materialov, izdelave in prestižnosti.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-437.1456087724.JPG.s.960px.jpg

Navdušenju nad kabino, minimalizmom, ergonomiji in počutju v njej se lahko le pridružimo pa čeprav A4 v osnovni različici nima virtualnega kokpita. Klasični merilniki so pregledni, odlično berljivi in prefinjeno obdelani, na sredini pa se nahaja velik prikazovalnik številnih informacij.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-424.1456087667.JPG.s.960px.jpg

Armaturna plošča je preprosta, a odlično obdelana, izbrani materiali pa kakovostni. Sivi dekorativni elementi razbijejo monotonijo, dober vtis ponoči dopolni še prijetna ambientalna osvetlitev.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-464.1456087579.JPG.s.960px.jpg

Mnenja so se delila okoli večnamenskega zaslona, ki je nasajen na vrh armaturke in se na ukaz ne potopi vanjo, usklajeno pozitivna pa so bila mnenja okoli gumbov na sredinski konzoli za upravljanje (tripodročnega) prezračevanja in nekaj drugih funkcij.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-396.1456087610.JPG.e.960px.jpg

Stikala namreč prepoznajo vaš dotik in še pred pritiskom nanje se na zaslonu pod zračniki pokažejo možnosti, med katerimi potem izbirate. Moderno in všečno, upravljanje s klimatsko napravo in drugimi možnostmi pa kaj kmalu poteka miže.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-425.1456087532.JPG.e.960px.jpg

Med sedežema je še prenovljeni vmesnik hitrega in odzivnega infozabavnega sistema MMI z vrtljivim gumbom in dodatnimi stikali, upravljanje z avdio sistemom, mobilnikom in ostalim pa je enostavno in logično.

notranjost4.1456087338.jpg.w.960px.jpg

Odlagalnih mest za pijačo in drobnarije je dovolj, pod gumbom za nastavitev glasnosti je prikladno mesto za ključ, na levi strani volana pa je še globok predal, ki vase pospravi škatlo špagetov.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-429.1456086944.JPG.s.960px.jpg

Voznik in sovoznik sedita zelo dobro (in dokaj nizko, kar zna koga motiti), sedeži so prijetno čvrsti in izdatno nastavljivi, bočni oprijem soliden, sedalni del pa tudi dolgim nogam nudi ustrezno oporo. Višjerasli se bodo udobno počutili tudi na zadnji klopi, kjer je prostora za noge res veliko.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-366.1456086757.JPG.s.960px.jpg

Pozitiven vtis je pustil tudi temeljito obdelan prtljažnik, ki pri karavanu ponuja 505 oziroma 1.520 litrov s podrto zadnjo klopjo. V njem ne manjka predalov, kljukic, elementov za pripenjanje prtljage in njen varen prevoz. V tej luči je za shranjevalni in prtljažni paket pametno doplačati nekaj sto evrov.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-354.1456086861.JPG.s.960px.jpg

Na prvi vožnji novega A4 je ovacije sprožila brezstresna vožnja, saj kopica elektronskih rešitev in pripomočkov vse bolj stremi v smeri avtonomne vožnje (do 30 aktivnih vozniških asistentov), navdušili pa vsi pripomočki in sistemi iz A6, A8 in Q7, velika mera aktivne ter pasivne varnosti, matrični LED žarometi, brezžično polnjenje telefona ter inovativno 3D ozvočenje z 19 zvočniki in podpisom Bang & Olufsen.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-411.1456088441.JPG.s.960px.jpg

V različici Basis sicer ne manjka nič bistvenega (ima tudi sistem za samodejno zaviranje v sili), a mnogi asistenčni sistemi, tehnične novosti in rešitve sodijo na doplačilni seznam ali pa so del cenovno privlačnih paketov oziroma bolje opremljenih motornih različic.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-375.1456088480.JPG.s.960px.jpg

Ob premišljeni izbiri se tako lahko precej prihrani, pred nakupom pa velja dobro premisliti, kaj izbrati iz spiska opreme. Skupaj je v A4 namreč na voljo sedem dodelanih in po žeji skromnih motorjev (štirje TDI dizli in trije TFSI bencinci), seveda tudi štirikolesni pogon quattro in samodejni S-tronic menjalnik.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-478.1456086407.JPG.s.960px.jpg

Pod motornim pokrovom testnega A4 je bil resda že znan, a kljub vsemu odličen dvolitrski turbodizel. Ta je gotovo med najboljšimi v razredu in obenem optimalna izbira. S 100 kilovati (150 KM) resda ni športnik, a ponuja več kot spodobne zmogljivosti. Z mesta stotico doseže v 9,3 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 215 km/h.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-476.1456086516.JPG.s.960px.jpg

Motor navduši s prožnostjo v nizkih vrtljajih, največji navor 320 Nm ponuja med 1.500-3.250 vrtljaji. Večji del vsakodnevnih poti zaradi ugodne krivulje navora brez težav opravite z le malo gibi desne roke in manj kot 2.000 vrtljaji, tudi tega pa vas razbremeni doplačilo 2.300 evrov za samodejni menjalnik.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-427.1456086619.JPG.s.960px.jpg

V mestu A4 brez težav drži hitrost 50 km/h v peti prestavi in vsega 1.050 vrtljaji. S pomočjo natančne ročice (hodi bi resda lahko bili krajši) pa v šesto prestavite že malo nad 60 km/h, ki jih boste lahkotno premagovali z okoli 1.200 vrtljaji ter porabo okoli treh litrov.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-326.1456093145.JPG.e.960px.jpg

Pri 90 km/h se bodo motorni vrtljaji dvignili na vsega 1.550, pri 110 km/h na 1.800 in pri avtocestnih 130 km/h na 2.200 vrtljajev. Potovalni računalnik bo takrat kazal porabo 5,2 litra, vam pa se bo zaradi mirnega in tihega motorja ter odlične zvočne zatesnjenosti zdelo, da stojite.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-492.1456086682.JPG.s.960px.jpg

Zvočna zaščita potniške kabine je res nadpovprečna, pri umirjeni vožnji se ga vanjo praktično ne sliši, tudi ob zagonu hladnega motorja je hrupa občutno manj kot prej. Bistvo motorja je sicer v zmerni porabi goriva, s katero prekaša tekmece. Povprečja med pet in šest litrov so tako realnost brez odrekanja in pretirane pazljivosti, pri umirjeni vožnji pa gre tudi pod pet litrov (tovarna 4,8/3,6/4,0).

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-559.1456091568.JPG.s.960px.jpg

Pravega napredka nove štirice pa se voznik zave, ko z A4 prevozi nekaj kilometrov. Čeprav bi ga kdo označil za večjega brata A3 je A4 s svojim udobjem, uglajenostjo in voznimi lastnostmi zelo blizu poslovnemu A6. Ne gre le za prostor v kabini, nasmeh na obraz voznika in potnikov zariše tudi uravnoteženo podvozje, ki ponuja dober kompromis med čvrstostjo in udobjem.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-499.1456092717.JPG.s.960px.jpg

Povsem novo podvozje s petvodilno premo spredaj in zadaj se v praksi namreč pohvali z odličnim blaženjem, upravljanje z volanom pa je lahkotno in izjemno natančno. Lega novega A4 je tako na vrhunski ravni, avto suveren ostaja tudi med hitro odpeljanimi zavoji in prek neravnin. O kakšnem »plavanju« in nagibanju zaradi ravno prav čvrstega vzmetenja ni govora (za doplačilo sta na voljo tudi prilagodljivo blaženje in vozni programi sistema Audi select dynamic driving), avto pa dolgo in brez težav sledi začrtani smeri.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-487.1456088672.JPG.s.960px.jpg

A4 se po voznih lastnostih umešča v sam vrh razreda. Čeprav je imel tokrat le prednji pogon, se je odlično spopadel z različnimi podlagami in razmerami na cestišču, kar nekaj športnega duha pa pokazal ob delnem izklopu stabilizacijske elektronike. S svojo tehnično odličnostjo v vožnjo vnese veliko užitkov, tako da ga na koncu vedno zapustiš s kar malce težkim srcem.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-598.1456091504.JPG.s.960px.jpg

Novi Audi A4 je tipičen primer vozila, ki oblikovno ne prinaša nekega presežka, a prepriča z vsem ostalim. Če bi mu všečno notranjost, splošno udobje, odlično ergonomijo, zgledno počutje, kakovostno izdelavo, zvočno izolacijo, prepričljiv in varčen pogon, osnovno varnostno opremo za pet zvezdic Euro NCAP in solidno opremljenost zlahka pripisali že zaradi štirih krogov, so izjemno podvozje in upravljanje ter tehnični bonbončki pri novincu le še pika na i.

Audi-A4-2.0-TDI-Basis-611.1456092404.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Avto
(intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju 1

»Audi zelo ceni pridnost in jo tudi dobro nagrajuje. Plače vseh zaposlenih v Audiju so zelo dobre, v primerjavi z BMW in Mercedes-Benzom so višje,« pravi 43-letni Matjaž Korman, ki zaseda pomembno mesto v razvoju tega avtomobilskega proizvajalca.

FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Avto
Audijev kompaktni SUV, ki želi preseči pričakovanja
Avto
AvtoUroš Božin Audijev kompaktni SUV, ki želi preseči pričakovanja 7

Novi Q3 je večji in bolj dinamičen od predhodnika in želi stopiti iz sence svojih bratov

FINANCE
Avto
Zapeljali smo v digitalni svet audija A6
Avto
AvtoJanez Kovačič Zapeljali smo v digitalni svet audija A6 1

Nova Audijeva šestica se očitno spogleduje z večjo in še prestižnejšo osmico, se dokazuje s supermodernim kokpitom in štirikolesnim krmiljenjem ter maha v slovo ročnemu menjalniku. Novinca smo preizkušali na jugu Portugalske.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)